Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Bangalore - Reisverslag uit Bangalore, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Bangalore

Blijf op de hoogte en volg Bas

13 November 2013 | India, Bangalore


Na een ritje van 6 uur,ipv 8 kom ik aan in Bangalore. Ik wil niet weten hoe ze hebben gereden, anders doe ik het nooit meer waarschijnlijk... Ik ben wel een paar keer wakker geweest, dat bed is niet op mij gemaakt, te smal en te kort, maar super !! Dan wordt er gezegd dat we er zijn, nu al, tis gvd 5 uur, donker en enigszins fris, ik loop slaapdronken naar de achterkant van de bus, daar ligt mijn ras, en die strontvliegen komen massaal op me af of ik een tuk-tuk of taxi wil, ze lopen aan me te trekken en willen vast mijn rugtas van me overnemen om in hun tuk-tuk te leggen, en dat schiet echt in het verkeerde keelgat, ik roep dat ze met d'r smerige gore poten van mij en mijn spullen af moeten blijven, kijk er ook niet echt blij bij, en het heeft effect, ze deinzen terug, ik loop naar de stoep en orden mijn spullen,pak m'n ipad, daar staat het adres in, en dan roep ik 1 chauffeur, er komen er een stuk of 6, ben nu echt van de pis, schreeuw in het engels of ze niet begrijpen dat ze op moeten pleuren en dat ik maar 1 iemand roep.. Dan komt er iemand naar me toe en doet heel vriendelijk tegen me, ik laat het adres zien en hij overlegt met z'n collega's waar het ergens moet zijn, dan stap ik in, het is misschien wel een beetje koud in een t-shirt en korte broek, later zie ik dat het rond 17graden is. We komen aan bij het hotel, en het hek is dicht, het is donker, en heb er geen vertrouwen in. Ik heb een kamer geboekt voor de volgende nacht, en een email gestuurd dat ik vroeg aankom, toch is het donker. Mijn allerliefste chauffeur zegt dat het goed komt, hij loopt naar het hek en schreeuwt naar een iemand, dan komt het hek in beweging en kan ik naar binnen, er staat ook iemand achter de balie , ik leg uit wie ik ben, dat ik gereserveerd heb, maar iets te vroeg ben... Dat geeft helemaal niets, moet wel 2000 roepies betalen voor de vroeg check-in... Ik vraag of hij wel lekker is, 2000 dat is bijna de helft, en dat voor 6 uur vroeger!! Hij maakt er 1600 van ,en ik ga akkoord. Ik wordt naar boven gebracht, heb echt een super kamer, groot, grote badkamer, luxe, dat wilde ik!! Eerst naar het toilet, douchen, ik heb de dag ervoor namelijk 10 uur voor niks rond gelopen, en dan naar bed. Heb nog steeds keelpijn en hoofdpijn. Ik had deze 1 1/2 dag wel ingepland om het rustig aan te doen, veel slapen, filmpjes kijken...

Rond een uur of 12 kom ik mijn bed uit en heb heerlijk geslapen , en heb onwijze pijn in mijn kop, dat voorspelt niet veel goeds voor vandaag. Ik ga een kwartier levenloos onder de douche staan , veel te warm voor mijn doen, maar heerlijk !! Dan wil ik echt naar buiten, neem wat aspirines mee, voor na het ontbijt die ik ergens in de stad ga nuttigen. Eerst naar de toeristen bureau, voor een plattegrond en de vraag waar ik een buskaartje kan kopen. Op mijn landkaart staat ook wel een plattegrond van Bangalore, maar is groot en onhandig, in mijn bijbel staat ook een plattegrond, maar dat ding weegt een kilo, is ook onhandig.. Ik krijg een klein kaartje en ze gaat bellen waar ik een buskaartje kan kopen, ik weet dat ik naar het grote busstation moet, daar zitten die travel bureau's, maar dat is bijna 5 km verder, jaja taxi , of een bus.. Liever niet. Ze legt me uit waar ik heen moet, het is vlak bij mijn hotel en loop er heen. Eerst een busticket, dan andere dingen, dat is mijn motto, dat is gewoon belangrijk !!

Op het moment dat ik dit zit te schrijven , heb ik eten besteld, dat komt nu op tafel...ben ff weg :-) Ik heb kip kebab, supermals ,zonder bot, heel erg lekker, ik heb linzen, dahl heet dat geloof ik, ook super, en vers uit de kleipot, knoflook naan, ze zijn niet echt heel zuinig met knoflook, maar het is om je vingers erbij op te eten... Alleen de rechter, want met links veeg jeje r... af....

Dus ik loop naar het kantoor wat ze op m'n kaartje heeft aangekruist, en koop een kaartje voor de slaapbus naar Hampi voor 14 -11, blijkt later dat ik geen airco heb...spannend !! Dan ff pinnen bij de ING, das fijn dat ze ook hier zitten.. Dan loop ik weer terug naar de stad en ga een beetje winkelen, drink een dubbele espresso en eet een broodje bij "coffee'n day".

Dan vind ik het wel welletjes geweest en loop op mijn gemak naar mijn hotel. Onderweg nog ruzie maken met een tuk-tuk chauffeur, omdat hij me perse ergens heen wil brengen ,en ik al 4 x nee dank je heb gezegd, en nu oprotten, nee is nee !! Ik kom in mijn kamer, neem een douche en ga in m'n heerlijke bed liggen. Ik moet ook nog een slaapplek zoeken in Hampi, dat kost de nodige moeite, maar heb 'm!! Ff tukken, filmpje kijken en 's avonds ff snel hapje eten, dan weer terug een liggen... Om 23:00 gaat het licht uit... Heerlijk !!!

  • 14 November 2013 - 16:26

    Mama:

    Nou dóen ze een keer lief tegen je en dan doe jij zo onaardig ;-)! Je moet gewoon eens goed slapen, da's beter voor je humeur. Straks in Goa een hangmatje huren, RELAXXX!
    Doeidoei, p/m xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 191824

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: