Met mijn ziel onder mijn arm... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Met mijn ziel onder mijn arm... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Met mijn ziel onder mijn arm...

Blijf op de hoogte en volg Bas

12 November 2013 | India, Pondicherry


Ik wordt redelijk uitgerust wakker, maar wel met pijn in mijn hoofd en keel, denk dat ik verkouden ga worden, en dat komt door alle airco, en fan-rooms, en alle airco in restau's en winkels. Ik ga eerst ontbijten, dan heb ik dat gehad, en kan ik tot 12:00 op mijn kamer blijven, dat is echt klote,want ik moet om 22:00 bij de bus zijn, das over 10 uur, wat ga ik al die tijd doen...??
Eerst mijn dagelijkse ritueel, douchen , tas opnieuw inpakken, dat zijn wel de nadelen van het reizen, elke keer je tas pakken, nadenken wat je aan moet en wanneer je was wegbrengen. Ook dat went.
Dan is het toch tijd geworden om uit mijn kamer te gaan. Ik wil nog een aantal dingen gaan bekijken : de tempel die ik gister gezien heb met die olifant, de pier , ga nog op zoek naar een nieuw hempie, de mijne is gescheurd, nee niet uitgescheurd, maar bleef ergens achter hangen.... Ik wil het Gandi standbeeld bekijken met goed licht, nou ja dat dus. Als ik m'n best doe ben ik een uurtje klaar...
Ik loop een tijdje in het rond en zie dat de winkels gesloten zijn.. Is dat ruk zeg, maar niet alleen de winkels,maar ook de eettentjes gvd , en ik heb honger.... Ik kan toch niet leven op 2 toastjes, beetje ei en jam... Maar dan op een hoek van een straat, er wordt eten verkocht!! En het is druk, ik ga kijken en bestel gelijk wat, het duurt een tijdje voordat ik het krijg, want de locals gaan voor.. Ik heb een bak nassie met een gekookt ei, wat roze stukjes kip die ala minute gefrituurd worden, een zakje ,denk ik, bouillon, en wat uitjes, het is best veel voedsel voor 120 roepie(1,35€) En het ergste is : ik heb geen bestek....dus moet nu echt met mijn hand eten, met recht wel te verstaan, met links veeg jeje r... af.... Onderweg naar het strand, waar ik wil gaan eten, kom ik langs een Frans zaakje, waar lekkere dingen op het bord staan en gratis wi-fi is.
Ik eet rustig een beetje nasi en wat kip, waar gvd ook nog bot in zit, ik was er al op voorbereid, heb het eerder meegemaakt ergens in Azië.. Dan ga ik nog wat sight-seing doen. Dan besluit om weer helemaal terug te lopen naar dat zaakje. Loop naar binnen en bestel bananencake met vanille-ijs en een zwarte koffie. Het internet is snel dus kan wat dingetjes regelen/bekijken, de tijd kruipt voorbij, dus loop naar de pier die ik gezien heb, ik kan er van het strand niet op, dus ga op zoek naar een straatje die me naar de pier brengt. Dat straatje heb ik snel gevonden en loop naar het einde, waar grote deuren mij verhinderen naar binnen te lopen... Er staat ook dat het een restricted area is.. Mij een biet, heb ik niet gelezen... Ik loop door en wordt snel aangehouden door 2 mariniers met grote machine geweren, ik speel de vermoorde onschuld, maar kom er niet in...
Dan ga ik maar bier drinken in de bar van het buur hotel, het is eigenlijk een gunst, omdat in mijn hotel geen internet is, ga ik naar de buren voor het internet, en in ruil daarvoor regel ik wat omzet....dus bier..want dat kom je niet overal in India tegen...
Na 2 bier ga ik richting het centrum, hoop dat het nu open is, en dat is het, ik koop 2 nieuwe shirts ,voor weinig, en loop terug naar mijn hotel, daar praat ik nog wat met de eigenaar en neem een tuk-tuk naar het busstation. Wachten duurt lang , maar eindelijk komt mijn bus, ik stap in en mijn bed wordt aangewezen, ik vind het meteen leuk, ik kan hier wel van genieten, schoenen uit en lekker wiegen in de bus, ik krijg een dekentje en water, het licht gaat uit en snurken maar.... Ik zet een muziekje op en geniet van het heen en weer gewiebel. De rit duurt ongeveer 8 uur, en ik val lekker in slaap. Nog een paar uurtjes tot Bangalore...

  • 14 November 2013 - 15:07

    Joseke:

    En nu?maar hopen dat als je de bus uitstapt het allemaal een beetje leuker wordt! En dat je niet ziek wordt, zou zonde van je tijd zijn!

  • 14 November 2013 - 16:04

    Mama:

    Goh, kom jij niet eens een restricted area in met je onschuldige blauwe ogen? Niet lief!
    Met één hand eten kunnen wij westerlingen niet, wij zijn een beschaafd volk (...). Kan je niet gewoon een setje bestek kopen in een supermarkt of winkeltje?
    Nou joh, nog even en dan kan je weer in slaap wiegen in de nachtbus. Op naar Hampi!!!
    Goeie reis! P/m xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 191819

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: