Snorkelen op de Gili's.. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Snorkelen op de Gili's.. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Snorkelen op de Gili's..

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 November 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Ik ben om 6:00 wakker... Ik wordt achtervolgd door een , een , een haai... Doe ff normaal goos, je ligt in bed... Oh ja , en toch nog achterom kijken...

Dit is de dag van het snorkelen.. JA. Leuk.. Homo, dit is echt wel leuk.. Jaja, weet ik, maar... Uhm..homo.. Ik ga echt wel, ik haak heus niet af, tis betaald hoor.. Homo.. Jaja, ag joh gewoon doen.. Jaja, gewoon... Doen.. Tuurlijk, appeltje eitje, heb ik toch vaker gedaan.. Zo zit ik dus een beetje in mezelf, en tegen mezelf te praten, als een halve schizo..

Maar eerst op het gemak ontbijten , spulletjes in je tas stoppen. En dan gaan. Nog even een fles water kopen en dan lopen naar de counter waar we de ticket hebben gekocht. 10:15 zijn we er. Vandaar gelijk door naar de haven... Je weet wel waar af en toe een boot aanlegt, nee das een steiger. Haven, met die boten, geen haven gezien.. Ze bedoelen met haven, dat stuk strand waar boten op liggen om met toeristen leuke dingen te gaan doen zoals snorkelen.. Haven dus... Piep piep piep piep piep, staat niet op de kaart... (Lingo....)

Daar bij die "haven" staan we nog eens 40 minuten te wachten. Niemand weet waarom we zolang staan te wachten.. En dan opeens, mogen we naar die en die boot, met glazen bodem zodat je naar beneden kan kijken.. Alsof ik dat wil... Tuurlijk wil ik dat, is toch leuk.. Na 15 minuten varen wordt de boot stilgelegd en kunnen we door het glas naar beneden kijken.. De gids vertelt waar we heen kunnen zwemmen en hoe diep het is en waar we op moeten letten. Dan kan iedereen het water in, ongeveer 30 minuten.. Eerst je bril schoonmaken, dan moet je in je bril spugen en met je spuug het glas schoonmaken en dan afspoelen... Ik ben nog een beetje verkouden, dus rochel er zo'n groene.. in , maakt niet goed schoon.... Ik begin wel opnieuw.. Dan komt het moment dat je van de boot af moet.. Gewoon plons doen..en zwemmen.. Ja weet ik. En natuurlijk spring ik er ook in, en hoe me stevig vast aan de zijkant van de boot... Hartslag van boven de 200. Na een paar minuten hyperen en hulp van de bemanning , ga ik met m'n kop onder water, en toen was de spanning bijna meteen weg.... Dan zie je dus allerlei koraal, en oranje met wit gestreepte visjes, en paarse (denk ik) met vlekjes en red snapper, die we's avonds gegeten hebben, enuh weet niet meer, zoveel.. Zoveel kleuren koraal en visjes.. Door de stroming komen we heel ergens anders uit dan waar we zijn begonnen. De bemanning hield mij goed in de gaten, en ik hield de boot in de gaten.. Telkens als ik opkeek om te kijken waar de boot lag, vroegen ze of het goed ging. Super... En waar we eruit moesten.. Was de boot!! Goed geregeld
..

Vandaar gingen we naar een ander punt van een ander eiland, we hebben dus gesnorkeld voor de kust van alle Gili eilanden.
Waar we er weer uit mochten ,ging ook een gids mee. We zitten bij Turtle Point, waar je dus schildpadden zou kunnen treffen.. Daar adverteren ze overal mee, dus maar afwachten of je echt ziet.
We snorkelen rustig met de stroming mee, das echt fijn als je geen flippers hebt zoals wij.. En opeens ziet de gids een schildpad... Oh ja joh.... Je kent schildpadden wel , van de soep... Grapje.. Je weet wel van die kleine die je kan kopen en in een terrarium zit en die een blaadje sla eet voor diner.. Maar dan van een meter groot die van het koraal aan het snoepen is... Je weet niet wat je ziet... Alsof je in een aflevering zit van National Geographic of Discovery.. Echt super!! En dan zie je nog 1 , de gids gaat naar beneden, en dan zie je echt hoe groot ze zijn, bijna zo groot als zijn torso, en het was een flinke jongen.. Spontaan gaat die schildpad ervandoor, en dat goed zo sierlijk... En zo snel, je weet niet wat je ziet. En zo zien we er nog een paar, een een stel papegaai vissen... Ook zo groot... Helemaal in sjok komen we de boot weer op, helemaal enthousiast.. Mijn bangheid is volledig verdwenen, ik wil meer !!!
Met de derde duik zwom ik voor de groep uit, en zag weer een schildpad, die aan het zwemmen was. Ik zwom langzaam met 'm mee, zo sierlijk... En op het randje van het einde van het koraal en naar het diepere, waar ik zeker niet wilde komen.. Zo gaaf, ik zwom denk ik 3 meter van 'm vandaan, kon dat beest bijna aanraken.. Zo vet!! Zo stoer!!
Daar is ook de boot weer, ben echt moe, ti's best zwaar!! Toen iedereen aan boord was, brachten ze ons naar een strand waar we konden lunchen, wat we ook gedaan hebben.
Toen terug naar Gili T.

Als ik dit zie, wil ik meer, en loop steeds meer met de gedachten te spelen om te gaan duiken... Voor het geld hoef,ik het niet te laten.. Ik wil dit al jaren ...
En dan heb ik het besluit genomen... Ik doe het gewoon.. What the fuck..
Na terugkeer in de haven, gelijk doorgelopen naar Buddha Dive School, dat zit het dichtst bij ons hotel en ben er gisteren geweest en leek mij goed.
Daar gaan praten en betaald.. 60 € . Morgen 8:30 , slik, het moet niet gekker worden, na het snorkelen direct een duiktrip plannen !! Ik wilde ook eerst gaan snorkelen, en als het goed ging, dan duiken.. Duiken !!! Doe 's gek !!

Voor de rest van de dag weinig gedaan, genoeg inspanning, we hebben nog wat gegeten en in een kroeg bier gedronken om te kunnen skypen en internetten. Verder niks, slapen..

Om 20:00 gaan eten met ander Nl meisje die ook op de boot zat. Lekker red snapper gegeten met groente en rijst, op de markt, vis uitkiezen en 20 min. later eten, heerlijk!! Rond een uur of tien nog een biertje gedronken met wifi.. Het was genoeg voor vandaag!!

Morgen duiken...

Wat een gek... Misschien moet ik toch ook nog een keer een vliegtuigje gaan huren.. Al m'n wensen gaan in vervulling..

Nog 10 dagen...

  • 20 November 2012 - 17:28

    Mama:

    Als je 't maar laat, gek! Duiken is tot daar aan toe, maar vliegen??? Nee joh, ik weet wel dat je een grapje maakt, zit me ook rot te lachen! Wat een heerlijk verhaal weer! Doeidoei, kus van ons.

  • 25 November 2012 - 08:38

    San:

    Kikkûh man, nog ff en je neefjes kijken wild life met BAS ...
    Was je nog in de gelegenheid om onderwater foto's te maken ?
    Ook erg fijn dat ze een extra groot oog op je je hielden ..

    We horen de verhalen snel, tis nu bijna gedaan met je ontdekkingsreis... moeten toch wéér terug vallen op duo survival ( discovery )
    Grbro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 191755

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: