Natal en Pipa - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Natal en Pipa - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Natal en Pipa

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 Februari 2012 | Brazilië, Natal

Zo, nou dus....

Gisteren na het verhaal te hebben geschreven ben ik met een taxi naar Natal gegaan om het grote 6 hoekige fort te bekijken. Er werd gewaarschuwd om dat niet alleen te doen want de Favella's liggen achter die weg en je moet daar niet heen gaan....junks, drugs ,criminaliteit... Je moet daar niet te makkelijk over na denken want je wordt geript waar je bij staat...

Ik stap dus hier in de taxi met knikkende knieen omdat ik niet weet wat me te wachten staat!!! Helemaal niets !!!!! Dat fort was klein en viel tegen, de rit daar naar toe was duur, het uitzicht was mooi.Met een taxi richting centrum cq winkelcentrum, met een sightseeing tour door de favella's.... Heb ik me hier druk om gemaakt ?? Kom ik in een winkelcentrum , is het gvd hetzelfde als waar we gisteren waren met de Carrefour !!!! Dure taxirit... Dan maar ff naar de mac.
Hamburger menuutje gehaald voor veel te veel geld.Toen weer met een taxi terug naar het hotel, voor te veel geld!! ik voel me vertiefd en genaaid zonder te zoenen !!!! Wat een klote zooi !!

FF een paar uurtjes bij het zwembad geweest en naar de kamer om ff lekker te slapen,ontspannen en boekkie lezen.Om 8 uur afgesproken om te gaan eten in Ponta Negra. Lekker gegeten,terug naar het hotel en daar nog een drankje gedaan en slapen.

Morgenochtend gaan we naar Pipa !!! We hebben er zin in !!

Om half 7 ontbijten want we willen om 8 uur weg zijn, we hebben nog overwogen om een auto te huren en dan naar Pipa te rijden maar dat hebben we niet gedaan omdat het gewoon verstandiger was. Dus met een taxi naar de bus halte in Ponte Negra, daar bijna een uur op de bus gewacht( kwartiertje Braziliaanse minuten !!). De rit naar Pipa was leuk en bijna 2 uur.Toen we daar aankwamen gelijk gevraagd waar en hoe laat de laatste ging (18:00 uur).

Wij lopen naar het strand...via een stijle trap naar beneden en toen we daar waren....... fucking hell !! Dit is wat we willen !!!! Denk aan een strand in Brazilie en dit is het !!!! VET !! gelijk de zee in , en op zoek naar een leuke strandtent voor een biertje, want na een rit van bijna 2 uur ben je er echt aan toe hoor !!! We bestellen 3 grote bier, 2 kleine en een cuba libre, ik denk laat ik nu de rekening ff pakken want Andre krijgt nog een beetje geld van me en Mark ook,de rekening bedraagt 22 reais ( ongeveer €9 )???? Nou het zal wel, ik betaal met 50 en krijg 37 terug... dus een rondje voor nog geen € 6 ??? prima ik vind het goed!!

Op het strand lopen allemaal verkopers van vanalles, van watermeloen tot zonnebrillen en tochtjes met speedboten. Wij willen toch met een boot weg dus ff een gast aanspreken ( Mark dan, want hij spreekt Spaans en kan wat van hun begrijpen ).Voor 30 reais pp een uur met de speedboot dus 180 voor 6 personen ( pm 85 €)een koopje!! Dus over een uur worden we opgehaald en hebben nog tijd voor een sappie !!

Wij worden opgehaald voor de tocht en gaan echt met 6 man de boot op en op zoek naar dolfijnen, we hebben er een paar gespot en kunnen ff gaan zwemmen.. Ik niet hoor, hou er niet van om in de zee te zwemmen.De andere wel.Terug de boot in en rustig aan naar het strand terug, Het was echt GE-WEL-DIG!!! Terug naar dezelfde strandtent voor nog een borrel, omdat het kan!! Rond 17:00 gaan we terug naar de bushalte voor de terugreis, weer een uur gewacht op die kakbus !! Na weer een ruige rit van 2 uur komen we op het punt dat we eruit moeten en met een taxi terug naar het hotel gaan.

In het hotel nog ff gegeten en aftaaien m'n nest in, ben gesloopt !!! Dit was echt een dag om nooit meer te vergeten en all dank aan Mark omdat hij heel veel moeite doet om alles te regelen in het Spaans en ons behoed voor de opligt praktijken van de Braziliaanse taxi hufters... Mijn dank is groot!!

Ik ben een blij man en ga echt slapen , doei

  • 16 Februari 2012 - 21:58

    Mama:

    Ha blije man! Goed dat je niks engs hebt meegemaakt in Natal, maar dat is dan ook het enige positieve wat er te melden valt over je onderneming: naaien zonder zoenen, tss! Gelukkig hebben ze er goedkope drank, om het een beetje goed te maken... En die dag met de speedboot was er eentje om in te lijsten, heerlijk joh! Geniet van je allerlaatste hele dag, maak er wat moois van. Tot gauw, heelhuids, op Nederlandse bodem. Dag schatje, dikke kus van papa en mij. Doeidoei!!! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Februari 2012 - 09:57

    Bro:

    Wat een gaaf verhaal zeg, echt uit een jongens boek.(Motor 73 Bij mij ,,, dus)
    Dolfies gezien, ook altijd leuk.
    En alweer aan t eind van je vakantie gekomen...
    Tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Natal

Op naar het land van de Samba en carnaval

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2012

Naar huis....

19 Februari 2012

Laatste hele dag 2

16 Februari 2012

Laatste hele dag...

16 Februari 2012

Natal en Pipa

14 Februari 2012

bon dia
Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1172
Totaal aantal bezoekers 191810

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: