Treinreis naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu Treinreis naar Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Hue

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 November 2011 | Vietnam, Hué

Xin Chao allemaal ,

Hier een update van een hele lange reisdag.

Vanmorgen vroeg om 6:30 uur opgestaan en 7 uur gaan ontbijten in het grote restaurant. Maar omdat het zo rustig was hadden ze niet het buffet opgemaakt.. Ik kreeg een omeletje met wat groente enigzins lekker brood en een bak koffie .. TOP. Terug naar de kamer en de rest van mijn spullen gepakt. Ik moest tussen 8 en 9 op het station zijn om een kaartje te kopen omdat ik dat gisteren toen ik aankwam was vergeten.
Met een taxi naar het station van Vinh gegaan en inderdaad een kaartje gekocht voor de trein van 12:01.
Op het moment dat ik het kaartje kocht was het half negen!! K heb nog ff de tijd om rond te lopen. Ik had ergens een markt gezien... Maar het loopt best lastig op een markt met 2 grote rugtassen!!

Ergens op een terras maar koffie besteld en mijn boek gaan lezen, ik moest toch 3 1\2 uur overbruggen. Prima koffie leuke tent waar ik ook weer werd aangestaard alsof ze nog nooit een blanke hadden gezien, best vervelend!!
Eindelijk is het tijd om naar de trein te gaan, komt er een conducteur vragen om mijn kaartje ... Schrijft ie op de achterkant 12:40 , kon ik nog ff blijven wachten !! Gvd !
Eindelijk is de trein er en kan mijn stoel vinden, zit ik tussen de locals, best leuk. Lekker slapen een beetje film kijken ( ja film in de trein) met Vietnamese ondertiteling!! De hele dag komen ze met karretjes langs of je wat wil eten of drinken, best leuk. Rond een uur of 5 komen ze met warme maaltijden in die piepschuimen bakken, dus ik zeg op mijn beste Vietnamees : doe mij er maar 1 met kip !! En ik kreeg er 1 met kip !!! Ha !! Een goeie maaltijd voor 1€. Geen bestek!! Wel stokkies ... Heb ik weer, ik heb lang genoten van mijn maaltijd , maar was echt fantastisch !!!!

Rond 20:15 kwam ik aan op het station van Hue , taxi genomen naar een hotel die ik had uitgezocht een dag eerder, super met hoofdletter S !! Weer 50$ maar dit is het wel waard, echt super dik!!

Ben net ff door de stad gewandeld, had ik
Nodig na een dag zitten. Het regende een beetje maar boeit niet, morgen leuke dingen doen en hotel regelen voor overmorgen. Morgen slaap ik nog een nachtje in dit hotel en dan ga ik richting Da Nang.

Ik zit nu precies in het midden van Vietnam, 800 km van Ha Noi en 800 km van Saigon , Kikkuh hè ja ech wel , Tssss

Tot morgen t is 22:45 ga zo lekker slapen.
Mazzeltje tot snel

• 09 November 2011 - 15:53

Dees:

Gaaf! Alles zal recht komen. What ever that means?! ;)
    Jij zit daar maar mooi, jij doet dat gewoon even. En met kip, wat wil je nog meer!
    Morgen even niet reizen....ook lekker.
    Dikke kus van san, mark, alex en mij