Onderweg naar Panama. - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Panama. - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Panama.

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 December 2015 | Panama, Panama-stad

Onderweg naar Panama, 7 december 2015

Zo peopleltjes, het is weer tijd geworden voor mij om op reis te gaan, heb al mijn kleingeld ingewisseld en statiegeld geiind van al mijn lege kratten bier . het is net genoeg.... maar goed , op dit moment vlieg ik dus naar New York , daar heb ik een overstap van een paar uur en van daar vlieg ik verder naar Panama.

Ik werd door mijn allerliefste schoonzus naar schiphol gebracht, nogmaail dank !Daar op zoek nar de incheck balie van United Airlines. We dachten dat dat in vertrekhal 1 was maar blijkt achterin vertrekhal 3 te zitten. Ik kom daar aan en wil naar de balie lopen , word ik tegen gehouden door iemand van de beveiliging. Ze stelt me een aantal vragen betreft het inpakken van mijn bagage , heb ik het zelf gedaan, heb ik geen verboden dingen erin gestopt, ze vraagt over mijn handbagae, ook of ik die zelf heb ingevuld, dat ik m goed bij me moet houden, geen dingen aan moet pakken van anderen, en of ik computers of ipads van anderen mee neem.... Ik durf al bijna niet verder.....
Ik kan nu verder om in te gaan checken, wat soepel verloopt. Ik vraag aan die dame of ik een voorkeur door kan geven waar ik graag wil zitten, kan wel maar t zit vol, ik ga t proberen, nou goed, gedaan. nu door de douane. Ook dat gaat goed, het zit me toch wel mee op de vroege ochtend...

Tijd voor koffie !
Ik heb nog een uur en een kwartier en slof langzaam naar de gate, D53, 16 minuten lopen staat er op een bordje. Ik ga ergens zitten en dan is het wachten en wachten. op een gegeven moment word mijn naam omgeroepen, als ik naar t programma kijk van " airport security Colombia, en je naam word omgeroepen is dat niet best... ik loop heel nonchalant naar de balie en geef mijn paspoort, ik krijg 2 nieuwe instapkaarten terug met stoelnummers erop....ok prima ! nog een kwartier voor het boarden begint, ik whatsup nog met vrienden en familie die me een goede vakantie wensen, en loop het vliegtuig in. ik zit helemaal achterin, prima plek.

We gaan op tijd weg, kan me het opstijgen niet herrineren, ben in slaap gevallen. Heb vannacht niet echt heel veel geslapen :-))

Ik zit inmiddels al 6 uur in het vliegtuig, beetje slapen , filmpje kijken, vervelen, de stewardessen zijn ook niet echt vriendelijk, ben ik ook eigenlijk wel gewend, sry D ! Er word eten geserveerd en er word gevraagd wat ik wil, kan haar niet verstaan en ze zegt : voor de 1000e keer , pasta of vegetarisch.... wijf, sterf , zoek ff een fatsoenlijke baan zeg, ff serieus !!!! Heb ik weer, vlieg ik naar New York, krijg ik van die volgevreten arrogante.... dat dus !
Nog 2 uurtjes...

Tussen het slapen , wakker worden drinken ,spelletjes doen en irriteren zit ik ook een beetje te dagdromen, hoe zal t allemaal zijn , hoe gaat t , enzo. Ik maak me waarschijnlijk weer veel te druk. Ik ben redelijk ervaren en weet wat ik moet doen.
Ik zit ook veel aan Gaby te denken.... En wat ik denk ,ga ik hier niet opschrijven.. nee gekheid, ze maakt me blij ! Ik hoop dat ik me kan Focussen op wat ik aan het doen ben.Komt goed.

Als het vliegtuig geland is moet ik naar de douane, heb mijn ESTA bij de hand en het formulier die ik eerder heb ingevuld, dat ik geen terrorist ben en niks geks doe, enzo. Dan is het mijn beurt, ik loop naar de douane meneer, een neger, kijkt gevaarlijk, zit hard op zijn kauwgom te kauwen, hij kijkt me aan en pakt mijn papieren aan, ik zeg goede morgen en en hij zegt : is it ?? ja motherfucker ,it is !

Hij vraagt me het hemd van t lijf, krijg toch de goedkeuring en de eerste stempel van mijn reis.... nog 14 te gaan !

Ik moet mijn tas ophalen en die later met een ander papiertje weer inleveren bij de bagage band. Die gozer scant mijn label en zegt : c112. Prima, geen idee wat hij bedoelt maar ik vind t goed. Dan moet ik nog door de scan met mijn handbagage, doem alles in een bak, ook mijn schoenen en loop door de scan, tuurlijk ben ik wat vergeten en er gaan toeters en bellen af... heb ik weer, en hier glimlachen heeft geen zin... ik haal nu echt alles uit mijn zakken, ga weer door de scan, nog niet goed. ik word gefouilleerd en mijn rugtas word uitelkaar gehaald. Als ik vertel dat ik uit Nederland kom gaat ie ook nog een drugs test doen, lappie door mijn tas en laten scannen, ik weet dat het goed zit maar toch ben ik iets nerveus... Alles is goed, ik mag me verder weer aankleden en mijn tas inpakken hoe ik dat graag wil. Achter me hoor ik nog zeggen " save journey" pfff lul. Jaja ik hoor iedereen denken , het is toch wel goed wat ze doen , het is voor de veiligheid, ja dat snap ik wel maar doe dat lekker bij iemand anders....

Ik ga op zoek naar een bakkie en wifi, koffie snel gevonden , wifi niet. het lukt me uiteindelijk wel en doe whatsuppen naar NL. Dan is het tijd voor de volgende vlucht naar Panama stad. Het is niet zo'n groot vliegtuig, geen tv , dus t zal een lange vlucht worden, zeker als ik merk dat als ik wil slapen mijn stoel niet verder naar achteren kan. Ach het is voor een goed doel.
Na 5 uur landen we op Panama, het is 8 uur plaatselijke tijd , pikdonker en erg warm, er word gezegd 25 graden.. eindelijk :-))
Na een mindere controle dan in de VS pak ik mijn tas en moet weer alles door de scan, deze keer is alles goed. ik loop naar buiten en neem een taxi naar mijn hotel, gaat redelijk rap kost maar 30$ . Ik heb een prima kamer, jammer dat de receptioniste geen Engels spreekt, ik stuur ff wat berichtjes de wereld in en ga naar buiten. Ik vraag beneden waar er een supermercado is die nog open is, ze stuurt me een richting op , en ik denk tuurlijk het zal wel, inderdaad , niet gevonden, ik heb 20 minuten rondgelopen in het donker, zonder kaart, enzo, was wel ff spannend. Dan maar zonder eten naar bed.

Morgen is alles anders.... dan ben ik er al !!! Ik ga beginnen, overlevings modus aan en wandelen.....


Laterzzzz

  • 08 December 2015 - 17:38

    Tante Femmy:

    Nou Bas,dat was een heel lang verhaal, en dit is nog maar het begin,
    gr. tante Femmy x.

  • 08 December 2015 - 18:38

    Marcel:

    Goed te horen dat je bent aangekomen ! Je zou nog ff app en !
    Dat ze jou extra fouilleren is niet gek met dat boeven gezicht

  • 08 December 2015 - 18:39

    Marcel:

    Leuk om je verhalen weer te lezen veel plezier maatje

  • 08 December 2015 - 21:48

    Bro:

    Goe gedaan goos,
    Je hebt de zwaarst expeditie qua douanes overleefd en bent in Panama.
    Tijdje geleden hé zonder eten naar bed?!
    gr
    Bro

  • 08 December 2015 - 23:35

    Joseke:

    Morgen weer een nieuwe dag, zonder eten naar bed! Lijkt wel straf! Je gaat het vast inhalen.

  • 09 December 2015 - 09:30

    Mama:

    Kostelijk geschreven! Gewoon doorgaan met ademhalen... Have fun! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 191759

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: