Onderweg naar Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Flores

04 Januari 2016 | Guatemala, Flores

Ik hoef eigenlijk geen wekkers meer te zetten, als ik vroeg op moet kan ik toch niet slapen.. Zo ook nu niet, wat een klote nacht, ik stap mijn bed uit, doe mijn pyama in m'n tas en de rest van mijn spullen, rits alles dicht en loop naar het toilet.
Het word een lange rit, ben te vroeg voor het ontbijt en een fatsoenlijke supermarkt heb ik niet gezien, hoop maar dat ik wat tegen kom onderweg naar de bus.
Ik pak mijn tassen en loop naar de receptie en zeg de vriendeljke man gedag, loop naar buiten, en het is best druk zo vroeg... Het is wel fris, maar daar had ik me al op voorbereid...
Ik loop in een paar minuten naar de bus, meld me en wacht geduldig af tot het tijd is. Dan word er omgeroepen dat de bus vertrekt. Ik loop naar de uitgang en moet door de metaal detector.... Ik kijk verbaasd en zeg dat ik niks bij me heb en mag doorlopen....Lekkere beveiliging....
Ik heb stoel 12 en er komt niemand naast me zitten, dat is fijn zeg !! Als we een tijdje onderweg zijn val ik heerlijk in slaap... Na een paar uur stoppen we en hebben we tijd voor het ontbijt. Ik bestel rijst met kip en een stuk stoofvlees, heerlijk, stevig ontbijt dus, maar ik heb het nodig voor de rest van de reis !!
De rit is weer waanzinnig, het uitzicht, de natuur , super, het is jammer dat ik tussendoor ook slaap, want dan mis ik dingen...
We stoppen nog een paar keer om mensen eruit te laten, maar verder verloopt de trip vloeiend.
Na bijna 9 uur komen we aan in het dorp Santa Elena, Ik moet naar het eiland Flores, en ik spreek een tuk tuk man aan, heb er 400 genegeerd, en deze wil me wel meenemen, maar mij liever niet alleen, hij wil er iemand bij. Een meisje spreekt mij aan, die in dezelfde bus zat en vraagt of ik naar Flores ga, dat doe ik, naar Los Amigos, zij ook ,met haar vrienden. We praten wat, ze komen uit Duitsland. Als we aankomen bij het hostel check ik in , heb een leuke kamer met een beneden bed. Op de kameer zit een badkamer en douche die ik met 5 anderen moet delen. Prima . Ik loop naar de bar en ga aan een grote tafel zitten, bestel een biertje . Later komen de drie Duitsers erbij zitten en drinken wat drankjes. Dan begint het enorm hard te regenen en we besluiten om hier te eten. Ik bestel een hamburger ,die me heerlijk smaakt. We blijven nog ff zitten en ik besluit om naar me kamer te gaan.Pak m'n tas een beetje uit en neem een douche, ga in bed liggen en val in slaap, het is net negen uur geweest...
Prima reis gehad, prima kamer, leuk hostel ! Top, nu maar hopen dat het weer morgen mee zit !! Heb geen zin in regen ...

• 06 Januari 2016 - 19:16

Klinkt veelbelovend!

• 06 Januari 2016 - 21:46

Dees:

Negen uur is best al laat hoor! ;)