San Juan del Sur dag 3 - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Bas Toet - WaarBenJij.nu San Juan del Sur dag 3 - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Bas Toet - WaarBenJij.nu

San Juan del Sur dag 3

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 December 2015 | Nicaragua, San Juan del Sur



Ik heb gisteravond een tour geboekt , een dagje varen met 20 man op een catamaran, beetje zwemmen, snorkelen eten en drinken.. Kost 45 $ moet een tientje aanbetalen, lijkt me wel leuk om te doen.
Ik moet om 7 uur ergens bij een restaurantje vezamelen en dan met een bus een uur rijden naar een ander plaatsje, waar de boot ligt. Ik word om half 6 wakker, ga ff plassen en ik ben redelijk wakker. Blijf lekker liggen tot mijn wekker gaat, ik zit mijn wekker uit, het is redelijk vroeg, pleur ik in slaap... word ik kwart over 8 wakker... Wat een lul ... Ach ja , ik heb een joet weg gegooid, maar heb wel lekker geslapen..dat is ook wel wat waard...
Ik ga om 9 uur naar buiten, Aonghus zit er al, die heeft al ontbeten, hij gaat vandaag naar Leon. Hij kijkt verbaasd op als hij mij ziet, moet jij niet op een boot zitten ?? lol hebben vissen zwemmen snorkelen enzo.. ??? Ja man , eigenlijk wel...
Ik pak mijn ipad en boek een nieuw ticket naar huis. Ik vlieg van Cancun naar Amsterdam, dus ik ga niet terug naar Panama-stad , achteraf is het stom om een retourtje te kopen van en naar Panama, maar ja als ik alles vantevoren zou hebben geweten.. Shit happens !
Dus nu heb ik een ticket vanaf Mexico, mooi, nu heb ik een route< ik zal m ff snel opschrijven... met kerst zit ik in Leon,Nicaragua, dan waarschijnlijk Granada, dan naar San Miguel,El Salvador, dan San Salvador,El Salvador met oud en nieuw, Antigua, Guatamala, Flores , Guatamala, dan door naar Belize om te duiken, dan naar boven naar Mexico,Playa del Carmen en vlieg ik uiteindelijk naar huis. Ik weet niet wat me bezielt, maar vind het wel echt heel tof om te doen !!! Te bizar voor woorden...

Zo ticket in de pocket, wat ga ik verder met mijn dag doen, beetje naar Nederland bellen, met m'n schatje, niet veel eigenlijk. Ik bestel ff een snelle hap, met een blikje cola. Ik wil zo wel een stukje gaan wandelen, ik wil de berg op naar het Jezus beeld, dat is een aardige wandeling, dan kan je maar goed voorbereid zijn !
Ik neem alleen een fles water, wat geld mijn telefoon en koptelefoon mee. Ik loop naar het strand, en volg de boulevard naar de berg, dan neem ik een kiezelweg die naar boven gaat, geen idee waar ik heen moet. Dan loopt de weg weer naar beneden, en ik heb het idee dat ik niet goed loop, ik loop een stukje door tot de volgende bocht, daar ben ik zeker, ik loop niet goed, maar wel dan wel heen ??
Ik zie een huisje waar mensen zitten, ik loop er naartoe en vraag of ze Engels spreken, tuurlijk niet, Ik wijs naar de berg en doe het beeld na, dat begrijpen ze en zeggen ......bla bla bla Christos .. Si ! Ze beginnen te lachen als ze begrijpen wat ik van plan ben, tuurlijk blanke, loop jij maar de berg op , op je slipertjes.. De oudste van het stel loopt naar ne toe en begint een verhaal en wijst naar zijn motor, en zegt vamos !! si , gracias !! Hij gaat me ff brengen op z'n motor, dat is lief !! Ik vraag wat ie er voor wil hebben en wijst nog een keer naar z'n motor en schud nee.
Ik spring achterop en begrijp warom ze gingen lachen toen ze erachter kwamen dat ik wilde gaan lopen... We kwamen bijna niet vooruit, zo steil was de weg, ben ik blij dat ik ff gebracht word !! Het laatste stuk moet ik wel lopen en ben uitgeput als ik boven kom, en nee dat heeft niks te maken met mijn conditie , want die is goed , het heeft te maken met de hoogte, de ijle lucht !!! En de warmte, ben toch zeker wel 150 meter boven de zeespiegel.... Het uitzicht is adembenemend, dat is wel fijn als ik al zo buiten adem ben, ik hou niks meer over.. ;-)) Het is echt wel mooi !!
Ik kijk een tijdje in het rond en geniet ervan ! De weg terug is net zo steil als de heenweg...maar nu moet ik zelf lopen, en naar beneden... Ik loop een straatje in, loop verder en kom dan aan op het strand, ik loop in 20 minuten naar een leuke strandtent waar ik een overheerlijke kouwe klets bestel !! Dat spul is zo koud, dat het bevroren is ! Ik zie op een bord staan dat ze mimosa's verkopen, dat lijkt me lekker, een snackie bij mijn borrel... Komt die kelner later aan met een soort champagne spoom... Dat had ik niet verwacht.. Maar best lekker ! ik bestel dan ook nog maar wat te eten....
Voordat het donker word loop ik terug naar mijn hostel. Ik schuif aan bij een paar gasten en drink nog wat. Ik begin toch honger te krijgen en loop naar buiten om wat te eten, ik zie een zaakje met pasta's om mee te nemen, dat lijkt me goed, ik neem spaghetti carbonara, kost me 2$ en heb een goede maaltijd.
Ik neem een douche en pak mijn spullen in , dan hoef ik dat morgen ochtend niet te doen !
Morgen Kerst avond, ben benieuwd, mijn vrienden zitten al in Leon, waar ik morgen heen ga, best fijn als je wat mensen kent met kerst !
Ik ga om negen uur mijn bed in, het is nog zo wam in de dorm, ik kan niet slapen, lig alleen maar te zweten ....
Als ik wakker word blijkt dat ik toch heb geslapen.. Het is nog vroeg... te vroeg !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 191413

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: