San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Bas Toet - WaarBenJij.nu San Juan del Sur - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Bas Toet - WaarBenJij.nu

San Juan del Sur

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 December 2015 | Nicaragua, San Juan del Sur



Ik heb best lekker geslapen , paar keer wakker geweest, ff snel plassen ,maar het is redelijk rustig voor een dorm met 12 bedden... Hier in het hostel zijn ze best streng wat betreft geluidsoverlast. De bar gaat om 10 uur dicht, de gezelligheid moet over zijn om 22;30, dan moet het rustig zijn ! Dat is wel fijn voor de mensen die op tijd willen gaan slapen ! En diegene die dat niet willen gaan maar lekker buiten spelen ..
Ik sta op en loop naar buiten, neem mijn ipad mee en check ff de dagelijkse dingen, dan komt Danielle aangelopen met George, die hebben al ontbeten, dan komt Aonghus erbij zitten en die heeft nog niet ontbeten, dus gaan we samen.

Koffie , passievruchtsapje en een bagel met roerei en bacon, het is een heerljk onbijtje ! Op de weg terug koop ik nog een flesje water. Als we terug zijn praten we nog met z'n allen over de planning vandaag, iedereen gaat z'n eigen gang. ! Ik heb echt de tijd nodig om dingen te plannen !! Waar ga ik heen en hoe, hebben ze daar nog een geschikte slaapplaats, waar ga ik daarna heen, waar vier ik oud en nieuw , dat is heel belangrijk, want de leuke hostels zitten al vol. Dus als ik een plek opzoek waar ik heen wil, moet ik kijken of ik er heen kan met een bus, hebben ze nog een leuk hostel en is het te betalen???
Ik wil graag in Granada zijn met oud en nieuw, ben er al een hele tijd mee bezig, en eindelijk boek ik dat hostel... 3 nachten voor 54 $, boeken die handel ! zo dat is gelukt !! Er word een mail gestuurd met de bevestiging, die ff snel bekijk ! Dan zie ik staan : Granada , Spain..... What the fuck, heb ik een hostel geboekt in Spanje.. godverdegodver .... Ik stuur meteen een mail naar dat hotel, maar heb tot op heden niks gehoord, ik heb de goedkoopste kamer geboekt en is niet restituteerbaar... Dus weg 54$.
Dat is nog niet het ergste...Ik moet nu helemaal opnieuw beginnen....
Ik zit in een strandtent, wat me best bevalt, mooi uitzicht, lekker bakkie en later "kreeft Thermidor " voor de lunch, dus dat is allemaal prima, maar mijn bui word er niet beter op.
Nu moet ik nog een probleempje oplossen, mijn vlucht terug naar huis is vanaf Amsterdam, dat is niet echt ideaal gepland, was er iets te snel mee , maar ook dat moet ik oplossen. Blijf ik Nicaragua tot na oud en nieuw, en ga ik via de andere kant van het land terug naar Costa Rica, en dan verder naar Panama stad?? Ik weet t niet, een vlucht van Belize terug naar Panama kost 550$ das best veel, maar wil ik wel 4 dagen in een bus zitten en langs al die ellendige douanes ??? Jezus Christus, Als ik dat niet voor mezelf kan bepalen, weet ik ook niet waar ik heen kan ...

Ik ga terug naar mijn hostel, haal een biertje, en ga aan tafel zitten en begin weer opnieuw... Maar eerst wil ik mijn verblijf verlengen, het is zo leuk hier, het geeft me een goed gevoel van vakantie, dus ik blijf nog 2 dagen hier !! Super goede beslissing !!

Aonghus komt erbij zitten en vraagt hoe het gaat, maar heb niet het goede nieuws. we praten wat, en hij zegt, als je terug vlucht zoveel geld is, waarom koop je niet een nieuw ticket vanuit Cancun,Mexico, dan ben je goedkoper uit, je kan je aan je plan houden om te duiken in Belize en je hebt tijd voor je vlucht ! Dat is een goed idee, ik kijk direct op skyscanner, hij ook en we vinden een niet al te dure vlucht !
Ik denk dat ik het zo maar moet doen,het idee alleen al maakt mijn bui wat beter. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met plannen, niet nu .... Ik ben er klaar mee, tijd voor ontspanning !! Biertje ???

Ondertussen zijn danielle en George ook aangeschoven, we drinken wat met z'n allen, alleen Aonghus gaat naar bed , die voelt zich niet lekker, Danielle heeft geen zin om weg te gaan , dus ik ga met George op pad, ik heb niet echt honger, wil alleen iets kleins eten, We lopen een bar in en bestellen wat te drinken, bestel wat kleins te eten, nog een biertje ..
Ik heb eigenlijk wel zin in een sigaar .... We lopen een supermarkt binnen, en vraag naar sigaren maar hebben die niet, loop een andere supermarkt binnen, en die heeft wel wat... Opa loopt naar achter en komt terug met een kist, slaat m open en er ligen tientallen sigaren in... Die kist komt uit de koelkast ... Dus de sigaren zijn koud en vochtig, maar vind het fantastisch !! Ik zoek er 3 uit , vraag wat het kost en schrik van de prijs, hij wil 5$ voor de 3 sigaren, ik betaal dat grif, en mag tot slot nog een sigaar uitzoeken, dat maakt het totaal op 4 sigaren voor 5$ !!! Ben helemaal blij, wat leuk dat het zo kan...

We lopen terug naar het hostel en halen nog 1 biertje en zitten te kletsen met een stel, maar om 22;00 pleuren me luiken dicht en verlaat het toneel....

Morgen weer een dag !!

Dus mensen , het leven van een reiziger gaat niet over rozen... Al geniet ik wel onwijs van de mooie dingen, daar is het ook vakantie voor !!!

  • 24 December 2015 - 17:10

    Mama:

    Jammer van dat hostel in Spanje. Vreemd dat je geen geld terug krijgt! Maar ik ben blij voor je dat eea geregeld is en je nu weet hoe de reis verder zal verlopen. Have fun! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 191419

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: