Monteverde, koffie en cacao - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bas Toet - WaarBenJij.nu Monteverde, koffie en cacao - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Monteverde, koffie en cacao

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 December 2015 | Costa Rica, Monteverde



Ik word wakker, door het geluid van de storm, het waait echt heel hard... Dan vind ik het niet echt leuk om aan een kabel te hangen, dat op zich vind ik al eng, laat staan met windkracht 41. Toch ga ik het vragen, Door de wind alleen hebben ze geen reden om het af te raden, ik vind het maar niks, ik ga niet !! krijg maar t heen en weer, ik vind een beetje spanning wel leuk, maar dit gaat me te ver !

Ik ga naar die jongen van de receptie en vraag naar de koffie, cacao en suiker riet tour. Die begint om 12;45, kost 30$ die ik later moet betalen. Ik neem wat te eten , choco cornflakes met melk en een bak koffie, Ga proberen weer wat te schrijven, dat lukt niet echt, zit meer te lullen dan te schrijven.
Ik begin toch weer trek te krijgen en ga naar de koffie en thee zaak waar ik gisteren geluncht heb, bestel koffie met een punt chocolade cheesecake !! heerlijk, Ala ik terug loop heb ik het gevoel dat ik uitmekaar spat, jezus wat een punt taart zeg, wel lekker !!
Ik koop nog een fles water en begeef me naar mijn hostel, over een kwartier word ik opgehaald.
De chauffeur komt me halen en loop mee naar het busje, achter mij loopt nog een jongen mee, Steve,uit de USA. In het busje zitten nog 2 mensen uit de USA, waar het direct mee klikt.
Als we aangekomen zijn bij Don Juan Coffetour, stappen we uit en betalen de tour. bij ons groepje sluiten een stel met hun dochters aan , ook uit de USA. Zo hebben we een groep van 8 mensen met 1 gids, die gozer kan onwijs goed vertellen en kan alle vragen beantwoorden die we stellen. Hij laat het hele proces zien , van koffieplant naar een bakkie pleur. Het is reuze interressant, ook het verhaal over coca, nee cacao, is super. Van Coca maken ze spul wat je door je neus haalt, heeft niet veel met cacao te maken.
We proeven rauwe cacao bonen en zien wat er gebeurt met de bonen als ze gedroogd, gefermenteerd zijn, we mogen alles proeven, hij maakt ook chocolade melk, maakt verschillende dingen van de gebrande gefermeneerde bonen, het is echt ongelooflijk wat een smaak het heeft, niet te vergelijken met wat je in de Appie koopt. Ook het verhaal van de suiker riet is mooi. Na 2 ur zijn we aan het einde van de tour gekomen en eindigen we in het restaurant en shop . We proeven nog wat van de verschillende koffie, en kunnen wat souvenirs kopen voor thuis, wat ik niet doe want ik moet het nog een aantal weken meezeulen...
Ondertussen is het enorm gaan regenen, ben blij dat ik niet ergens in de jungle rondloop !! We worden netjes bij ons hostel afgezet. Ik ben er moe van... Ik ga naar boven, ga douchen en pak vast mijn tas in, morgen moet ik om 6 uur de bus hebben, weer zo'n achterlijke tijd. Nu begrijp ik wel waarom, maar t blijft vroeg !!

Voor het avondeten ga ik naar Taco Taco, loop ik door de regen en wind naar dat restaurantje. Moet ik buiten bestellen en kijk maar waar je gaat zitten, ik neem plaats aan een campingtafel waar een moeder zit met haar 2 dochters, ze hebben totaal geen gesprek, ma zit met haar neus in de telefoon en de dochters drinken een literpak witte wijn leeg, nog steeds geen contact... lekker stel !!
Maar het regent nog steeds en ik word nat, binnen is geen plek , ik kijk rond en zie kratjes bier staan, ik pak er 1 en zit m op de kopse kant van de tafel en zo zit ik toch droog en buiten ...
Ik werk mijn Burrito met gestoofd lamsvlees naar binnen en loop zo snel mogelijk terug naar mijn hostel. Morgen naar San Juan del Sur, Nicaragua.

Moet dus om 6 uur de bus hebben, dan nog 1 , dan nog 1 , dan nog 11 , dan ben ik bij de grens , dan nog 2 bussen , dan hoop ik op plaats van bestemming te zijn ..
Ik zal t wel meemaken...

  • 23 December 2015 - 07:42

    Bro:

    Succes in de bussen.
    Slaaplkkr

  • 23 December 2015 - 19:40

    Mama:

    Busje komt zooo...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 191747

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: