Onderweg naar Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bas Toet - WaarBenJij.nu Onderweg naar Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 December 2015 | Costa Rica, Monteverde

Ik word natuurlijk weer veel te vroeg wakker , mijn taxi moet om 5:30 komen, mijn bus gaat om 6:30. Jezus wat is het weer vroeg. Ik heb gister al mijn tas ingepakt, hoef alleen nog de laatste dingetjes in mijn kleine rugtas te doen.
Ik zorg dat ik op tijd beneden zit, vandaag is er niemand zo vroeg bij de receptie, weet niet waarom . Ik app weer met Gabby , dit is een goede tijd om ff te appen ... Om 5:30 word er getoeterd , pak mijn spullen en loop naar buiten. De chauffeur vraagt waar ik heen moet en zeg : bus terminal, hij vind van niet , hij moet iemand anders weg brengen , niet mij! Ik raak een beetje geïrriteerd , hij belt met de centrale , geeft zijn telefoon aan mij en ik leg uit wat er aan de hand is. De man zegt dat er een nieuwe taxi onderweg is. Er zijn inmiddels 10 minuten verstreken, die goze toeterd nog een keer en er komt een griet naar buiten, die had die taxi besteld , ze komt gewoon 10 minuten te laat ... Ik wacht geduldig op mijn taxi , ik zeg wel geduldig , maar dat ben ik helemaal niet !! Maar dan toch komt er een taxi aanrijden en ik hou hem aan, zeg dat ik naar het busstation moet. Hij zet de meter aan en we gaan op weg, ik hoef helemaal niet zo gestrest te zijn , met een minuut of 8 zijn we er al. Ik ben ruim op tijd en betaal de man een stuk minder dan ik de chauffeur betaalde die me ophaalde bij de bus....
Ik meld me netjes en moet nog 20 minuten wachten. Er word omgeroepen dat de mensen die naar Monteverde reizen naar de bus kunnen. Ik laat mijn kaartje aan de chaufferur zien en gooi mijn tas in de buik van de bus.
Ik ga op zoek naar mijn stoel en blijk helemaal voorin te zitten, prima plek, kan alleen nergens heen met mijn benen, daar heb ik toch wel last van na het raften van gister.

Als we net weg zijn val ik soort van in slaap, Slapen doe je niet echt in dit soort bussen, maar doe toch mijn ogen dicht. Na 2,5 uur stoppen we bij een weg restaurant, voor een pauze van 20 minuten, ik loop direct naar de counter en bestel wat te eten, het is een buffet en de mensen scheppen voor je op. Rijst met bonen, Kip stukjes shit en wat groente. De smaak is prime, kip wat droog, maar heb honger als een paard, goed ontbijt dus !!! Ga nog ff snel plassen voordat we gaan en val toch wel redelijk snel in slaap, met zo'n volle pens . Na nog 2 uur ofzo komen we via een niet geasfalteerde weg vol kuilen en hobbels aan in Monteverde, het ziet er erg toeristisch uit, wel grappig, het is The place to be for extreme sports...Ik ken dat .. We stappen uit de bus, pak mijn tas en ga eerst vragen waar ik heen moet, dat is snel uitgevogeld, ik loop de berg op en hoor een bekende stem : Danielle, Hey Whats up ?? We maken een praatje en ze zegt dat Aonghus in mijn hostel zit, die heeft last van zijn knie.
Ik loop door naar mijn hostel, wat een hoop energie kost, berg op en berg af, met mijn bepakking op mijn rug en buik..
Daar aangekomen zit Aonghus op de bank met een pak ijs op zijn knie, hij is eergister op z'n muil gegaan na een avondje bier drinken...
Ik check in en loop naar boven, ik zit in een kamer met 4 bedden, ik kies er 1 , pak wat spullen uit en ga meteen douchen.kleed me om en ga naar buiten.
Ik wil eigenlijk best wel gaan Ziplinen. dus ga op zoek naar info . Eerst koffie, een heerlijke Costa Ricaanse espresso, daar kan ik wel van genieten. Nu op zoek naar info over het ziplinen Heb 2 kantoren bezocht en wat info meegenomen. Ik kan nu wel boeken maar ze weten niet wat het weer gaat doen morgen, we zitten in de bergen en het weer veranded redelijk snel !
Weer kom ik Danielle en George tegen en vragen of ik zin heb om vanavond een biertje mee te drinken, tuurlijk !!
Ik moet ook nog ff eten, ik loop naar een zaakje wat net helemaal vol zat, nu is het rustaaaaaagh.... Ik bestel een panini met kip, een dubbele espresso en een huisgemaakte icetea... Ik zit lekker te kanen en voel me steeds beter worden. Na de lunch loop ik naar de supermarkt, haal water bier en wat nootjes. In mijn hostel ga ik prober te werken aan mijn verhalen en kijk ook wat en hoe en waar ik later heen wil... Dat is niet echt simpel, maar ik kom er wel uit !

We hebben rond 8 uur afgesproken , ik zit lekker te tikken met een biertje erbij, en voor ik er erg in heb is het 8 uur, Ik breng m'n spullen we weg en loop samen met Aonghus naar de "Amigo's" . Daar zitten Danielle en George al op ons te achten.

Het word een gezellige avond, niet te laat en niet te veel gedronken. Ik duik vermoeid mijn bed in, Morgen misschien wel stoere dingen doen ....

  • 23 December 2015 - 07:34

    Bro:

    Lkker chillen met je matties

  • 23 December 2015 - 19:35

    Mama:

    Leuk dat je daar weer bekenden tegenkomt! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 191391

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: