Panama dag 2 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Panama dag 2 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Panama dag 2

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 December 2015 | Panama, Panama-stad

En weer ben ik veel te vroeg wakker, het is nog veel te donker maar ben redelijk uitgeslapen, ik viel om 21;00 in slaap denk ik, tis nu 4;00, heb ik toch 7 uur geslapen.. goed hoor.. ik ben bezig met mijn ipad, verhaal schrijven, chatten met m'n schatje, facebook checken, je kent t wel, het hele ochtend ritueel :-)

In de lonely planet staat dat je het beste de Miraflores sluizen kan bezoeken tussen 9 en 11;00. Ik ga eerst ontbijten om 8 uur en dan pak ik mijn spullen en loop richting de metro, om vervolgens weer naar Allbrook bus terminal te gaan. Weer ga ik op zoek naar een lokale bus die me naar de sluizen brengt. Ik vraag waar ik heen moet, ze wijzen me een weg en ik blijf vragen. Dan denk ik dat ik op de goede plek sta, er komt een bus aan, ik stap in en vraag ,in wederom mijn beste Spaans,of hij naar de sluizen gaat.. Hij brabbelt wat en wijst, ik begrijp dat ik niet goed zit, zo gaat het een tijdje verder tot ik wel in de goede bus zit. Het duurt ongeveer een kwartiertje en bij elke halte waar de bus stopt vraag ik of ik er uit moet. Maar nee , gewoon blijven zitten, de bus rijd tot aan de voordeur! Linksaf , rechtsaf, stoppen.. na elke bocht vraag ik mezelf af of ik de rivier al kan zien, of iets wat met de sluizen te maken hebben.... Tot het moment dat we linksaf slaan en naar de Mira Flores Locks rijden. Er torent een root gebouw op uit het niets, en daar stopt de bus, iedereen gaat er uit, dit moet het zijn ! Ik volg de bordjes naar de ingang, betaal netjes 15$ om naar binnen te mogen, en loop direct naar het buiten platform. ik zie niet heel veel, er liggen 2 sleepboten en een ferry te wachten totdat ze eruit mogen.... niks bijzonders. Ik ga kijken of ik verder omhoog kan, tuurlijk kan dat , met een lift. Boven aangekomen is het een drukte van jewelste, er zijn volgens mij 700 basis schole uitgenodigd om mij een warm welkom te heten... Ik negeer al die pleuris kinderen die lopen te gillen en schreeuwen en wring me tot voor aan de reling, ik wil graag zien wat er gebeurt. Ik maak een hoop foto's van 3 kleine kak bootjs en zie 2 big ass mother fucker container schepen aan de horizon verdwijnen... Ik kan beter een aflevering van Discovery chanel bekijken.. Jammer dit. Ik wandel nog ff snel door het 4 etage hoge museum, het is best indrukwekkend, maar het meeste wist ik al.

Ik loop naar de uitgang en bedank vriendelijk de mensen die bij de uitgang de deur voor me open doen. Ik ga naar beneden, en wacht bij de bushalte voor de bus. Als het mij te lang duurt neem ik alsnog een taxi ,maar vind het toch wel leuk om met het openbaar vervoer te gaan. De bus laat niet heel lang op zich wachten, en stap tevreden in.
Op Allbrook bus terminal stap ik uit en ga op zoek naar wat te eten en drinken.
Ik heb nog een paar uur te gaan voordat mijn bus naar Bocas gaat. Ik wil toch wel naar Panama Viejo, ik vraag welke bus ik moet hebben, en ik krijg hetzelfde verhaal te horen, wachten tot ik een ons weeg, het staat op de voorruit geschreven waar de bus heen gaat, moeilijker kan het niet zijn. Er komt een oude Amerikaanse schoolbus aangereden met op het raam gescheven : Panama Viejo.. simpel. Ik stap in en de bus rijd verder. Halverwege stap ik uit bij een enorm winkelcentrum, loop er een rondje en snap dat ik hier niet wil zijn en zeker niks wil kopen... Ik maak nog wel ff gebruik van de wc wat ze me zeker niet in dank afnemen...
ik loop terug naar de halte en wacht weer op de bus naar Panama Viejo, die laat niet lang op zich wachten. Ik zit echt een tijdje in de bus, er is niemand die zich om mij bekommerd, doe ik ook niet om hen.. We rijden door sloppen wijken en langs stranden, ik zie ruines voorbij komen, weet niet zo goed of dit het gedeelte is waar ik zo graag heen wil. Het duurt mij eigenlijk wel te lang. Op een gegeven moment ben ik het zat en stap uit, Ik zie alleen maar bouwmarkten en showrooms met auto's , keukens enzo. Dit is niet goed. Ik steek over en loop naar een taxi en vraag heel lief of ie me terug wil brengen naar mijn hotel. Eigenlijk niet, hij is nog niet in dienst, maar ik knipper een paar keer met mijn mooie blauwe vriendelijke ogen , en hij gaat overstag....


Ik moet eigenlijk eerst nog naar een supermarkt , ik heb water nodig en wat te eten voor de busrit. Hij brengt me naar een supermarkt, redelijk dicht bij mijn hotel, en vraagt 3 dollar voor de rit, ik geef m 5 en hij is helemaal blij !! Ik koop wat dingetjes en loop terug naar mijn hotel.

Ik bel met Nederland, zoook mijn ouders, t voelt goed !! Daarna ga ik ff snel douchen en pak mijn tas in. De bus vertrekt om 19;00, ik wil er toch wel om 18;00 zijn. Dat lukt ook, ik meld me bij dat kantoortje en zei verwijst mij door naar de wacht ruimte. Ja maar ik ga toch niet een uur in zo'n suffe warme stinkende wachtruimte zitten.. Eten !!! Ik loop naar de foodcourt en bestel een broodje bij de subway. Dat broodje hark ik snel naar binnen en loop toch naar dat wachtlokaal. Je weet maar nooit... Om kwart voor zeven mogen we naar de bus en ik geef mijn tas af bij de chauffeur en ik krijg een nummer ter conrole. Ik stap de bus in, laat mijn boarding card zien en ze zegt , stoel 7. Ok prima , lekker vriendelijk. Stoel 7... What the fuck, niet echt een slaap bus die ik eerder had in India, waar ik echt een soort van slaapkamer had en languit kon liggen, nee dit is een gewoon een interliner waar je stoel net iets verder naar achter kan dan een normale bus, pfffffff, en dat voor 11 uur...

Goed Ipad uit mijn tas, water , koekjes , telefoon en koptelefoon, mnisschien heb ik wel tijd.... komt er een vrouw naast me zitten... Ik denk dat als zij de pijp uit gaat dat ze 3 dagen nodig hebben om haar te cremeren... tiefus, Ik vraag haar vriendelijk of ze zeker weet dat ze hier moet zitten en niet in het bagage ruim....

Ik heb niet echt goed geslapen, zij wel... ik niet... weet je hoe lang 11 uur is... ongeveer 660 minuten, of 39.600 seconden.. en dan stond de airco nog aan in die veevoeder wagen, op 17 graden, dan komt het vlees lekker koel aan in Bocas del Toro... Ik kan wel een commercial verzinnen van de plaatselijke slagerij....

Ach , ik ben onderweg naar Bocas Del Toro, what the fuck ....

  • 12 December 2015 - 08:59

    Mama:

    Niet echt comfortabel reizen met een tientonner naast je. Ik kan me levendig voorstellen hoe lang 11 uur dan duurt!!! Hopelijk is het de moeite waard, moed houden! xx

  • 12 December 2015 - 15:40

    Joséke :

    Nou Bas, wat een verhaal! , en dit noem jij vakantie? Sterkte de komende weken.

  • 12 December 2015 - 23:28

    Si Ming :

    Klinkt best goed allemaal Bas, je moet er wat voor doen hè.
    Veel plezier veder. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 191375

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: