Panama-stad dag 1 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu Panama-stad dag 1 - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Panama-stad dag 1

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 December 2015 | Panama, Panama-stad


Heb niet zo heel goed geslapen, ben om 4 uur klaarwakker, maar dat geeft me wel de tijd om wat dingen te doen. Om ff wat uit te zoeken, maar daar komt eigenlijk niet zo van terecht want zit veel te lang met Gabby te appen... Het is wel lastig om in mijn reis /overlevings ritme te komen als ik zoveel aan haar denk, maar het is ook supertof !!!! Gabby, je maakt me blij !!!

Ik ga op tijd douchen , op tijd ontbijten want ik moet een kaartje kopen voor de nacht bus naar Bocas del Toro .Na het ontbijt, spullen pakken en op weg naar de metro, die had ik gister al gezien. Kaartje kopen... dus.. eerst een soort ov chip kopen in een machine en dan opladen in de ander... goed geregeld. Die kaart is zo gekocht, het opladen niet echt, de Engelse vertaling deed het niet, er komt een vrouwtje aanlopen die me vriendelijk in het Spaans uitlegt hoe het werkt, ik sta haar aan te kijken met een blik van : nee, nu snap ik het wel.... Ze pakt mijn kaart en drukt wat knopjes in en ik moet wat doolars in de gleuf stoppen, geregeld...
Ik kijk naar de borden waar ik heen moet, zie Allbrook staan, het grote busstation, das prima. 2 minuten wachten instappen, wachten, uitstappen, de meute volgen en voila , Allbrook bus terminal !! KIjken vragen en zoeken, zie ik een kantoortje met Bocas del Toro er op, is ie dicht...gvd. Ik vragen bij een ander kantoor, gaat ie pas om 14;00 open..kak !!
Dan ga ik proberen of ik naar de tourist office kan komen, ik heb nog geen kaart en dat maakt het wel lastig. dus ik neem de metro terug naar mijn hotel en ga vandaar lopen. Na anderhalf uur gelopen te hebben, 3 liter vocht verloren te hebben, ben ik nog steeds niet waar ik moet zijn, volgens mijn bijbel is het best nog een stuk lopen. Ik geef op, ik loop het eerste de beste hotel binnen, zo een waar je 300 euro per nacht betaald, excuseer me dat ik hier zo naar binnen loop, lach vriendelijk, leg mijn verhaal uit en een paar minuten later ben ik een kaart en een hoop informatie rijker ! zo gaat dat !! Nu blijkt het moederdag te zijn, en dan is bijna alles gesloten... Heb ik weer. Wat nu ? Ik heb eigenlijk niet zoveel te doen in Panama stad, ik moet om 14;00 terug zijn in het busstation.

Ik neem een taxi naar Casco Viejo, de oude stad, soort van fort van honderden jaren oud, het stamt uit de tijd van Henry Morgan 1671 na Christus... jaja mensen , ken je klassiekers :-)) Ik loop een beetje rond, ze beginnen hier nu pas een beetje te ontwaken, er is nog niet veel open. Het is wel heel cool hier, leuke huisjes, hoop huizen worden gerestaureerd, het ziet er echt heel leuk uit. Ik loop een beetje rond, het is warm, de wolken stapelen zich op , het word echt donker en het begint te regenen, niet echt een bui waar je nat van word, je koelt er iets van af... Ik bestel een mango-mojito en schuil toch voor de regen.

Na wat rond te hebben gelopen besluit ik om terug te lopen naar mijn hotel, het is 45 minuten, zweet de ballen uit mijn broek, en kom nat bezweet aan in mijn hotel. Ik neem snel een douche,alweer, en ga een uurtje tukken.. Als ik wakker word app ik met m'n meisje en vertrek later weer naar het busstation om toch dat kaartje te gaan kopen.

Als ik aankom staat er best een rij voor me, ik sta ruim een uur te wachten en heb uiteindelijk mijn busticket, nu gaat het echt beginnen. Morgen avond om 19;00 vertrekt mijn bus naar Bocas !! De rit duurt 11 uur en dan ben ik weet ik veel waar en weet ik veel waar ik heen moet, en weet ik veel wat.... Ik ben niet de eerste die deze rit maakt, het zal wel goed komen.
Ik loop ff snel door een supermarkt en ga naar mijn kamer, ben best wel moe eigenlijk, soort van jetlag ofzo. ik doe de rest van de middag niet veel meer.

Ik ga voor mijn diner terug naar Casco Biejo, neem wel een taxi, ben moe en lui en voor die 3 dollar... Ik stap uit en ga op zoek naar dat restaurantje waar ik graag wilde eten, en tuurlijk kan ik die niet meer vinden. Ik loop wat rond, het begint te schemeren, ze hebben de "stad" versierd met lichtjes, het ziet er super uit, op straat is het superdruk, ook locals, die staan buiten met de muziek op straat, te eten, spelen en te drinken, supercool. Ik loop ergens langs en tuin-restaurant ding en loop naar binnen, bestel maar gelijk cerveza, daar heb ik best wel trek in. In mijn beste Spaans bestel ik nog een biertje en probeer uit te leggen dat ik wil eten. Het meisje van de bediening probeert op haar beurt mij te helpen , ook in haar beste Spaans .
Ik bestel wat lekkers van de kaart en nog een biertje... Het smaakt me allemaal prima. Na het eten loop ik nog een rondje en neem een taxi terug naar mijn hotel. Op de boulevard is het een drukte van jewelste, zoveel mensen, er word overal gegeten gedronken gesport.. zo leuk om te zien, was ik maar gaan lopen, nee toch niet. Ik neem weer een douche en denk na over morgen, wat morgen ? Panama Kanaal !!Lijkt me leuk , ik ga proberen om daar te komen met openbaar vervoer, een retourtje met een taxi kost 20 $, dat moet anders kunnen, dat zie ik morgen wel, truste !!

  • 10 December 2015 - 16:17

    Joseke.kortekaas@gmail.com :

    Zo te lezen gaat het prima, houden zo. Zag de mooie foto's op fb, lijkt me echt een mooie omgeving.
    Zie uit naar je volgende verslag.

  • 10 December 2015 - 20:00

    Mama:

    Nou, van een leien dakje, toch?! Reizen, daar draai jij je hand niet voor om...

  • 11 December 2015 - 00:08

    G:

    Sebastiaan, my dear, you also make me happy. :) :* <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 191450

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: