24-11 Queenstown !! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 24-11 Queenstown !! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

24-11 Queenstown !!

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 November 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown



Ik ga om tien voor negen de deur uit en loop naar de bus die me naar het vliegveld brengt, dat kost maar 9$ en is gewoon goed geregeld, ze rijden om de 20 minuten en doen er ongeveer 20 minuten over. De bus komt iets later dan gepland maar kom mooi op tijd op het vliegveld. Ik kijk op de schermen en zoek mijn vlucht, hij staat er nog niet op, ik heb weinig zin om te wachten en loop naar de balie en speel de verloren toerist, een grond stewardess van Air New Zealand, wijst me vriendelijk naar een automaat en laat me verder alleen, ze zou een baan kunnen krijgen bij onze Koninklijke... Wat een sacho koe zeg !!
Ik check helemaal zelfstandig in, label mijn tas , pleur m op de band, wuif er nog naar en bid dat het goed gaat. Ik heb alleen mijn reserverings nummer nodig, en niet mijn paspoort. Ik loop door en ga op zoek naar de gate, het is nummer 17 en is zo gevonden, het is niet zo'n groot vliegveld, maar wel gezellig en ze hebben gratis wifi. Ik loop terug en koop een dubbele espresso en zit mijn tijd uit tot ik mag gaan boarden.

Het vliegtuig zit niet helmaal vol, ik zit aan het raam en naast mij zit niemand, aan het gangpad wel. We vertrekken volgens schema, ik begin het vliegen steeds leuker te vinden. Het is een vluchtje van een uur en twintig minuten, het is echt mooi om te zien hoe Wellington rond de baai en tegen de bergen is gebouwd. Het uitzicht is goed, weinig wolken en zie veel bergen met besneeuwde toppen. Ik maak natuurlijk een hoop foto's , lijk wel een toerist, en het boeit me niks ! Tijdens de landing vliegen we tussen de bergen, door de dalen en de bergen lijken wel heel dichtbij, ik kijk mijn ogen uit, en maak nog meer foto's . Als we uit het vliegtuig mogen rent echt iedereen eruit, niemand wil blijkbaar te laat komen.. Ik ga als laatste uit het vliegtuig, pak mijn telefoon en maak snel wat foto's van de omgeving, wat de stewards op het vliegveld niet echt kunnen waarderen, er komt een vrouw naar me toe, en vertelt op een niet vriendelijke manier dat het niet mag, ik zeg sry en loop stoïcijns door. Er hangt een bord aan het hek ter grote van een voetbalveld dat ik niet met mijn mobieltje foto's mag maken, ik lag en wil er bijna een foto van maken maar merk dat zij nog steeds achter mij aan loopt. Ik zet mijn muziek nog iets harder en negeer haar.
Ik loop naar de bagage band en hoef niet heel lang te wachten op mijn tas, goddank, toch goed gegaan. Ik loop naar buiten en zoek naar de super shuttle, die mij voor een stuk minder geld dan een taxi naar mijn slaap verblijf brengt. Ik moet nig even wachten tot we vol zijn, maar dat is het wel waard.
Na een niet al te lange rit kom ik aan in mijn hostel, mijn kamer is natuurlijk nog niet klaar, inchecktijd is 14:00. Ik krijg de wifi code, voor het gratis en heel snelle internet, het kan toch in N-Z, en zit een beetje te surfen onder het genot van een bakkie . Na een tijdje kan ik naar mijn kamer, leuke kamer, lekker bed, die ik kan afsluiten met een gordijn, heb zelfs een eigen stopcontact en wifi ! Het moet niet gekker worden. Ik gooi mijn spullen in de la onder mijn bed, en loop terug naar de receptie en vraag om een plattegrond en wat ik zoal zou moeten doen. Ik loop met de kaart in mijn hand naar buiten en baan me een weg naar de kabelbaan. Die gaat 456 meter omhoog langs de bergwand omhoog, 456 meter, ik hou niet van die attracties, en zeker niet die zo hoog gaan. Toch koop ik een ticket voor 30$ en loop naar de gondels die me heeeeeel graag omhoog willen brengen. Ik stap in en krijg meteen zweethandjes en mijn hartslag gaat met 300 slagen omhoog. Ik zit te trillen als een malle, maar het valt eigenlijk allemaal wel mee. Het is eigenlijk wel mooi, maar vind het wel spannend. Bij elke paal begint dat ding te schommelen, en wil ik eruit, vind het toch niks. Eindelijk boven aangekomen ben ik pijlsnel uit de gondel. Ik moet ff wennen aan de hoogte, maar wen er wel aan, ik loop een rondje rond het platform en het uitzicht is wederom gigantisch !! De baai, de stad, de bergen met sneeuw, de zon !! Super !! Je kan nog een stuk verder naar boven en dan naar beneden met een "ludge" , weet er ff het NL woord niet voor. Je kan ook nog verder naar boven lopen en een wandeling maken in het bos, wat ik ook doe. Ik heb er geen woorden voor , zo mooi !! Na een uur rondgewandeld te hebben wil ik weer naar beneden, ik loop naar de gondels en mijn hartslag stijgt weer, ik kijk nu naar beneden als dat karretje voorwaarts de berg afschiet. Het duurt even voordat ik geniet van het uitzicht, als ik me op mijn gemak voel, ben ik weer beneden.
Ik loop door het leuke , niet al te grote centrum en ga op een terras zitten voor een biertje, ik bestel er nog 1 "want op 1 been kan je niet lopen " zei een wijs iemand altijd !! Ik loop naar de I-site en ga kijken wat ik morgen kan gaan doen, ik loop ook naar de parachute spring winkel?? voor wat informatie. Er worden beloftes gemaakt, maar de kans dat er gesprongen kan worden is niet heel groot, het weer verslechterd met de minuut, maar er bestaat altijd een kans. Jaja.
Daarna loop ik naar de supermarkt, en koop wat te eten, ik heb trek in chicken tikka masala, wat ik ook later heb gemaakt.
Ik ga in de keuken zitten met een biertje en geniet nog na van wat ik vandaag gedaan heb en gezien heb. Dan ga ik koken en eet een heerlijk masala.
Ik ga douchen en duik mijn bed in, wat een topdag !!

Ik weet nog niet wat ik ga doen morgen, maar dat zie ik nog wel.

  • 25 November 2014 - 10:43

    Dees:

    Tja ik zal het 1e stukje van je verhaal maar niet persoonlijk opvatten....
    Jij bent echt gek dat je in zo'n kabel ding gaat zitten, en nog vrijwillig ook...aaaaaa
    Wel super stoere foto's.
    Geniet nog even goed voor je het weet zit je in Bali!
    Kus Dees

  • 26 November 2014 - 08:24

    Bro:

    Leuk hè hoogtes...
    Ga ff op google maps kijken of ik het ook eng vind...
    ltrr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 191417

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: