20-11 Onderweg naar Napier. - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 20-11 Onderweg naar Napier. - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

20-11 Onderweg naar Napier.

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 November 2014 | Nieuw Zeeland, Napier



Ik ben natuurlijk voor de wekker wakker, ik pak mijn spullen bij elkaar en loop naar de keuken, maak ff snel een ontbijtje, en voordat ik klaar ben, voordat het half negen is, komen Lisa en Robert binnen. Janneke is er niet bij, die gaat al hardlopend naar de waterval . Ik check vast uit en zet mijn grote tas achter de receptie, neem nog snel een kaart mee, voor het geval we verdwalen. We kunnen !
Het weer is een stuk beter dan gister, gvd ! Toen ik mijn ontbijt stond te maken was dat parachute meisje ook in de keuken en die moest werken, dus dat betekent dat er gesprongen kan worden... Wat n pech ! Nu is mijn hoop gevestigd op Queenstown.
We lopen in een uur en een kwartier naar de waterval, dat had ook in 50 minuten gekund, naar mijn idee, maar er was iemand die had last van een blaar en kon echt niet harder... Heb ik weer, ik wil echt wel een wandeling maken, maar dan niet in het tempo van een manke flamingo, jezus ! Maar we komen er en is echt de moeite waard, de rivier word versmald door de bergen, waardoor er een stroomversnelling gevormd word, het water raast voorbij met 40 kub per seconde. Het is een aardig spektakel ! Na daar ff rond te hebben gekeken gaan we richting terug, het zelfde tempo aldanniet langzamer, kan gvd beter achteruit gaan lopen, er word niet zoveel gesproken, en ik loop de hele terug weg voorop en probeer het tempo te verhogen wat niet lukt, je zou ze toch de plomp in mieteren en met de stroom mee laten drijven.... Mijn humeur word er niet beter op als er gevraagd word of ik haast heb, nee kut , heb geen haast maar wil wel graag mijn bus hebben voor het donker is .....
Ik ben ruim op tijd terug in het hostel en neem nog een bakkie en wat fruit . Op het gemakje loop ik naar de bus, check in en zoek en mooi plekje uit. De rit duurt ongeveer 3 uur en slaap zeker de helft van de tijd ! Het is werkelijk waar prachtig, de rit had van mij wel langer mogen duren, maar we zijn er, welkom in Napier!
Het weer is prima, de temperatuur is prima, maar het waait nogal, dat doet t echt overal in N-Z, raar. Ik pak mijn lonely planet en kijk waar ik ben en waar ik heen moet, tis niet echt heel moeilijk , ik moet de winkelstraat door en aan het einde aan de rechter kant moet het zijn. Tis aan de linkerkant...maar ik ben er. Ik meld me bij de receptie en word naar mijn bed gebracht, haha grappig. Er staan een paar stapelbedden en mag 1 bed uit zoeken. Ik kijk eerst of er ergens een stopcontact zit, dat is wel makkelijk als je zoals ik met te veel elektrisch spul op reis gaat....
Nadat ik alles zo heb neergelegd en gedaan heb ga ik naar buiten, ik ben per slot van rekening wel toerist...dus loop eerst naar de I-site, de vvv, die mensen weten echt alles, je kan er van alles boeken en ze hebben flyers en plattegronden van alles en overal! Dat is top geregeld. Het is een leuk stadje met 55.000 inwoners, en alles draait om de art-deco ! Dat is te zien aan de gebouwen, kleding, oude auto's, weet ik wat. Ik ga eerst een fatsoenlijke kop koffie drinken met iets te eten. De koffie is echt goed! Hier moet ik er niet 3 van drinken anders pleuren al mijn tanden uit m'n giegel.
Ik loop wat rond en zie een grote supermarkt waar ik wat boodschappen doe. Ik loop nog een rondje door het centrum en ga terug naar het hostel.
Ik ga op een strategische plek zitten op een bank dicht bij een stopcontact, zodat ik toch mijn spullen op kan laden, neem een biertje en zit een tijd te kloten op min ipad, beetje verhalen schrijven, foto's uploaden, plannen maken en waarschijnlijk wel een hotelletje boeken. Heel die winkel loopt weer vol Duitsers en Fransen , pffff wat een ellende, ik zit een muziekje op mijn oren en pak nog een biertje. Na nog een biertje ga ik naar de keuken en warm mijn prakje op van gister, heerlijk hoor tortellini uit de magnetron met verse spinazie, maar het is wel ok, t zal wel aan het bier liggen.. Na het eten ga ik richting mijn kamer en bel nog met Viv, dan ga ik mijn bed en val redelijk snel in slaap.
Ik weet nog niet wat ik morgen zal gaan doen, t hangt natuurlijk wel af van het weer, ik zie het morgen wel. Mzzl ,tot morgen.

  • 24 November 2014 - 10:32

    Vivian:

    Hai Lieve Bas,

    De foto's van het water ziet er echt super uit!
    De foto's van het landschap daar zijn ook supergaaf om te zien!!
    Jammer dat je niet hebben kunnen springen daar maar ja zoals je zei misschien in Queenstown!
    Nog heel veel plezier

    xxxx

  • 24 November 2014 - 19:39

    Bro:

    Gast, vrouwen....
    Leuk man, beetje flamingo's kijken langs een snel stromend beekje. Doe maar koffie !!

    Biertje !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 191409

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: