9-11 Auckland BBQ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu 9-11 Auckland BBQ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Bas Toet - WaarBenJij.nu

9-11 Auckland BBQ

Blijf op de hoogte en volg Bas

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik heb gister afgesloten , dat ik beneden in de tuin zat met een biertje en dat ik wilde gaan eten in de foodcourt , geloof ik. Ik kan het ff niet terug lezen want ik zit in de bus onderweg naar Paihia, naast me zit een Duits meisje die ik gister leerde kennen in mijn hostel en die ook naar Paihia gaat., maar daar kom ik later nog op terug.

Ik ben inderdaad gaan eten in die foodcourt, lekker butter chicken met naanbrood en rijst , heerlijk gegeten ! Ik ben daarna terug gegaan naar mijn hostel, en in de keuken heb ik een kop koffie gemaakt, in de keuken zat een mannetje of 8 te eten en te drinken, een aantal had ik al eerder gezien, en gesproken. Ik ben er bij gaan zitten en we zitten een tijdje te kleppen en er word gevraagd of ik mee wil naar een Ierse pub voor een biertje en de wedstrijd van de Maori all Blacks tegen Engeland... Tuurlijk wil ik dat !! We lopen met 7 man naar de kroeg en drinken een paar biertjes, tis echt wel gezellig, maar ik haak vroeg af omdat ik me niet helemaal lekker voel, en ook erg moe. Ik lig rond 1 uur in bed en val als een blok in slaap..

Zondag ben ik redelijk vroeg wakker en ga maar koffie halen in de keuken, en moet nog een aantal dingen doen, het installeren van mijn Nieuw Zeelandse simkaart, moet nog mijn dagboek bijwerken, wil nog ff naar de tattoo shop, moet mijn tas gaan reorganiseren want ik ga morgen weg. Dat zijn allemaal moetjes, maar moet wel ff gebeuren, moet ook nog een hostel regelen en de bus, nou ja dat zijn van die dingen die moeten gebeuren.

Als dat allemaal geregeld is , en gedoucht ben ga ik weer op pad. Eerst naar de bus terminal, kijken waar het is en dan weet ik ook hoe lang ik er over loop, de bus vertrekt morgen om 7:45. Dan heb ik een bus nodig naar de dierentuin, dat vind ik leuk, maar eerst een broodje en koffie.... Tuurlijk koffie, anders functioneer ik niet....ik kan ook wel een biertje nemen, daar functioneer ik ook wel op , maar het is net te vroeg voor een pils... Als ik bij de bushalte aankom, komt de bus net aangereden, dat is fijn, anders moet ik 15 minuten wachten en daar heb ik een hekel aan... Na een rit van een klein half uurtje kom ik bij de dierentuin . Ik betaal 28 NZD, is rond de 18€. Het is wel een leuke dierentuin, niet echt heel groot, niet heel veel dieren , maar goed t is een leuk uitstapje en na een anderhalf uur hou ik het voor gezien. Ik neem de bus terug naar de guesthouse, ff naar de supermarkt om wat spulletjes te kopen, lees: bier! Aangekomen in mijn hostel word ik uitgenodigd voor de bbq in de tuin, iedereen is uitgenodigd, leuk ! Ik ga op mijn kamer zitten en trek een biertje open, lig wat te kloten op mijn ipad en kijk college tour met Anouk .

Om half zeven loop ik naar beneden voor de bbq. Nu blijkt dat iedereen eten heeft voor zichzelf en dat op de bbq pleurt en zo gezamenlijk eet... Weet ik veel, dat hebben ze me niet vertelt !! De manager is er ook bij en hij heeft genoeg vlees, en iedereen heeft wel wat gemaakt, er is genoeg eten. Ik besluit om nog wat bier te kopen en dat te ruilen voor eten.... Dat werkt !!
Het is echt een heel leuke avond, met veel mensen gesproken, eigenlijk jammer dat ik morgen weg ga .rond een uur of elf vertrek ik naar mijn bed, mijn tassen zijn gepakt, ik moet om 7 uur de deur uit !! Morgen ga ik echt beginnen met reizen, Paihia, here i come !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 191504

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: