Naar huis !! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Naar huis !! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Naar huis !!

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Februari 2014 | Filipijnen, Manilla


Ik word. Natuurlijk veel te vroeg wakker, ik moet er wel vroeg uit, maar niet zo vroeg! Om 7 uur ga ik ontbijten en doe het rustig aan. Na het ontbijt ga ik naar de receptie om alles af te rekenen, dan kan ik om 9 uur meteen weg !! De rekening was behoorlijk ! Maar goed, het was ook vakantie ,anders had ik lekker in een dorm moeten gaan liggen , en dat wilde ik ook niet.
Om 9 uur loop ik naar de receptie waar de chauffeur klaar staat, hij brengt me in drie kwartier naar het vliegveld. Dat vliegveld is maar 4 x per dag open volgens mij, er vertrekken maar 4 vliegtuigen per dag, en een aantal die aan komen, maar zo klein is het ! Ik ben natuurlijk veel te vroeg, maar ja , liever zo dan anders !! Het vliegtuig vertrekt op tijd, tis een vluchtje van een uur en vijf minuten, en boven Manilla moeten we een paar rondjes blijven vliegen, voordat we kunnen landen. Het duurt een tijdje voordat mijn tas er is, maar als ie er is neem ik een taxi , voor veel te veel geld, naar mijn hotel. Daar kan ik gelijk inchecken, ook dit hotel is best wel te duur, tis een hok met een bed, douche , wc en bed, en een kleine tv, geen raam , helemaal niks. Wat een hok ... Het is maar goed dat ik niet hier een paar dagen moet zitten. Ik gooi mijn tas op bed en vertrek richting het Rizal Park en Intramuros, een oud fort, wat de moeite waard moet zijn. Ik loop de straat uit richting Taft Avenue, waar de metro rijd , dat weet ik nog van het begin van mijn vakantie. Ik neem de metro voor 3 haltes, en stap uit vlakbij het Park. Er word een hoop verbouwd in het park, er staan veel kinderspeeldingen, er zijn wat vijvers, een podium... Eigenlijk valt het wel mee. Ik loop hier eigenlijk ook om mijn tijd te doden, en toch wat zien.... Ik loop door het park, wat best groot is, en behoorlijk warm, richting "Intramuros" een oude vesting , wat daar nog van over is. Ik heb verschillende verhalen gelezen op Tripadvisor, dus ben wel benieuwd geworden. Maar het is best een stuk lopen. Als ik er aankom moet ik natuurlijk entree betalen, wat ik biet zo leuk vind, en daarnaast zijn er een heleboel gebouwen dicht wegens renovatie... Krijg toch de touw touw ......
Ik ben het zat ook, veel te veel gelopen. Ik ga op zoek naar een metro... Ik kom in een gedeelte van Manilla,denk ik, waar ik liever niet wil komen, veel dichtgetimmerde gebouwen, veel zwerfers, dealers en junks. Ik loop toch door, ben op m'n hoede !! Dan zie ik het metro station, het lijkt wel een enclave... Politie auto's aan de buitenkant, daarbinnen dikke auto's , veel mensen op straat, armoede... Ik loop snel naar binnen en moet goed kijken waar ik heen moet. Ik vind dit niks, gelukkig zie ik agenten naar me kijken, ik weet niet of dat goed is of niet, maar loop stug door. Dan moet ik met de trap naar boven , en daar lijkt het steeds meer op een metro station... Ik koop een kaartje, wacht geduldig op de metro. Als die aankomt blijkt ie net zo vol te zitten als in Delhi.... Het in- uit stappen gaat op dezelfde manier !!! Alleen heb ik nu mijn rugtas op mijn buik, dat zie ik veel mensen doen, het zal wel ergens goed voor zijn. Ik hoef maar 4 haltes,maar het duurt een eeuwigheid. Dan is de halte daar.... Ik vraag een paar keer beleefd of ik erdoor mag, mensen reageren niet zoals ik had voorzien, dan maar de "hardway" .... Mazzel jongens, er begint een man te schreeuwen dat ik niet zo moet duwen ... Prima, ik ben eruit! Ik loop nog ff naar een winkelcentrum, moet nog een klein beetje geld pinnen, weet niet of ik genoeg heb voor vanavond, beter te veel dan te weinig...
Dan ga ik terug naar mijn bunker, beetje ontspannen, douchen eten en tas pakken. Dit is de laatste keer dat ik mijn tas moet inpakken. Het is tijd om naar huis te gaan.

Ik heb een fantastische vakantie gehad, heb leren duiken waar ik heel blij mee ben, het is echt zo super om de onderwater wereld te verkennen. Hier ben ik voorlopig niet klaar mee, zal nog wel wat cursussen gaan doen. Ik zal ook nog wel terug komen in de Filipijnen, vriendelijke mensen, mooi weer en niet heel duur, en je kan er heel gaaf duiken voor niet te veel geld. Ik ben een heel gelukkig persoon dat ik dit allemaal kan doen.
Nu nog ff 16 uur vliegen met een tussenstop van 3 uur op Dubai.... Pfffff, je moet er íets voor over hebben....

Mzzl.

  • 05 Maart 2014 - 17:39

    Mama:

    Dat was nog even spannend, dat gebeuren in en rond de metro! Wel gaaf dat je nog eenmaal in praktijk kon brengen hoe men uit een overvolle trein stapt... haha!
    Inmiddels ben je veilig en wel thuis (gelukkig, pfff...) en ben je een duikbrevet en een fantastische ervaring rijker. Dit was écht vakantie, en ook deze reis heeft weer een onuitwisbare indruk nagelaten. Good for you!!!
    Wij hebben weer genoten van je levendige reisverhalen! Kus, mama.

  • 06 Maart 2014 - 08:57

    Vivian:

    Gelukkig ben je weer thuis met een geweldige ervaring rijker.. En 2 padi's rijker :-)
    Was weer geweldig om je reisverhalen te lezen. Ik heb me soms rot gelachen om dingen die je meegemaakt heb.....
    Nu 8 maanden werk en dan kan je je weer gaan voorbereiden op de volgende reis.

    Liefs x
    Viv.

  • 13 Maart 2014 - 12:14

    San:

    Goed verhaal, lekker lang.

    Kikûh zeg, weer zo'n uitstap verhaal ( blijft moooooi om te lezen)
    Maar idd je laatste keer tasje pakken en hop richting NL...

    Tot snel...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 191393

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: