Duiken dag 6 !! - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Duiken dag 6 !! - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Duiken dag 6 !!

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 Februari 2014 | Filipijnen, Puerto Galera


Vandaag gaan we leuk duiken, lekker duiken en ontspannen, dit doe je als je een échte duiker bent ;-)) Gewoon voor de lol , camera mee en gaan !! Dat is het plan ! Om half 10 afgesproken met Dennis, eerst tijd voor ontbijt, op m'n gemak spulletjes pakken, vandaag dus geen studie boeken mee.... Ik loop naar de Scandi Divers en bestel een bakkie. Dan komen er wat mensen binnen druppelen en zitten lekker te babbelen. Een hoop gasten vragen me wat ik vandaag ga doen, aangezien ik mijn opleiding heb afgerond.... Vandaag 2 fundives !! Ik wil graag nog een keer naar Sabang Wrecks, dat is op 18 meter en dan kan ik een langere tijd onder water blijven, en kan leuke foto's maken ! We gaan rond 10:30 omkleden en nemen de boot naar Sabang, daar hebben we een hele snelle briefing, is niet heel nodig omdat ik een gecertificeerd duiker ben ! We nemen het ff heel snel door, en in mijn hoofd loop ik de procedure nog door : B.W.A.R.F , dat wil zeggen de check die je doet voor elke duik : BCD, Weightbelt( right hand releas), Air, Releases ( alle klips die mijn bcd op z'n plek houden en mijn tank), en Final ok ( check of ik mijn masker bij me heb, fins, evt camera. Een leuk ezels bruggetje om dit te onthouden is : Bangkok Women Are Really Fake.... Of : Bruce Willis Always Ruins Films.. Zo lig ik ook in bed alles op een rijtje te zetten om het niet te vergeten..
Maar goed, met mijn recherhand houd ik m'n bril en regulator op z'n plaats, met links mijn loodgordel, op 3 vallen we achterover.... 3!!! Plons !
Heel rustig zakken we af naar ongeveer 18 meter !! Ik vind het leuk !! Ik zet m'n camera aan en begin wat foto's te maken. We zwemmen wat rond en Dennis maakt ook foto's van mij, dat is natuurlijk het leukste !! We zwemmen naar een paar locaties, houden de diepte en zuurstof in de gaten. We zwemmen heel rustig naar een diepte van ongeveer 7 meter en gaan op zoek naar de schildpadden, die we ook vinden. Dennis wil de camera hebben en gebaard mij dat ik rond de schildpadden moet zwemmen... Ik zwem een paar minuten rond die beesten, wat een fantastisch gezicht zeg !! Zo gracieus !! Dan is mijn zuurstof bijna op en stijgen we naar de oppervlakte, wat een supervette duik was dit zeg !! We zijn langer beneden geweest dan m'n vorige duiken, komt omdat ik heel ontspannen was !! Vanmiddag nog een keer!!!!
Als we terug zijn maken we de boel schoon , en stop de SD kaart in mijn ipad om te zien wat het resultaat is van de foto's..... Geweldig !! Ben zooo blij !!!
Dennis tekent mijn duiken af , nadat alles is ingevuld, en krijg overal een stempel. Vanmiddag duik ik met Terry, hij is de manager van zowel Scandi's als Campbell, waar ik slaap, hij doet dat al bijna 30 jaar en heeft rond de 8000 duiken op z'n naam staan. Ik vind het leuk om met hem te duiken. Dennis heeft straks een nieuwe leerling...
We gaan rond 14:30 weer duiken en ik besluit om vast al mijn rekeningen te betalen, dan hoeft dat morgenochtend niet meer. Dit weekje slaat een behoorlijk gat in mijn begroting, maar heb er van genoten!!
Ik ga met Terry naar de duik locatie :Hole In The Wall..... Voordat we gaan, hebben we een briefing, waar we heen gaan, wat de stroming doet, wat we kunnen verwachten. We gaan dus door een gat in de muur, Terry gaat eerst , om te laten zien hoe het moet, en neemt de camera mee, hij filmt de "grot" en filmt mij als ik er uit kom!! Fantastisch!! Als we op de boot zitten zegt ie" weet je wat de beste duiken zijn ?? Ik moet hem het antwoord schuldig blijven. Hij zegt, degene die gratis zijn " ... We lachen erom. Ik krijg deze duik van hem, omdat ik zoveel geld besteed heb, denk ik.
Bangkok Women Are Really Fake !! 3 ! Plons! Zo gaat dat! We dalen af naar beneden, hebben goed zicht, de zon schijnt en dat heeft best wel effect op die diepte. We zwemmen rond mooi koraal en grote vissen, ik denk ze te herkennen en benoemen, maar dat valt wel tegen ... Hij roept me en laat wat mooie vissen zien die ik niet zou zien, zulke goede camouflage !! Hij wijst me ook op een Murene en nog een andere zeeslang, een zwarte met gele ogen... Dan komen we bij "het gat" . Het is heel belangrijk dat ik mijn bouyncy goed onder controle heb, het gat is echt niet zo groot, en er staat een stroming vanuit mijn rug, aan het einde van de tunnel.....staat weer een andere stroming, en in de tunnel is het ook niet echt stromingvrij... Het is lastiger dan ik had verwacht. Aan het einde van The Hole word ik tegen de linkerkant van het gat gedrukt door de stroming, ik schaaf mijn linkerarm , en wurm me uit het gat, je ziet ook op de video dat ik niet heel blij kijk, maar was sowieso kikkuh !! We zwemmen wat rond en controleer regelmatig mijn zuurstof en diepte. Ik laat Terry weten hoeveel zuurstof ik nog heb, en zwemmen rustig door. Dan gebaart ie dat we een safety stop gaan maken. 3 minuten op 5 mtr diepte. Dan laat ie de ballon op en gaan rustig omhoog. We worden weer opgepikt door de boot en de bemanning helpt me mijn uitrusting.
Terug bij Scandi's alles schoonmaken, en kijken wat er op de SD kaart staat! Ik ben weer blij, dit is echt kikkuh !! Terry tekent mijn logboek en krijg een stempel. Ik blijf nog zitten , ik moet nog steeds een ticket hebben naar mijn volgende bestemming, ik weet waar ik heen wil, maar krijg de ticket maar niet te pakken, ik kijk ook naar andere bestemmingen, ik kom er niet uit!., gvd , de tijd gaat toch echt wel dringen. Ik ben er van overtuigd dat ik sowieso een nacht in Manilla moet blijven, dus dat is ook wel een dingetje.
Terwijl ik daar mee bezig ben, hoor ik geroep en gegil, ik kijk op en zie mijn buren op een bootje bier drinken, ze roepen me al een tijdje, maar had niks gehoord. Ik ruim mijn spullen op en loop naar de boot, slippers uit, stukje door het water, en ik ben er. Er word gelijk een biertje opengemaakt, en ze vertellen me dat ze al een tijdje riepen !! Er zit nog een stel bij, uit Noorwegen, en ik stel me netjes voor. Die gasten zijn al aardig dronken aan het worden, ze zijn met die boot een stuk gaan varen en hebben ergens op een strand de hele dag gelegen , gegeten en tequilla's gedronken. Het is erg gezellig, we drinken nog wat biertjes en taaien af. Ik blijf op het balkon nog zitten met dat stel uit Noorwegen en drink no een paar biertjes, dan stappen zij ook op, en ga naar mijn kamer. Ik begin mijn tas in te pakken, en ga weer op zoek naar een ticket en hotel. Hotel heb ik gevonden in Manilla, dan is mijn ipad leeg en kan niks meer. Morgen zoek ik wel verder... Ik moet ook nog wat verhalen schrijven, daar heb ik geen tijd voor gehad, en ben te moe om het elke dag te doen.
Ik pleur als een blok in slaap, ik heb het nodig, morgen weer vroeg op, de taxi boot vertrekt om 8:30 !
Ergens in de nacht, of althans dat denk ik ik, word ik wakker van een berichtje... Ado heeft gewonnen.... Whooeewhoeee, we staan niet meer op de laatste plaats...
Morgen een drukke dag... Mzzl.

  • 17 Februari 2014 - 08:46

    Mama:

    Je beschrijft je duiken zó goed, dat ik me bijna kan voorstellen wat jij meemaakt! Heerlijk goos, geniet ervan! Goede reis naar Manilla! Kus, mama. xx

  • 18 Februari 2014 - 13:39

    Jeanne:

    bas van harte gefeliciteerd
    je bent een kanjer.
    nog veel plezier .gr j

  • 19 Februari 2014 - 10:58

    Bro:

    Há Goos,

    T lijkt of je MAG zwemmen met een filmster als ik het zo begrijp, kikkûh.
    Naar de foto's ben ik ook benieuwd.
    Gratis duik !!! hmm erg prettig.

    Je bent een toppertje... gat zwemmer...
    Tot snel in manilla.
    Gr
    San

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 191443

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: