Duiken dag 2 !! - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Duiken dag 2 !! - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Duiken dag 2 !!

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Februari 2014 | Filipijnen, Puerto Galera


Ik heb redelijk goed geslapen , eindelijk, uurtje of 6 , is net genoeg. Om 7 uur gaat de wekker. Ik moet nog wat pagina's doorlezen van hoofdstuk 4 , en dan nog hoofdstuk 5, dat gaat me nooit lukken in anderhalf uur. Dan maar weer zweten in het klaslokaal. Ik begin de dag met een lekkere kop koffie en daarna ontbijt.
Ik meld me om 9:00 bij mijn instructeur.
Hij besluit om eerst de zee in te gaan en een beetje rond te zwemmen, om mij comfortabel te maken met het "duiken" . Ik vind dat uiteraard geen probleem en stem toe. We pakken onze spullen,de mijne liggen netjes in mijn kratje, behalve mijn BCD en Wetsuit, maar de materiaalman weet alles!! Ik trek mijn schoenen aan, m'n Wetsuit, begin mijn duikfles met alles te monteren, alle pijpen en slangen aansluiten, dan trek ik de BCD aan ,waar alles aan zit, maat riemen vast en we doen de buddycheck. Alles klopt, dan pak ik mijn flippers en bril, en we lopen het strand op. Ik blijf achter hem aanlopen want hij weet de weg en er liggen veel stenen en rotsen op de bodem . Ook het koraal begint hier al.

We lopen door tot ons middel, blazen de BCD op, want als je valt met je spullen en lood ,is het lastig om boven te komen. Dan trekken we de flippers aan, doen nog een check, bril op, regulator in, en zakken maar.... Welkom onderwater wereld !!! Het is zo verbazing wekkend dat er zoveel leven is vlakbij het strand. We zwemmen ongeveer 35 minuten op een diepte tussen 3-6 meter. Ik zie allerlei visjes, met alle kleuren, mooi verschillend koraal. Tis fantastisch !! We houden veel oog contact, ik voel me goed!
Na een tijdje gaan we eruit en evalueren de duik. Dan is het weer tijd voor de klas. De laatste 2 hoofdstukken, ik moet echt blokken. Na hoofdstuk 4 gaan we lunchen en na de lunch hoofdstuk 5. Dan moet ik van de 2 laatste hoofdstukken weer een quiz maken, wat me goed afgaat. Dan trekken we weer de spullen aan en gaan voor het laatst het zwembad in. Daar doen we toch wel lastige oefeningen, ik loop te kloten en te kloten, maar het lukt me toch. Dan weer uitkleden, demonteren en schoonmaken, en dan is het tijd voor een biertje. Dan staan we met een Ierse jongen te praten die net een technische duik achter de rug heeft op een diepte van 52 meter. Ik koop een biertje voor ons en staan ff te babbelen. Dan vraagt die jongen wat het plan is voor morgen, en dat staan Dennis uit te leggen, waarom de je het examen vandaag niet?? Ja weet nie.... Kom op , je bent nu nog vers! Ok. Wij weer naar boven met een biertje in de hand, ff een examen maken..... Ik heb best wel moeten worstelen met wat vragen.

Als je gaat duiken heb je met een hoop factoren rekening te houden, als je 2 x per dag gaat duiken moet je met nog meer dingen rekening houden. Als je duikt krijg je stikstof in je lichaam en daar moet je goed mee omgaan als je die dag nog een keer gaat duiken, dat kan je berekenen en dat is lastig.

Maar goed, alle 50 vragen gemaakt, en had er niet veel vertrouwen in. Ik mocht maar 12 fout hebben van de 50 en had er 9, toch ben ik wel blij, maar had beter gekund als ik beter had gelezen. Tis goed genoeg!

De rest van de avond heb ik besteed aan een paar biertjes drinken, m'n boek nog een keer doornemen en voorbereiden voor morgen. Morgen moet ik 3 duiken maken, en een zwemtest doen: ik moet 150 meter zwemmen naar een boei en daar 10 minuten blijven drijven , en dan terug zwemmen naar het strand. Dat is best veel, ik ga ook op tijd slapen. Ik heb om 8:00 afgesproken met Dennis, half 9 eerste duik !! Maar als alles meezit morgen , ben ik dan wel gecertificeerd open water diver !!!
Dat is morgen....

  • 14 Februari 2014 - 15:24

    Jeanne:

    wat goed van jou,is dit echt vakantie,je schrijft erg leuk.
    h g.jeanne

  • 15 Februari 2014 - 18:08

    Mama:

    Petje af joh, technisch Engels valt niet mee en tot nu toe doe je het super. Trots op jou!
    Dit is wat je wilde: gá ervoor!
    Mama xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 191382

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: