Duiken !! Dag 1. - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu Duiken !! Dag 1. - Reisverslag uit Puerto Galera, Filipijnen van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Duiken !! Dag 1.

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 Februari 2014 | Filipijnen, Puerto Galera


Ik heb dus niet echt heel veel geslapen... Gisteravond toen ik wilde gaan douchen schrok ik me de touwtiefus( tandjes had ook gekund, maar schrok me echt de pleuris !!) Zit er een spin onder mijn toilettas , zo groot als anderhalve golfbal.... Dan begrijp je echt wel ik me de tiefus schrok en niet de tandjes... Dat beest was zwart... Brrrr.... Dat beest moet weg !! Ik zit nu een dag later dit verhaal te schrijven en krijg nog steeds kippenvel en durf nog steeds niet te douchen.... Ik pak een schoen, die zit toch niet lekker, sla op de spin... Mis..... Gvd die beesten kunnen rennen zeg !! Gaat 10 cm verderop zitten.. Ik weer slaan...... Mis.... Mmwwwaaaaaaa... Help !! Dat duurde nog ff voort en toen had ik 'm.. Die motherfucker.. Maar nu moet ik 'm nog opruimen want het putje is niet groot genoeg om'm weg te spoelen !! Ik heb het voor elkaar gekregen, heb 'm ook nog verzopen in de plee, je kan maar beter zeker zijn van je zaak.... Ik heb gisteravond niet gedoucht.

Vanmorgen moest ik echt douchen, ik rook echt niet fris meer, maar deo doet een hoop... Dus, ligt aan en een stap achteruit doen, goed kijken, 1 voetje naar binnen...... Niks.... Om de hoek.... Niks..... En nog steeds kippenvel.... In de douche, niks , niet in mijn handdoek... Maar ik verwacht nog steeds heel de familie die mij op komt wachten.. Maar nee!! Ik heb heel snel gedoucht en ben de badkamer uitgevlucht! Dus de rest van mijn verblijf op de Filipijnen blijf ik op mijn hoede... Ga gewoon naar Vlieland op vakantie, daar heb je die onzin niet.... Nee, ook niet die temperatuur.....

Maar goed, ik moest om 9 uur daar zijn, dus eerst ontbijten, tanden poetsen.. Spullen pakken en op naar het duiken. Ik kom daar aan en ik krijg gelijk een andere duikinstructeur !! Das beter voor mij , word er gezegd. Een jongen uit Denemarken. Hij bevalt prima. We maken kennis en babbelen wat. Dan gaan we naar boven naar een lokaal waar ik dmv een dvd en boek een hoop info krijg over het duiken en veiligheid enzo. Na elk hoofdstuk moet ik een aantal vragen beantwoorden. We doen 3 hoofdstukken zonder pauze. Het is best wel moeilijk om alles in het Engels te doen ! En die film bekijken, en lezen, en vragen beantwoorden in mijn boek en vragen te stellen aan Dennis ! In het begin was ik wat nerveus, nu niet meer, ik kan alles vragen, als ik het daarna nog niet begrijp , tekent hij het uit op een groot schoolbord. We zijn om 9:30 begonnen , en gaan om 14:00 pas lunchen.. Dat hakt er wel in !
Na de lunch gaan we het zwembad in!!! Maar eerst spullen uitzoeken. Schoenen, flippers, BCD, dat is een vest waar alles aanzit en wat je op kunt blazen zodat je kan blijven drijven,lood, een berg.... En een wetsuit, maatje heel groot... Diegene die hierom begint te lachen kom ik opzoeken... En en en mijn eigel bril met snorkel.. Die is nog splinternieuw, en dat vertel ik trots.. Dennis vertelt dat aan de materiaal man en die begint te lachen. Ik vraag waarom, hij zegt die ie 'm in de fik gaat steken.. Tuurlijk vriend, voor 61€ weet je alles, en weer gelach!! Het schijnt zo te zijn, als je een nieuw masker koopt, dat er nog een hoop vuiligheid inzit waardoor je masker blijft beslaan. Normaal spuug je erin en wrijft dat over je glazen en spoelt'm af, dat moet voldoende zijn, nu niet. Hij pakt mijn masker en een aansteker, hij houd de vlam aan de binnenkant van de glazen tot ze zwart zijn, je ziet het vuil verbranden. Hij pakt een doekje en veegt de glazen schoon, dan gooit hij er wat wasmiddel poeder en en begint dat inmijn glazen de wrijven, daarna spoelt ie het af en spuit er wat tandpasta in.... Dat wrijft ie ook zorgvuldig in de glazen.. Dat spoelt ie ook af, dan doet ie er dreft in, weer inwrijven, en ik maar wachten... Hij spoelt 'm weer af. Dan glassex en dan is ie klaar.. Super helder glas wat niet beslaat en wat super schoon is, en uiteraard fris ruikt !!

Ik heb inmiddels mijn duikschoenen aan, daarover gaan de flippers, en ook mijn wetsuit met korte mouwen. Ik voel me een beetje...... Een beetje.... Je weet wel...

Dennis heeft alle spullen klaar liggen en we beginnen met monteren: fles aan de achterkant van je BDC, daaraan je slangen.. Enzo enzo. Dan gaan we het water in en trekken de spullen aan. Er komt een hoop bij kijken en ik moet af en toe wat vragen. Dan is het tijd om onderwater te gaan. In het begin is het ff wennen, maar gaat snel over. We doen anderhalf uur allerlei trucjes en veiligheids dingen om er voor te zorgen dat de duik goed, leuk en veilig verloopt. Hij is erg tevreden, en ik ook wel eigenlijk, het blijft lastig, in het Engels. Dan zijn we klaar met het praktijk stuk, nu een soort examen, hij noemt het een quiz, omdat het niet bepaalt of ik zak of slaag, maar voor mij is het belangrijk. Ik doe mijn best en heb 7 foutjes waar ik er 9 mag hebben. Toch ben ik niet echt tevreden, er zitten 2 of 3 fouten doordat ik de vraag niet goed heb gelezen of begrepen.

Dan zit de eerste dag erop!! Ben erg blij. Ik ben om 18:00 in de bar en bestel uiteraard een biertje, ik heb het verdiend.
Ik ben inmiddels al 3 uur bezig met contacten in Nl , en met het schrijven van deze 2 verhalen. Ik heb wel al gegeten, maar moet hoofdstuk 4 en 5 nog leren voor morgen.
Morgen gaat het echt gebeuren, ik ga de zee in.. Ik mag nog maar naar 12 meter, maar dat is diep zat. Ben moe maar voldaan, nog ff een uurtje lezen en dan heel hard slapen!!

Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 191415

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: