Delhi / Agra - Reisverslag uit Agra, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Delhi / Agra - Reisverslag uit Agra, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Delhi / Agra

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 November 2013 | India, Agra


Jezus, ik lig in mijn hotel kamer in Agra, mijn verhaal te schrijven van gister in Delhi, mijn laatste dag daar, terwijl ik net op de rivier in een gammel bootje ,tijdens de zonsondergang ,de Taj Mahal heb gezien, met de weerspiegeling in de rivier, wat moet ik dan nog schrijven over Delhi, ik ben zo .....weet ik veel, het was echt uit een boekje, van de plaatjes, weet je, dat mij dat heeft kunnen gebeuren... Ik zou morgen pas naar de Taj gaan , met sunrise, maar had ff een uurtje over en ben gewoon gaan lopen. Er is een rivier achter de Taj, dus misschien ook wel bootjes, lijkt me logisch toch, bij een rivier... Maar er werd al een aantal keer gezegd dat er geen boten meer zijn, das 20 jaar geleden... Ik geloof pas dingen als ik ze met eigen ogen heb gezien..beetje eigenwijs... En wat gebeurt? Er liggen 3 bootjes, 2 van de politie, en 1 houten gammel roeiding. Ik loop naar de waterkant om foto's te maken, komt er een oude man naast me staan en zegt dat het wel mooi is ,als je op het water zit met de weerspiegeling op de rivier... Ik vraag of hij de man is van de boot, hij zegt ja, en wat kost dat dan?? Hij zegt 200 roepie, ik ding niet af, ik denk niet na, ik zeg gelijk : ok lets go !! En de foto's hebben we gezien, ik ben zo blij, zo opgefokt, kan wel janken, zo fantastisch !! En zo spontaan...

Dus ik kan vrij kort zijn over gister, niet zoveel gedaan, beetje gewinkeld in een onwijs grote shopping mall, waar ik heerlijke koffie heb gedronken met een groot stuk blueberry cheesecake , en op de terug weg naar mijn hotel naar de bazaar ben geweest voor een souvenir voor in mijn kast. Voor mijn avond eten, heb ik heerlijk vegetarisch gegeten, maar ben toch echt wel toe aan een stuk vlees.... Daarna naar mijn kamer, douchen, tas pakken en filmpie doen...
Nou,dat is toch wel het kortste verhaal die ik geschreven heb...

Dan zal ik ook maar vandaag erbij zetten.

Ik word dus om 8:30 opgehaald door mijn chauffeur voor mijn hotel, ben inmiddels uitgechecked , loop naar buiten met mijn spullen, stel me voor ,en hij ook : Al Pacino... Aardige gozer, we babbelen wat, en ik duik in de boeken, ik heb me niet echt voorbereid op Delhi,Agra en Jaipur, dus weet niet wat ik moet zien. De rit duurt 4 tot 5 uur, das wel wat anders dan met de trein, het is 184 km naar Agra, dus ik heb wel ff. Natuurlijk val ik ook in slaap. Halverwege stoppen we om wat te eten en te drinken, na een half uur gaan we verder. Na een lange rit , vol getoeter, komen we in Agra aan, daar ga ik Akhbar's Tomb bekijken, niet echt heel spectaculair, maar ok. Dan wil ik lunchen, ik heb honger, bij de vorige stop heb ik niet gegeten, vond het verschrikkelijk duur, dus alleen een bakkie genomen. Hier bestel ik wat lekkers met een biertje, heb heerlijk gegeten en zit bomvol!!
Dan zeg ik ,dat ik naar het hotel wil , en morgen verder wil. Hij brengt me naar het hotel en spreken voor morgen af hoe laat hij me komt halen. Ik ga naar binnen en laat mijn reservering zien op mijn ipad, van elke bevestiging die ik krijg maak ik een foto, zodat ik altijd iets kan laten zien,ook al heb ik geen internet. Die vent begint te ouwehoeren dat hij een papieren bevestiging wil, dat ik dat op hun computer kan doen, ik zeg " ben je niet goed" ,dat heb ik nog nergens hoeven doen, maar hier is dat de policy, das dan jammer voor jou. Intussen komt er een andere man aangelopen die het overneemt, dan begint die andere vent weer dat ik nog moet betalen, maar dat heb ik online gedaan, dat krijg ik maar niet aan z'n verstand gebracht. Ik begin een klein beetje geïrriteerd te raken, dan werkt wifi niet... Krijg toch godverdomme de pest pleuris, er komen nog ' 2 mannen bij staan die zich ook gaan bemoeien... Het is allemaal goed gekomen, heb m'n kamer, niet heel groot, oud, en niet al te schoon, maar het is prima, ik zal er toch niet veel zijn.
Dan wil ik er nog ff eruit, het is te vroeg om niks meer te gaan doen, ik ga kijken waar ik morgen ochtend mijn kaartje kan kopen en loop richting de Taj, om te kijken waar het is en hoe lang ik er over loop.

De rest van het verhaal , is het begin....

Ik loop terug naar het hotel en bestel een biertje, zet wat foto's op FB, en begin te schrijven... Ik loop als het donker is nog naar buiten ,maar er is niet veel meer te doen, ik loop naar een whine shop en koop nog een biertje voor op mijn kamer, en de rest weet je.
Ik zet de wekker om 5:00, ik wil om 5:30 bij de kaartverkoop zijn, wat op 6:10 opengaat, het zal wel druk zijn!! Dan zo snel mogelijk naar de Taj voor de zonsopgang... Ik ga slapen....

  • 27 November 2013 - 21:05

    Mama:

    Man, je maakt wat mee! Van himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt. Bij wijze van spreken dan. Je bent te benijden: één van de 7 wereldwonderen bezocht! Moooooie herinneringen!
    Nog héél even joh, geniet ervan! Kus, m. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 191431

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: