Palolem dag 1 - Reisverslag uit Pololem, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Palolem dag 1 - Reisverslag uit Pololem, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Palolem dag 1

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 November 2013 | India, Pololem


Ik word lichtelijk gebroken wakker, had het koud vannacht, de ventilator stond full-pul aan, t was erg warm gister avond, en in de nacht koelt het iets af. Ik wilde er niet uit, dan moet de klamboe omhoog, krijg je weer beestjes enzo, dan maar kou lijden... Kneus.. Maar alsnog om 7:30 wakker, mooie tijd ! Ik ga eruit, ga in mijn hangmat liggen, en ga nadenken hoe laat , en waar ik ga ontbijten. Moeilijke keuze, dan pak ik mijn bijbel en ga kijken waar ik over een paar dagen heen wil.
Ik lig nu weer in mijn hangmat, het is een dag later en weet het nog steeds niet precies...
Laat ik nou maar eerst gaan ontbijten, en dan ontspannen, dan komt alles wel goed, vooral ontspannen... Ik loop naar het zuider strand ( voor de kenners...) , en ga ergens zitten waar een beetje muziek is. Blijkt een poepie chique tent te zijn waar de kamers ongeveer 4000 roepies kosten, voor dat geld slaap ik 5 nachten... Ik bestel een dubbele espresso, en een omeletje met brood. Het is prima, de locatie super, de mensen belachelijk, en de koffie super, ik bestel er nog 1!! Dan loop ik terug naar mijn hut, zet mijn docking station buiten, muziekje aan, ipad buiten , m'n boeken, wierookje aan, zo....ontspannen in mijn hangmat... Das lekker zeg, beetje niksen, prutsen, lezen en slapen... Kikkuh zeg !! Ik moet er alleen uit voor de lunch, wat ik er echt voor over heb. Ik loop naar het restaurant, 10 mtr naar rechts en daar plof ik neer : Fernandes !!! Daar hebben ze een goede "chicken tikka masala" , ik bestel een cola en de chicken met knoflook naan. Wat een uitzicht, tis gewoon strand , oceaan , met een paar bootjes in de baai... Maar het is fantastisch, dit is hoe je vakantie wil... Eigenlijk wil ik het wel delen met een vrouw :-(( .
Dan komt mijn eten, het is verrukkelijk !! Ik weet niet of ik deze Vakantie zo goed heb gegeten, denk het wel maar ben het ff vergeten... Ik geniet met volle teugen.

Ik ben vanmorgen nog gaan kijken naar andere hutjes op het strand, lijkt me gaaf om vanuit je hangmat naar de zee te kijken en mensen te kijken. Ik heb er een aantal bekeken, maar waren vies, geen hangmat, klein, en vooral 4 x zo duur als mijn hutje... Dus ik lig heel gelukkig te wezen in mijn hangmat ,150 mtr van het strand...

Na de lunch ben ik verder gaan ontspannen in mij hangmat, gewoon niks, beetje heen en weer wiegen, muziek luisteren, slapen..... Dan vind ik het tijd worden voor een biertje, dat vond ik vanmorgen al, maar heb me beheerst, tis nu half vier, en loop naar het strand en koop een flesje, doe maar een grote... Voor 90 roepie, 1,08€ , en een fles water...
Ik blijf net zolang liggen tot ik m'n hangmat uit word gejaagd door de muskieten. Ik neem een lekkere lange douche en kleed mij om. Eerst naar de barber shop, het word nu echt tijd om me te laten scheren ... Eerst mijn haar laten bijwerken, er wordt gevraagd of ik het overal even lang wil hebben, ik kijk 'm aan en zeg, weet ik veel, zegt die andere man : no no , then you look like coconut.... Ik zeg, prima ! Doe maar, dus ik word geknipt. Dan mijn baard, cleen shave ?? Yes plz, reel cleen?? Yes plz. Eerst met de tondeuse de lange haren weg en dan word ik ingesmeerd met weet ik veel, dan met scheerschuim, dat herken ik, dan word ik met een nieuw mes geschoren. Dan word ik met water besproeid, nog een keer schuim op m'n bek, en wordt ik weer geschoren. Hij vraagt daarna of ik gezicht massage wil, weet ik veel, doe maar... Dan wordt er jif op mijn gezicht gesmeerd, zal wel een of andere scrub zooi zijn, geen verstand van , ben geen w..f !!, nou ja , een heel ritueel, ik ben lekker glad, en zie er 10 jaar jonger uit ! Prima ervaring voor 4€ !
Dan ff naar de internet shop, wifi is hier schaars, behalve voor de mensen die 4000 roepie of meer per nacht willen betalen.. Dan ga ik eten, in dezelfde tent en bestel precies hetzelfde, weer heerlijk!! Ik kijk naar de zee, die vrij kalm is, de sterren en de volle maan.. Dus geen full-moon party voor mij dit jaar, ik had me verheugd op een klein feestje in Anjuna, maar helaas.. Ik zit nog in Palolem.
Ik loop rustig naar mijn hut, ben moe, van het niks doen, tijd om te slapen. Ik heb een deken gekregen, voor de tijd van het jaar is het koud hier...
Truste, morgen een dag van plannen, ik ga besluiten waar ik heen wil, en hoelang, ik ben aan het aftellen, nog maar 2 weken...
Nog 2 weken gasten !!! Dan ben ik weer, bereid je maar voor...

  • 20 November 2013 - 17:55

    Joseke:

    Kijk dit is nu echt genieten!! En niets doen is ook geen zonde hoor!!

  • 20 November 2013 - 21:30

    Mama:

    Je LATEN scheren, wat een ervaring! Ben bijna jaloers, maar gelukkig heb ik geen baardgroei... Nou Bas, hoe valt je beslissing uit, wat wordt 't, waar ga je je laatste 2 weken doorbrengen? Spannend!!! Ik wens je wijsheid. Kusssss, mama.

  • 21 November 2013 - 08:23

    Bro:

    JAJA.... vakantie !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 191414

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: