Goa !! - Reisverslag uit Pololem, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Goa !! - Reisverslag uit Pololem, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Goa !!

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 November 2013 | India, Pololem


M'n wekker gaat dus om 5:00, echt geen tijd, maar sta meteen op en begin de laatste spullen bij elkaar te rapen. Om 5:10 hoor ik een tuk-tuk aankomen en z'n motor afzetten , ik loop naar buiten, en ja hoor, hij is er al . Ik zeg tegen hem nog ff 10 minuten te wachten, je bent te vroeg!! Geen probleem vriend... Ik trap alles in mijn tassen en check nog een keer de badkamer, niks vergeten, op naar Goa !! Ik stap in en de rit naar Hospit kan beginnen. Hospit is een ander dorp , 20 km van Hampi, daar komt de trein, ik kan wel van Hampi weg , maar heb dan weer een nachtbus en zie niks van het landschap, en , ik heb nog niet in een trein gezeten in India...
Ik kom ruim op tijd aan in Hospit, heb nog ruim een half uur tot de trein vertrelt, dan maar op zoek naar mijn opstappunt, ik heb A3, en stoel/bed 29. Als ik het perron op stap, begint het met Sl13 ( net die gevangenis in Pnomh Phen, Cambodja, denk ik net aan ! )
Als ik naar links kijk ,loopt het af, sl 12 ,sl11 etc etc, dan zie i ook ergens in de verte a1 staan, ik loop er op mijn gemakje heen , en kom die Engelsman tegen, die gaat ook richting Margao, waar de trein stopt. We maken een praatje ,en ik trakteer op koffie... Jaja " big spender ..." . Dan komt er een trein, niet de onze, en vertrekt weer, dan veranderen de bordjes... A1 blijft staan, maar geen a2 en a3 ,die ik nodig heb.. Moet ik het hele perron aflopen naar de andere kant... En dat is best ver kan ik je verklappen !! Ik ben blij dat ik op tijd bij a3 ben, want als er een trein stopt, springen er hordes mensen uit en moet je je met je spullen door de mensen wurmen om je plek te zoeken, zij wachten niet, en ik zeker niet, hun mentaliteit ken ik nu een beetje , en kan me heel goed aanpassen, alleen ik weeg iets meer met bepakking dan een hele wagon bij elkaar !!! En dan willen ze wel opzij gaan... Iets met olifant en porseleinkast..... Maar er komt geen trein... Tuurlijk niet ,ze zullen 's op tijd zijn.. Ondertussen maak ik een praatje met een stel uit Israel . Dan eindelijk komt de trein, bijna een half uur te laat..
Ik pak mijn spullen en loop naar mijn wagon, en dan op zoek naar bed 29.... In het donker.. En wat denk je ? Ligt er een dikke Indïer te snurken.. Wel godverdomme , vieze homo, dan komt er dame met een lijst in d'r hand die 's komt kijken wat er gebeurt .. Ik ga wel boven liggen... Ik lig niet echt heel comfi, beetje krap, maar wel knus, en natuurlijk val ik in slaap.. Waar val ik nou niet in slaap ??
Als ik wakker wordt is het licht, maar dat is al vroeg, volgens mij was het al bijna licht toen ik in stapte.. Tis koud.. Ik geef de airco een draai, en dat scheelt een hoop, tevreden draai ik me om en tuk verder. Rond half tien is die knakker weg, misschien wel eerder, maar dat heb ik niet meegekregen. Ik flikker zijn lakens,dekens en kussens naar boven, en leg mijn spullen beneden. Als je dat bed op klapt , krijg je 2 stoelen ,dus hoop dat er niemand bij komt want dan heb ik de ruimte... Er is ook niemand bij gekomen, dus heb ruim gezeten en ook weer geslapen. Telkens als de trein bij een station aan komt, komen er verkopers binnen die van alles verkopen, koffie ,thee, limo, water,en ontbijt. Ik neem 2 keer koffie, met melk en veel suiker...dat komt uit een koffiekan, dus kan geen dubbele espresso bestellen ;-(( Ik bestel ook maar een ontbijtje... Ik ben zo benieuwd wat er in dat pakketje zit..'t zullen vast geen sandwiches zijn, of verse broodjes met rosbief.... Nee nee, 't zijn een soort kleine eierkoeken van wit bros deeg, en het is zout !! Er liggen ook 2 zakjes bij met ? Bouillon ofzo, een soort curry.... Nou moet je een stukje overheerlijk brood afbreken , met je rechterhand natuurlijk, en dan dopen in één van de twee vloeibare goedjes... Dat zie ik gebeuren bij mijn Indiase buren. Ik probeer dat ook, maar krijg niet eens die zakjes open... Heel voorzichtig krijg ik ze open, en kan ik proeven...

Ff slokje van mijn bier nemen, soort reclame/ cliffhanger...voel je de spanning ??

Wat een vieze zooi zeg, ik probeer dat andere zakje ook, pffff net zo ranzig... Er zit ook een een soort Bara in, wat hartig is en enigszins lekker. Die eet ik op, en de rest laat ik verdwijnen als ik mijn handen ga wassen.....
Ik ga weer zitten/liggen , met een muziekje, en zit/lig een beetje te dommelen , en kijk een beetje naar buiten. Het landschap word echt mooi, we rijden door de bergen, langs watervallen, we reden ook een keer óver een waterval, dan zie je water vallen in een soort poel, wat dan weer een riviertje wordt.. Ech tof om te zien !! Dan wordt er lunch rond gebracht, kost 90 roepie, en ik krijg er een lepeltje bij, das makkelijk eten (behalve als het noedels zijn...) , het is nasi met kip en , weer, een zakje met zooi, dat blijkt dit keer dahl te zijn, linzen. Dit heb ik netjes opgegeten ! Dan is het aftellen, we zouden 13:54 aan moeten komen, maar met een half uur vertraging wordt het uiteindelijk kwart voor vier.!! Zit je alsnog bijna 9 uur in de trein, dan moet 27 uur naar Delhi ook te doen moeten zijn....
Met mij stapt nog de halve bevolking uit de trein, ik doen mijn tassen goed vast en begin mijn opmars naar de uitgang, dat gaat goed, vol tempo door blijven lopen en vooral niet achterom kijken... Een spoor van verwoesting.. Nee hoor, valt wel mee :-) Boven aan de trap kom ik Mark tegen die ook naar Palolem gaat en vraagt of we een taxi zullen delen, ik vind bet prima, heb geen zin om met bepakking nog 's 2 uur in een bus te gaan zitten. Mark kent de weg in Palolem, dus volg hem graag. Daar aangekomen brengt hij ons naar de " Hidden Garden" , 5 bamboe hutjes op 150 mtr lopen van het strand voor, omgerekend , een tientje, ik vind het al lang best, als het me niet bevalt kan ik altijd nog op zoek naar wat anders, maar nu heb ik in ieder geval een bed voor weinig! Ik ga me settelen, en loop naar het eerst de beste restaurant, of wat er voor door gaat, en bestel bier....!!! Ik geniet er met volle teugen van !! En zit voor me uit te staren naar de zee, terwijl het zweet weer uit alle hoeken en gaten komt.... Hier wordt ik wel blij van... Vakantie!!! Alweer!!

Dan ga ik een stukje lopen en koop aspirine en bad spul, kijk wat winkeltjes, en het wordt tijd om te eten, het is nog vroeg maar heb wel trek. Op het strand wordt alles klaar gemaakt voor het diner, tafels en stoelen worden op het strand gezet, kaarsen aangestoken en de bbq aangestoken. 'S avonds trekt de zee zich een heel stuk terug en heb je een breed strand, 's morgens houd je niet zoveel strand over ! Ik ga ergens zitten en bestel een biertje en wat spring-rolls. Dat is een volledige maaltijd!! Dat was niet de bedoeling, maar is ok. Ik loop een rondje over het strand, en wordt blij. Dan loop ik terug naar mijn hut en ga douchen. Dat wordt het bedtijd. Ik duik onder mijn klamboe en val heel hard in slaap .....
Ben eindelijk in Goa, vakantie.



P.s. Goa is de provincie, en Palolem is een dorpje..

  • 20 November 2013 - 18:47

    Johan C Toet:

    Hee Bas dat aan het strand vacantie houden is toch heel wat anders dan in de 3bergenstraat vacantie houden,ja toch.........niettan?hee geniet ze,gr....jo.

  • 20 November 2013 - 20:17

    Tante Femmy:

    Gelukkig,eindelijk kan je nu eens echt gaan genieten,na heel veel tegenslagen!!
    Goa is natuurlijk heel bekend!
    Genieten nog even!!! Gr:tante Femmy x.

  • 20 November 2013 - 21:17

    Mama:

    Klinkt goed jochie! xxx

  • 20 November 2013 - 22:19

    Bro:

    Gezuz, we hebben wat omzwervingen gemaakt maar we zijn er weer... genieten ouwe !!

  • 21 November 2013 - 10:10

    Henny Tseng:

    geniet ervan Bas hoop dat het beter met je gaat ,wat hoofdpijn betrefd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 191427

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: