Hampi dag 2 - Reisverslag uit Hampi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Hampi dag 2 - Reisverslag uit Hampi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Hampi dag 2

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 November 2013 | India, Hampi


Ik wil graag een bijtijds op, want er schijnen 's morgens olifanten gewassen te worden in de rivier, dat vind ik wel leuk, misschien mag ik wel helpen..
Ik wordt vroeg wakker met een stevige pijn in mijn kop en besluit dat het nu tijd is voor medicijnen, ik heb wat meegekregen van de dokter" just in case" , ik wandel naar de rivier op zoek naar olifanten, die moeten niet echt moeilijk te missen zijn... Maar ik zie ze niet, ben echt net te laat gvd, morgen weer proberen.
Ik ga ontbijten, en ben bezig mijn reis verder te plannen naar Goa, hoe te reizen en waar te slapen, ik weet het nog steeds niet. Ik denk dat ik naar Anjuna beach ga.. Vanavond ga ik m'n ticket regelen met Kish voor de trein. Ik kan wel weer een nachtbus pakken, maar dan loop ik weer met mijn ziel onder mijn arm, en nu zie ik ook nog wat van de omgeving ! Alleen blijkt later het kaartje bijna 3 x duurder dan met de bus... Ach..
Ik ga naar de overkant van de rivier, kijken naar andere tempels ( met een M...) waaronder de "Monkey Temple" , ik moet met een bootje naar de overkant en koop een kaartje van 10 roepie. Ik loop naar het bootje en vraag hoe lang ik nog moet wachten, waarop mij gezegd word: tot de boot vol is: ,dat kan nig wel ff duren dus... Maar van de overkant komt een volle boot met mensen, fietsen en brommers, en laadt uit en gaat leeg terug, had ie ons net zo goed mee kunnen nemen... Nee dat gaat niet, die boot is van een andere baas, en ze willen niet fuseren... Lekker logisch, en ik maar wachten...
Dan zijn er eindelijk 15 mensen, 3 fietsen en 3 brommers, en kunnen we aan boord, de boot is echt vol, maar er stappen toch nog 3 mensen bij met hun brommer... Het is echt niet te geloven hoeveel man en bagage er op zo'n bootje kan..
De overtocht duurt 40 seconden, daar heb ik 20 minuten op moeten wachten... Ik loop naar boven, langs de tuk-tuk mannen, kaartverkoopers en toeristen zooi, en vraag een man de weg naar de monkey tempel, hij zegt dat is 6 km lopen, ik zeg, het is mooi weer, hij zegt, het is echt ver, neem een brommer, ik zeg, ok. Heb ik voor 6 euro een brommer en een tank benzine, en geen kaart. Ik hoop dat het een eiland is,dan rij ik rondjes... Ik ben blij dat ik het overleefd heb, de voorrem werkt niet, de achterrem werkt voor 40%, de knipperlichten doen het ook niet , en mijn toeter heeft ook keelproblemen, en ik weet niet hoe hard ik rij.... Dan maar ontspannen, snorfiets snelheid, dat is toch sneller dan lopen !
Ik kom na een tijdje rijden aan bij de monkey tempel, moet entree betalen, en er wordt gezegd dat ik 670 treden op moet naar boven waar de tempel staat.. Dat ga ik niet redden in mijn toestand, normaal wil ik het wel proberen, maar na 20 treden bij de rivier ben ik al kapot. Dus ik ga door.. Ik zal vast nog wel meer tempels tegenkomen.
Ik heb 3 uur op dat klote ding gezeten, heel wat dorpjes gezien, naar heel veel kindjes gezwaaid, en zat tempels gezien. Ben er nu wel klaar mee, al die tempels...
Ik ben ook de andere kant opgereden en het meer gezien, ook supermooi. Toen weer terug naar het begin, brommer ingeleverd, naar de boot gelopen, kaartje gekocht, wel betaald maar geen kaartje gekregen, heb toen geprobeerd mijn kaartje van de heenweg aan hem te verkopen, maar hij wilde 'm niet... Ouwe brombeer.!!
Ik ben van die paar uurtjes behoorlijk verbrand, op mijn armen en knieën. Ik ben moe en pijn in mijn kop, ga lekker liggen, hoop dat het me goed doet.. Ik heb verder geen plannen, wil misschien nog wel naar de zonsondergang kijken, lekker ontspannen. Maar ik werd te laat wakker. Ben nog ff blijven luieren, en ben gaan eten. Ik zou na het eten met Kish m'n ticket gaan regelen, maar kon 'm niet vinden, dan morgen maar. Weer in mijn bed gaan liggen en pielen op mijn ipad, ben vroeg gaan slapen, wil morgen nog vroeger naar de rivier om de olifanten te spotten..
Ik doe nu het licht uit, en val bijna in slaap, en toen.... Ging de telefoon, pa en ma belde .. Hartstikke lief, maar wilde echt net gaan slapen.. Tot morgen.....

  • 17 November 2013 - 12:54

    Mama:

    Sorry sorry sorry! :-(

  • 17 November 2013 - 13:16

    Johan C Toet:

    Hee pikkie hoe is het,weer geen oliedingen gezien?Nou als je thuis komt gaan wij die oliedingen hier wel bekijken,want hier lopen ze niet weg.Gozertje geniet ze,doeiiiiiiii!

  • 18 November 2013 - 21:58

    Bro:

    Há B,

    Als je je belevenissen achter elkaar zet lijkt t wel n Rambo film...en kungfu panda haha
    Paar treetjes te veel? je hebt vakantie kun je die trap toch wel bedwingen.
    Morgen nog eerder op en fotootjes maken hè.

    Leuk brommertje trouwens...pfff

    slplkkr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2131
Totaal aantal bezoekers 191445

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: