Busrit naar Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu Busrit naar Hampi - Reisverslag uit Hampi, India van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Busrit naar Hampi

Blijf op de hoogte en volg Bas

15 November 2013 | India, Hampi


Ik neem een tuk-tuk naar het busstation, voor 150 roepie , en kom ruim op tijd aan. Ik ga op zoek naar mijn bus, gelukkig staat redelijk dichtbij, laat mijn kaartje zien en vraag of ik goed zit, dat zit ik. Ik gooi mijn tas in net ruim, en ga op zoek naar nog ff een bakkie. Ook dat heb ik snel gevonden en drink dat in de buurt van de bus op, zodat ie niet zonder mij weg kan. Na de koffie loop ik naar binnen, en ga op zoek naar mijn bed, die wordt aangewezen door een bijzonder vriendelijke medewerker... Tas in de hoek van mijn bed, die wil ik niet ernaast zetten, omdat al mijn papieren erin zitten, schoenen uit en in het netje gehangen, gordijntjes dicht aan het gangpad , muziek op de oren , spelletje doen op de ipad, en een beetje naar buiten gluren... Ik ben er klaar voor, ik heb geen dekentje gekregen, wel water, en de airco is ook niet echt nodig, het koelt flink af 's avonds. Ik dacht , geen airco, zal wel warm worden, niet gedacht dat ik zou liggen rillen.... En ook het bed en kussen zijn minder goed dan de eerste bus....
Het wordt een zeer ruige rit, ik heb het gevoel dat ik op sommige momenten wel een halve meter omhoog kom, valt wel mee denk ik, maar echt soepel gaat het niet. Onderweg word er een aantal keer gestopt, en ik ga ook 1 keer naar buiten om te plassen, gewoon in de bosjes, en het is echt koud !! Ik loop te rillen en ren terug naar mijn bunker.
Rond 7:30 kom ik aan in Hampi, loop naar buiten, en ook hier weer een hoop mensen die mij willen helpen. Ik pak mijn tas en wimpel iedereen af die het goed met mij voor heeft. Ik loop weg van het busstation en loop rechtsaf, naar mijn guesthouse. Lopen , lopen, en nog maar een stukje verder, de zon komt op en begin te zweten... Ik geef mijn ongelijk maar toe en loop terug waar ik vandaan kwam, daar is het dorpje. Ik vraag waar ik heen moet, en dat is precies de gozer die op mij heeft staan wachten op het busstation, maar mij niet gezien heeft. Hij brengt me naar de guesthouse en belt zijn baas. Een minuutje later staat hij voor mijn neus en vraagt hoe mijn rit was. Hij geeft de sleutel, en loop naar binnen, ruime kamer , schoon, ruime douche ,ook schoon. Beetje "overpriced" maar zit wel goed. Eesrt ontbijt, hij loopt mee en bestelt ontbijt voor me, komt bij me zittenen beginnen te babbelen. Toffe gast ! Dan doen we het papierwerk, ze willen echt alles van mij weten... Zelfs de kleur van mijn onderbroek... Die moet echt in de was...en vraag over de was service, gewoon boven brengen en de rest wordt geregeld. Dan installeer ik me in mijn kamer. Ga nog ff een uurtje liggen.
Dan ga ik naar buiten, en ga op zoek naar het toeristen bureau, wat vlak bij de grote tempel moet zitten, onderweg daarheen word ik aangesproken door een man die voor de toeristen werkt... Ik ben op mijn hoede , want ze willen niet zomaar helpen , ze willen geld verdienen. Ik loop met hem mee , en hij vertelt over zijn tourtjes en.." Geef mij die plattegrond nou maar, en beloof de man na te denken over zijn aanbiedingen....
Ik begin bij de grote tempel, ik weet niet de Indiase naam, kan het wel opzoeken voor diegene die het leuk vind, en daar moet ik mijn schoenen uitdoen, waar ik echt geen zin in heb, dan zit er een ingang naar boven, naar een hele grote rotspartij ( zie foto's), vergelijkbaar met Pondicherry ,maar dan paar een paar maal groter, hier zijn ook tempels en huisjes opgebouwd. Het is wel een hele klimpartij, tis warm en zweet me de .....ik loop daar een hele tijd rond en verbaas me over het landschap, ik vraag me af hoe al die rotsen hier zijn gekomen, zeker niet met de bus..... Maar ik denk dat hier ergens een breuklijn in de aarde zit of zoiets. Ik loop rustig naar beneden en loop door, het dorp uit ,op zoek naar nog meer tepels en bezienswaardigheden . Ik ben inmiddels zo ver gelopen, ik weet niet heel goed waar ik zit, zo duidelijk is die kaart niet, maar besluit om op het gemak door te lopen richting Hampi. Dan zie ik iets aan de rechterkant, soort van binnenplaats met een vijver, ik ben nieuwsgierig en ga kijken, het is de moeite waard en ik zie nog veel meer dingen die ik wil zien. Maar het is etenstijd, heb honger. In dit dorp schijnen ze geen vlees te hebben , en geen bier, en ik ben toch echt toe aan bier... Na de lunch loop ik richting Hampi Bazaar, en ga ergens rechts, waar een bord staat" verboden ingang" . Ja doei, en loop door, dan kom ik aan bij de rivier, met een uitzicht waar je U tegen zegt. Ik kan elke tempel of beleving wel gaan beschrijven, maar het is zo mooi, zo indrukwekkend, maar zo hetzelfde allemaal, en toch blijf ik foto's maken en blijf gefascineerd. Dan ga ik nar mijn kamer om een uurtje te gaan liggen. Ben nog steeds niet lekker en dat eist z'n tol, ben niet fit. Nee Marcel, ben niet fit.... Rond 17:00 uur ga ik terug naar de rots partij om daar naar de ondergaande zon te kijken, wat zeker de moeite waard is, volgens de locals. Ik ga zitten en zet wat muziek op, zo ff niks, beetje nadenken(een uur lang) wat ik toch allemaal gedaan heb, de afgelopen weken, das toch best wat!!! En voel me trots !! Dan wordt het donker en koelt het af, goddank!! Ik ga eten , al heb ik niet echt honger, maar als ik ga liggen ,wil ik helemaal niet meer weg. Dus eet snel ff wat, en ga dan douchen en in bed liggen. Ik trek m'n trainingsbroek aan en mijn vest doek onder mijn laken, lig wat te kloten op m'n ipad en val vroeg in slaap, heerlijk !! Morgen de stad verder verkennen.....
Mzzl.

  • 16 November 2013 - 18:18

    Mama:

    ... En morgen weer verder zoeken naar tepels. (...?) ;-)

  • 16 November 2013 - 18:36

    Papa:

    Truhustu,doeiiiiiiiiiiiiii.

  • 16 November 2013 - 22:02

    Bro:

    Tsja....tempels ??
    Tempels en keien ??

    Waar zijn de verhalen over vrouwen bier enz ?? ;-))






    Mizzchien morgen. ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 191428

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: