1 e dag Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu 1 e dag Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

1 e dag Lombok

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 November 2012 | Indonesië, Senggigi

Woensdag ochtend moeten we vroeg in de haven zijn, waar de boot vertrekt naar Lombok. Het is ook weer zo'n gammele boot , zo'n traditionele Balinese boot met twee van die zijliggers... Er zitten al 20 man op en wij moeten ons er tussen persen, ik ben toch maar achterin blijven zitten. De tocht duurt een half uur en de golven buiken op de boot.. Dan komen we aan op Lombok, waar het veel regent, zeggen ze.. We springen op van de boot , en er staan allemaal mannetjes die je willen helpen met je tas... Nee dank je die neem ik zelf wel mee.. De tas van Hiske wordt wel gepakt, en wordt naar de paard en wagen gebracht, daar wordt alles snel ingepakt en wordt er gezegd " dat is 20.000 voor het dragen van de tas en 50.000 voor het ritje naar het busstation van 4 minuten" . Ben je niet helemaal lekker... Hier heb je 10.000 voor het dragen van de tas, en ik betaal niet meer dan 20.000 voor de rit... Moeilijk doen ook, hufters.. Ik wil uitstappen en dan is 20.000 wel goed.. Leijers.. Maar ik wil helemaal niet lopen met die tas op mijn rug , want het doet nog zo'n zeer... Ben verbrand van het snorkelen... Dan komen we aan op het "busstation" waar we de ticket laten zien en we vertellen waar we slapen. Na een kwartier wachten ??? gaan we op pad, duurt 45 minuten , en we rijden van de ene baai naar de andere, van de ene klif naar de andere... Mooie rit hoor.

Als we in het hotel komen kunnen we naar de kamer , maar wordt nog schoongemaakt, we droppen onze spullen en gaan aan de wandel. We lopen een kant op, en dat blijkt ook de goede. Er zijn niet zoveel toeristen, en er zijn teveel restaurants en verhuur bedrijven en kroegen en winkels... Wanna have lunch? Need transport?? Nice sun glasses.. Nice tattoo mister, temporay?. Sodeflikkerlazer op lul. En aan de overkant beginnen ze naar ons te roepen en fluiten... Transport ?? Where are you going?? Luister vrienden... Als ik een boot, lunch , motor, auto , koe, vliegtuig, bril of en hoed wil... Vraag ik het wel!!! Sodeflikkerlazer op... Ontspan... Vakantie... Weet je wel. Na een tijdje rond te hebben gelopen, zijn we terug gegaan en hebben wat eten en drinken besteld, beetje internetten, ontspannen, kamer bekeken en uurtje geslapen. Na het slapen ff een klein sototje gegeten..

'S avonds zijn we een stukje gaan lopen, op zoek naar eten, het is overal rustig dus dan maar een tent wat gezellig lijkt.. Dat hebben we gedaan en hebben heerlijk gegeten. Na het eten winkeltjes kijken, vooral de houtsnij winkels.. Wil graag een masker kopen voor in mijn kast. Maar eigenlijk op Bali, misschien krijg ik er spijt van, ze zijn hier niet zo duur..
Na nog een biertje en internet, slapen. We willen morgen bijtijds op want we willen het eiland gaan bekijken op de brommer.. Leuk, dan zien we het echte Lombok...

Tot morgen.

  • 23 November 2012 - 09:12

    Mama:

    Pfff, lijkt Turkije wel met die opdringerige verkopers/verhuurders etc. Maar jij hebt haar op je tanden... eh... tja... en ook onder je kin, hihi. Kusje, m.

  • 24 November 2012 - 16:30

    Dees:

    waar is hier die vind ik leuk knop! wat een verhaal weer.

  • 24 November 2012 - 16:30

    Dees:

    waar is hier die vind ik leuk knop! wat een verhaal weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 191383

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: