Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Gili Trawangan

Blijf op de hoogte en volg Bas

18 November 2012 | Indonesië, Gili Trawangan



We worden om 8:15 opgehaald, zitten nog aan de koffie!, tis nog geen 8:30, wat de oorspronkelijke tijd zou zijn. Dus snel naar boven , spullen pakken en na een paar minuten konden we gaan. Via nog een paar hotels komen we aan op de pier, waaraan de boten liggen, ti's weer een speedboat waar max 60. Man op kan. We zitten niet vol, hebben daardoor een beetje ruimte over. De overtocht duurt een uurtje, Hiske wordt een beetje misselijk en ik zit op mijn gemak het verhaal over de Bromo te schrijven , waar ik overigens veel lol aan beleef!!!

En dan , en dan zie je een eiland, kust , bootjes en witte stranden... Het ruikt naar vakantie!! Eindelijk vakantie ^-^ , een vakantie in een vakantie zeg maar.. Dan wordt je bagage op het strand gelegd en kan je gaan. We zouden worden opgehaald, dan ga je kijken naar iemand die een bordje omhoog houd met je naam erop.. Maar nee, verdorie, dan maar lopen. Hier en daar vragen.. Tis erg warm ,de zon schijnt, veel restaurants barren en duikscholen. En paard en wagens, voor vervoer, als taxi.. Geen auto of brommer te bekennen... Das echt prima, maar wel fietsen, die kan je overal huren.

Ons hotel ziet er goed uit , heeft 4 kamers erg leuk, we worden welkom geheten en geëxcuseerd dat we niet gevonden zijn door de man die ons op zou halen.. Ja sry, geeft niet, we zijn er .

Na de kamer ingericht te hebben en een drankje genuttigd, is Hiske gaan slapen en heb ik op een bank buiten nog wat verhalen geschreven. Na een uurtje of 2 zijn we naar de hoofdstraat gelopen, om wat te eten en te drinken.
Daar hebben we besloten om om morgen te gaan snorkelen, maandag 19-11 , kostte 8€ duurt ongeveer 4 uur en ga je 3 X de zee in om te snorkelen , steeds op verschillende plaatsen. Ok doe maar, wat gebeurd er met lunch? We stoppen ergens waar je kan lunchen. Prima, geregeld. Ben gelijk nerveus, ik heb het niet zo met snorkelen, das diep en beestjes, vind ik eng. Dan moet je vanuit de boot , zo plons de oceaan in.. Bah, niet leuk... Maar ik wil graag want ik wil wat zien..

Terug naar de kamer, heb ik ff uurtje geslapen en toen met telefoon op weg naar internet, dat hebben we niet in het hotel. Das echt ruk, maar ach, ik ben op vakantie. Ff wat dingetjes op Facebook gezet en mails gecheckt. Hapje gegeten en toen aan het bier, het is zondag en er zijn nog best veel toeristen en mensen van andere eilanden op dit eiland, das feest !! Na een aantal bier en wat tenten verder ben ik terug naar de kamer gegaan , ben gesloopt. Ben het niet gewend om zo laat te slapen en zoveel te drinken ;-)) .

Het is echt " superchill" om hier te zijn, mijn reis naar de oostkust van Maleisië, ging niet door, door het weer, en nu ben ik wel hier, op Gili Trawangan. Met de mooie witte stranden, mooi weer , fikse regen bui, en vriendelijke mensen. Het is bijna een droom die uitkomt !! God wat ben ik blij...

Morgen snorkelen, ben benieuwd, heb al op veel plekken gesnorkeld en dit moet gaaf zijn, met kans op schildpadden.. Super...
We hebben ook nog wat informatie vergaard over het duiken, dat vind ik ook wel erg gaaf, dat wil ik heel erg graag doen, maar dat is echt super eng. Een duiktrip begint in het zwembad en daarna ga je de op voor een "echte duik " . Kost alleen ff 700.000 Indonesische roepia's.. 60 € .
Hmmm duiken, weet niet hoor, is wel eng, snorkelen ook. Met die gedachte ga ik slapen...

Snorkelen....

Ken je die film.... Jaws ??

  • 20 November 2012 - 17:19

    Mama:

    Met de dag word ik trotser op je, wéér een overwinning op jezelf behaald! Gaaf, gaaf, gaaf.
    Knuffel, p/m xx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 191419

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: