Bali als tussenstop - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Bali als tussenstop - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Bali als tussenstop

Blijf op de hoogte en volg Bas

17 November 2012 | Indonesië, Padangbai

Het begin van het einde is dus begonnen, dat ga ik me echt realiseren.. Maar ik voel me ook op m'n gemak, ik hoef nog kleine stukjes te reizen, lekker de toerist uithangen en genieten. Ik zit nuttige dingen te doen op m'n ipad, verhaaltjes te schrijven foto's bij te werken enzo. Rond half tien gaan we naar beneden om te ontbijten, omelet met tomaat ui knof en kaas. Bak koffie natuurlijk, heerlijk. Daarna gaan lopen op het stadje te verkennen en boodschappen te doen.

Het stadje is zo klein dat we met een klein uurtje terug zijn. Overal waar je loopt willen ze iets verkopen, zonnebrillen, zonnebrand , fruit en natuurlijk ook boottochten en duiktrips. We nergens op in maar vergaren wel info voor de overtocht naar de Gili's. Er zijn boten die gaan voor 125.000 roepia's, das ongeveer 11€ , niet duur, maar die doen er alleen maar 10 uur over om de overkant te bereiken.. Voor geen goud weer een reis van 10 uur... Dan maar het dubbele betalen !! In het hotel konden we ook die tickets kopen, dus dat maar gedaan, we worden om 8:30 opgehaald met een busje voor het hotel, tis nog geen 4 minuten lopen, maar goed. Geregeld !! Toen een hotel voor op Gili Trawangan, ook gelukt, we zitten net achter de winkelstraat, een beetje rustig voor als je wilt slapen. Ook hier rijden geen auto's ,net zoals op Koh Lipe.
Alles geregeld via internet, en kreeg later ook een bevestiging en de vraag waar en hoe laat we aan zouden komen. Zij zouden voor vervoer zorgen als we aan zouden komen... Wat een feest!! Weer wat geregeld.
Ik ben 's middags een stuk gaan lopen, richting de klif, zag een visser staan en vond dat ik moest gaan kijken. Met de weg mee naar boven, was best stijl.. Ik zag ergens in de bosjes een soort pad en ben gaan kijken waar het uitkwam.. Bij de zee, op brokken lava, pikzwart, en daar was de zee, best gaaf om dat te zien. er zat net een man te vissen maar die begreep niet wat ik zei, dus ben maar terug gegaan. Weer met de weg mee, kwam ok bij een tempel, en daar hield ook de weg op, ben anders gelopen en kon daar hlemaal naar beneden.Daar hadden ze ook een soort tempel gemaakt om, denk ik, de zee te eren. was leuk. Daar nog ff tijdje doorgelopen en ben terug gegaan. Voorde rest niet zoveel meer gedaan.Beetje facebooken, internetten lezen, eten en slapen... Heerlijk. Skypen met de familie, daarna een hapje eten.na het eten , spullen pakken en vroeg naar bed..

Morgen naar de Gili's , heb er echt onwijs veel zin in!!!

Mzzl

  • 19 November 2012 - 15:26

    Mama:

    Dus na 5 weken vakantie is eindelijk je vakantie aangebroken... FIJNE VAKANTIE, GENIET ERVAN, dus...
    Veel liefs, p/m. xx

  • 19 November 2012 - 19:29

    Tante Femmy:

    Als ik 40 jaar jonger was geweest,had zo'n reis mij ook leuk geleken,maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar,
    Alleen als ik jou verhalen lees,ben ik al moe!
    Groetjes: tante Femmy x.

  • 20 November 2012 - 23:24

    Johan C Toet (papa):

    hee,gozertje het gaat nu wel opschieten, nog ruim 1xweek dus geniet er maar van,want voor je het weet, zit je weer in t,haagje''
    nou, wees voorzichtig loop niet te hard van stapel,HAVE FUNE,,,,,,,,,,,,GR,,,,ONS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 191498

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: