Borobudur en Prambanan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Borobudur en Prambanan - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Borobudur en Prambanan

Blijf op de hoogte en volg Bas

14 November 2012 | Indonesië, Jogjakarta

Borobudur en Prambanan

We hebben gisteren brommers gehuurd, alweer, ja alweer, sry mam, hahahaha.
De georganiseerde tourtjes naar de Borobudur en de Prambanan zijn naar onze mening veel te duur, het kan goedkoper, zoals veel in dit land . Dus wij op zoek naar brommertjes... Zoeken zoeken zoeken , nergens hebben ze brommers te huur.. Zullen we een auto doen dan ?? Nou nee liever niet, ik ben al blij dat ik met de brommer links kan rijden laat staan met een auto.... Dus verder zoeken .. Uiteindelijk een zaakje gevonden, dingen gereserveerd voor 24 uur, want we willen vannacht om 4:00 gaan rijden naar de Borobudur , dan zijn we daar met de zonsopkomst... 4:00 uur , wat een tijd joh.. Maar dan heb je ook wat.. Vanavond om 21:00 uur gaan we ze ophalen, voor die tijd nog ff eten op straat... Omdat het kan en leuk is en lekker... Boodschappen doen voor morgen ochtend , want dan kunnen we nog niet ontbijten, nee.. Brommers gehaald, stukje rondgereden, Hiske had nog nooit op een brommer gereden, dus was ff wennen. Wij naar het hotel, douchen , spullen klaar leggen voor de tocht en slapen....

3:45 .... 1 x raden wat er gebeurd.... Gaat de wekker!!! What the fuck, ik slaap net.. Pfff best vroeg... Wij op pad, eerst tanken. De rit zou ongeveer anderhalf uur duren. Om 5:07 waren we er, brommers geparkeerd en klaar om naar binnen te gaan, gaat dat park pas om 6:00 uur open, godverdegodver, maar we zijn op tijd.... Eindelijk mogen we naar binnen, moeten we 20$ betalen , 20dollar!!! En de locals betalen0,35€ !! Veel kinderen zien we naar binnen gaan, wij ook na een kopje t.. Ben best een beetje nerveus, niet nerveus, maar vind het wel erg gaaf om er te zijn. Komen we er aan, is het kleiner dan verwacht, en de foto Chinezen staan al weer boven natuurlijk, dus geen foto meer zonder..... We zijn nog niet eens begonnen aan de wandeling om de Borobudur of we worden lastig gevallen door schoolkinderen.. Of we Engels met ze willen praten en of ze met ons op de foto mogen... NEE, ROT OP !! Tuurlijk, you like piture.. Sir... Where do you come from?? Poland!! En we eat little children for breakfest!! Ga weg!! En natuurlijk sta je die kindjes te woord, maar niet te lang hoor. Dus wij lopen een rondje om (de kerk,hahaha) de Borobudur en gaan naar boven. De onderste 6 etages zijn 4 kant en de bovenste 3 rond.. Zo groot is ie niet, valt een beetje tegen. Wel hebben we de hand van Boeddha vastgehouden, dat brengt geluk, wordt er gezegd.. Nou dat kan wel kloppen want er broeit iets van binnen.... Haha, ik voel echt het geluk binnenstromen... Geluk dwing je af toch?? Maar op dit moment dat ik dit schrijf rijden we op Bali , maakt me ook gelukkig !!!

Na ruim een half uur houden we het voor gezien, al vloekend en tierend gaan we nog een kopje t drinken alvorens we gaan. 20 fucking dollars.. 190.000 roepia's , daar kan je voor overnachten en eten voor 1 dag !! Hiske voelt zich niet zo lekker, en we rijden samen naar het hotel terug en doen ff snel ontbijten. Ik wil nog naar de Prambanan ,zij niet, jammer maar tot straks. Ik had ergens al gehoord dat ze de Prambanan aan het renoveren zijn, en dat het in de steigers (bamboe) staat. Ik ga daar dan geen 15 fucking dollars voor neertellen, maar rij er wel heen om te kijken, na een lange zware tocht, allejezus nog an toe, wat rijden die gasten als gekken!!! kom ik bij de Prambanan , en zie tempels in de steigers staan, het lijkt erg op Angkor Wat, dus hoef er niet zonodig heen, ik heb het gezien en hou ook 15 fucking dollars in mijn zak!!

Op de terugweg ben ik ff naar de Carrefour geweest, water en wat te eten gehaald. Nog een uur naar het hotel, en ik heb zo'n houten reet, dat ik niet fatsoenlijk op de brommer kan zitten... Bij elk stoplicht wat op rood staat ,ga ik ff staan, maar dat moment dat je weer gaat zitten.... En nu begint het nog te regenen ook.. Het zit niet mee!!

Voordat het echt losbarst ben ik terug in het hotel, neem een colaatje , en ga naar de kamer om nog een uurtje m'n ogen dicht te doen, Hiske slaapt ook . Rond een uur of 3 worden we wakker , en besluiten om vanavond naar de andere kant van de stad te gaan eten, bij via via,waar we gister koffie hebben gedronken. We hebben toch die brommers nog en kunnen lekker zelf rijden.

Ik heb trek en besluit nog ff snel een Soto te gaan eten, maar ik ben nog niet zolang onderweg en krijg zo'n kramp in mijn buik.... dat ik ben terug gelopen, en ja hoor.... Het grote poepen is begonnen... Het zat er natuurlijk wel aan te komen, maar het is wel vervelend, want je wilt echt niet overal naar de wc... Zit je op je hurken.. schijt je zo je enkels onder... Nee doe maar niet !!

Vroeg in de avond zijn we toch weggegaan om te eten, hebben er echt heerlijk gegeten.. Lams shoarma in een grote pita met heerlijke salade en frietjes met mayo... Wat een traktatie !!
Om 21:00 moesten die brommers terug zijn, en wilde ook nog fruit halen voor morgen en wat kleine boodschapjes, stappen we op de brommer, begint het zachtjes te druppelen... Het duurde niet lang voor het los barstte... Wij schuilen en poncho aantrekken, hoe lang moet je dan wachten?? We zijn toch maar gegaan... Tot op m'n reet toe nat..
En nu maar hopen dat het morgen droog is voordat we naar de Bromo gaan.
Brommers terug gebracht, boodschappen gedaan, gedoucht, ik wil nog wel koffie maar heb geen zin meer om door de regen helemaal naar Dunkin Donuts te lopen, dan maar een zaakje op de hoek. Daar een bakkie gedaan, en vroeg naar bed. Morgen een rit van 10 uur naar het hotel bij de Bromo vulkaan. Moet me er geestelijk op voorbereiden, 10 uur is best veel... Morgen zullen we het zien...

Ik spreek jullie later

Adios

  • 16 November 2012 - 17:04

    Dees:

    Basje! Wat is het toch goed om te lezen dat je/jullie het leuk hebben. Wel jammer dat de "kerk" zo tegen viel en dat het een beste duit heeft gekost. :(
    Gelukkig dat het de pret niet gedrukt heeft. Hoest inmiddels met het grote poepen? Haha way een tekst weer!
    Nu op weg naar Bali voor het nog grotere genieten!
    Dikke kus van ons.
    Enneh.....wij missen jou wel hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 191429

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: