3 dagen Thailand - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu 3 dagen Thailand - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Bas Toet - WaarBenJij.nu

3 dagen Thailand

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Oktober 2012 | Thailand, Koh Lipe

Zondag 28-10 moest ik vroeg klaar zijn voor de overtocht naar Koh Lipe, dus voor dat ik kon ontbijten werd ik opgehaald met zo'n minibusje waar te veel mensen in zitten met te veel bagage en te slecht humeur, je weet wel zo'n te vroege zondag ochtend.....

De rit naar de haven ( waar ik ook aan kwam ) duurde ongeveer een half uur, en toen we daar aankwamen moesten we nog 45 minuten wachten voordat we richting douane konden, dan maar koffie bij mijn vrienden van de Starbucks .. Toen het tijd was konden door de douane en richting de boot. De overtocht verliep rustig, het duurde anderhalf uur en ik voelde me niet zo ok, beetje verdrietig omdat ik naar het land terug ging waar ik zoveel mooie herinneringen heb liggen met een bepaald persoon,maar ik wilde toch heel graag daarheen, misschien kon ik het hier afsluiten. Daar aangekomen moesten we vanaf de veerboot op een longtail boot overstappen omdat de veerboot niet het strand op kan, en de longtail wel.. Dus..ook daar moest ik weer langs de douane, stempel in je paspoort en dan op zoek naar je resort. Beetje te ver doorgelopen maar toch gevonden, dus melden bij de receptie en door naar je huisje, helemaal gemaakt van bamboe... Nee niet helemaal, de plee niet !!! Wijsneus. Hartstikke leuk, mooi weer op een super eiland, in je eentje.. Ach het kan slechter.

Het is een leuk klein eiland met 1 winkelstraat vol met winkels en barretjes en restaurantjes , die straat loopt bijna tot het andere strand. Dus op zoek naar eten , want nog steeds niet ontbeten.

En wat doe je dan op zo'n eiland als je alleen bent, denken nadenken , prakkiseren , slapen, eten beetje zwemmen, muskieten doodslaan, bier drinken... Das een goeie, laat ik er maar een paar halen..

Na de borrel, eigenlijk tijdens, insmeren met deet, wat zijn die muskieten vervelend zeg, douchen en omkleden en ergens gaan eten, in een leuk klein zaakje mijn eerste Pad Thai gegeten. Viel een beetje tegen, er zat veel te veel taugé in en de smaak was mwah, maar ik zit er wel mooi, en ben toch wel blij!!! Na het eten een beetje over het strand gelopen en bij een zaakje gaan zitten met allemaal fakkels en kaarsen buiten in het zand. Biertje besteld en kwam in gesprek met een gozer die daar werkt, gezellig doe nog maarden biertje... De hele tijd zag ik al bliksem aan de andere kant van de berg, echt hele grote langdurige bliksem, zo indrukwekkend, later is het ook gaan regenen en onweren met super heftige bliksem . De hele baai werd blauw verlicht, alle bootjes lichtte op, best wel spooky.. Inmiddels zijn er 2 gitaristen begonnen met spelen en iedereen zit binnen, nog maar een biertje dan.. Ik heb een hele leuke avond gehad en ben lekker gaan slapen. De volgende dag heb ik op het strand gelegen en ben 's avondspits laat naar een Full-Moon Party geweest !!
War was dat vet zeg .... Ik heb staan dansen op dat kleine strandje als een malle , wat kikkuh zeg !!! Natuurlijk veel te veel gezopen... Ik heb er ook 20 minuten over gelopen terug naar mijn huisje.... Pffff wat een feest. Ik heb nog bijna een tattoo laten zetten, zo'n traditionele met een bamboe stick.... Echt bijna..
De volgende dag stond in het teken van herstel en vluchten boeken naar Borneo .na het eten ben ik mijn spullen gaan pakken en heb zitten skypen met pa en ma.

Donderdag 1-11 moest ik om 9:00 bij het immigratie kantoortje zijn om mijn paspoort in te leveren, want ik ga weer terug naar maleisie . Om half elf gaat de boot dus heb nog ff om ergens te ontbijten en spullen te pakken. Nu ga ik wel met een speedboat!! Er kunnen 70 mensen op maar ik zit er met een man of tien, en er hangen 1000 pk achter de boot !! 4x250 ..ik ga dus om half elf weg, de tocht duurt een uur kom dus half twaalf aan , Thaise tijd, dus half een Maleisische tijd en om twee gaat mijn vlucht... Spannend... Maar het komt goed, mijn volgende vlucht gaat ook goed en op tijd.. Pfaff dat was wel ff stressen... Taxi genomen naar mijn hostel, kom ik daar Hiske tegen, met wie ik heb gewandeld in de Cameron Highlands... Leuk man , alleen zij moet straks naar het vliegveld.. Jammer, hoop info uitgewisseld en heb haar een goede vlucht gewenst, ik zie je wel weer in Bali !!!

Dit was toch wel een leuke uitstap naar Thailand , omdat het oosten van maleisie niet echt toegankelijk is vanwege het weer. Het heeft wat gekost maar ben errag blij dat ik het heb gedaan !!

Straks ga ik schrijven over Kuching, Borneo ... Ciao Ciao

  • 02 November 2012 - 12:22

    Mama:

    Toch fijn, die reisverslagen. We krijgen zo meer informatie dan tijdens de moeizame skype- gesprekken, waarbij de verbinding vaak zo slecht is dat ik er geen samenhangend verhaal van kan maken. Kijk nu al uit naar je verslag over Kuching!
    Oh ja Basje, vanmiddag gaan wij dansen, dus als je geen gehoor krijgt, dan weet je hoe dat komt...
    Fijne dag in Kuching (ook al is 'ie voor jou al bijna om)! Veel liefs van ons, m. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 191742

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: