Langkawi by bike - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu Langkawi by bike - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Langkawi by bike

Blijf op de hoogte en volg Bas

27 Oktober 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Ik wilde zaterdag een brommer huren om het eiland te verkennen en die Hanneke ook , maar die had haar rijbewijs niet bij zich, dus ik ben met haar meegelopen naar een brommerverhuurbedrijfje en uiteindelijk kreeg ze een brommer mee. Ik ook gelukkig, ik had wel m'n rijbewijs en het internationaal rijbewijs bij me. Maar die scooters zijn geen scooters maar motoren , ze hebben 125 CC , dus een motor.... Maar goed, geen probleem , wij weg op die dingen, eerst tanken, mijn tank was leeg. Oja nog een kleinigheidje... Ze rijden hier links !!! En dat heb ik nooit gedaan. Maar dat had ik ook vrij snel onder de knie!! Wij naar een benzine pomp, moet ik eerst betalen en dan pas tanken... Weet ik veel wat het kost en hoeveel enzo.maar gelukkig weten de mensen die daar werken het wel, Tuurlijk weten zij dat ... € 1,25 voor een volle tank!!'

Goed, wij de kaart erbij gepakt en besloten wat we gingen doen en bekijken. Zij wilde naar de kabelbaan en ik wilde het hele eiland zien....Je kan dus met een met een kabelbaan , soort skilift de berg op ....2100 mete hoog, op sommig plekken zweef je op 70 meter hoogte!!! En het duurt een kwartier om boven te komen.. Denk je nou echt dat ik daarin stap?? Ben je niet goed?? Zij ging wel, we hadden een tijd afgesproken hoe laat we elkaar weer zagen , toen ben ik naar een strandje gereden en heb daar een heerlijke vruchtenshake genomen. Daarna weer naar die lift en een hapje gegeten.

Toen op weg naar de berg,waar ik heen wilde, dat was een aardige rit en zeker als zij niet harder wilde/durfde dan 45 km/h !! Ze wilde ook iets van de natuur zien...

Zij durfde het niet aan om die berg op te rijden, ik wel, gaaf man, best heftig en het uitzicht... Zo vet, ik heb nog apen gezien en berg koeien en roofvogels, echt leuk om die in het wild te zien. Na een tijdje ben ik terug gegaan want het duurde best lang om naar de top te rijden , misschien morgen. Toen hadden we niet heel veel tijd meer want het begon al te schemeren, dus terug naar ons hostel. Biertje , nog een biertje douchen en omkleden. We hadden 's avonds afgesproken om wat te gaan drinken met een nl stel, die ik had ontmoet in de Camerons highlands en penang, Chanine zou om middernacht jarig zijn.

Dus lekker gegeten en toen op weg naar beachclub Babylon, dat was niet zo moeilijk, gewoon de muziek volgen!! En ja hoor, daar waren ze!! Met ook een Engels stel die ik ook kende. Het werd een hele gezellige avond waar ik nog vaker aan terug zal denken.

Weer terug naar het hostel, daar nog ff zitten kleppen en kaarten met een paar nl meisjes en toen echt naar bed!! Ben moe!! Morgen nog een daggie motor rijden, is echt wel leuk daar, ti's gelukkig niet zo druk als in de grote stad, anders had ik het niet gedaan.

  • 31 Oktober 2012 - 14:36

    Floor (van T Reisbureau):

    Denk je een scooter te huren beland je op een motor, stoer verhaal!

  • 31 Oktober 2012 - 21:50

    Mama:

    Ach ja, vrouwen en motoren... Deze vrouw is in ieder geval blij dat het motoravontuur goed is afgelopen. Kus, m.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 191442

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: