Laatste 2 hele dagen !! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu Laatste 2 hele dagen !! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Laatste 2 hele dagen !!

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 November 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zoooo, hier komt waarschijnlijk het laatste verslag uit Vietnam want morgen vlieg ik naar huis !!

Dinsdagochtend werd ik om 8:00 opgehaald om naar de Cu Chi tunnels te gaan, ik zat natuurlijk weer in een veel te kleine bus gemaakt voor veel te kleine mensjes. Het was alleen maar het stukje naar de grote bussen en ophaalplaats voor andere toeristen.
Deze bus is echt 120X beter !!

Het is ongeveer 2 uur rijden naar de tunnels ( het duurt ongeveer 1.5uur voordat we de stad uit zijn). Na een uur hadden we seen stop van een kwartier. Eindelijk aangekomen daar op dat terrein werden de kaartjes gekocht en konden we onze weg vervolgen.Kom je aan in een bamboehut in de rimboe bedekt met bananen bladeren, kregen we eerste en film te zien.... Oud Stoffig, totaal niet interressant !!
We werden door het park gelootst, en overal werd tekst en uitleg gegeven.

Er werden verschillende tunnels / bunkers laten zien en allerlei vallen die werden gebruikt door de VC.
En natuurlijk de wapens en de bommen enzo. Op zich wel aardig maar het was net niet interressant genoeg om de volledige concentratie vast te houden en dat vonden andere mensen ook !!!
Aan het eind van de tocht kwamen we bij een hut aan waar je een drankje kon doen of een hapje kon eten. Daarbij was de schietbaan !!!!! Daar kon je uiteraard tegen betaling schieten met wapens uit die oorlog ..
Ja dat wil ik wel !!Maar ,,, waar wil je mee schiten ?? AK 47, M16 , M1 Garand , M60 , Thompson... Maakt niet uit.. Doe maar de AK 47 dan , 10 kogels aub ( 350.000 VND > 14 euro) Oordoppen op en het wapen werd geladen en knallen maar !!!! Jezus Christus , wat een knallen en terugslag zeg... wat vet !!! Ik moest op een plaatje schieten op 50 meter afstand... Ik weet niet of ik iets geraakt heb maar dat maakt niet uit.Daarna wilde ik eigenlijk nog een keer schieten maar nu met de M1 Garand Rifle, weer 10 kogels, weer een hoop geld, What The Fuck.. Knallen met die hap.. Echt superkikkuh !!

Daarna met de hele horde doorgelopen naar de tunnels waar we zelf in konden... De tunnel is 100 meter lang en je kan er na elke 20 meter weer uit als je dat wil... Ja dat wilde ik, zo klijn en smal, die tunnels zijn toch niet gemaakt op de soort mensen zoals ik ...
Er werden nog wat dingen laten zien en toen waren we klaar. Gelukkig, eigenlijk een tegenvaller maar wel leuk om het gezien te hebben. Toen we terug kwamen bij het verzamelpunt kreeg ik nog een lunch ... Het leek wel een complete reistafel (...) Lekker joh en veel phoe phoe nu zit ik echt vol.

Terug op de hotel kamer heb ik ff geslapen en gedoucht en ben naar buiten gegaan om nog even iets kleins te eten.Morgen de excursie : Mekong Delta (vandaag dus ) Ook weer om 8 uur opgehaald met dezelfde fantastische bus en naar het verzamelpunt.T is weer 2 uur rijden .
Deze dag viel echt tegen, we hebben veel van het land gezien , veel groen , folklore muziek en dans wat je bij ons bij de slechte Chinees nog niet hoort en dan vragen ze ook nog of je een DVD wil kopen.... Nee NATUURLIJK Niet, Mongool... Het fruit was wel lekker.

Later kwamen we bij een kokosnootverwerkingsfabriekje..( das een goeie voor galgje),daar lieten ze zien wat ze konden maken van kokosnoten... Echt alles , er wordt ook niets weggegooid van de noot, dat was wel interressant , daar kregen we ook een kopje overheerlijke eigengeteelde honingthee...

Later kwam er iemand aanlopen met een zak waar een slang in bleek te zitten ... een Phyton van 2 1/2 meter, of we met dat beest op de foto wilden ...Wat denk jezelf.... uuhhh eigenlijk niet, maar ik ben er nu toch dussuh.. doe maar, ik ook met dat beest om me heen als een sjaal... Best gaaf en het voelt ook raar, maar ik heb er liever schoenen van !!!

We hebben na een boottocht op de Mekong rivier een heerlijk lunch gehad, Ik heb denk ik nog niet zo lekker Vietnamees gegeten in de hele vakantie als daar !!! goddelijk, ik zat aan tadel met een stel uit Singapore, leuk zitten kleppen, was achteraf toch een leuke dag.17:00 terug in het hotel, douchen omkleden .
Ik wil noch naar dat ene zaakje dat ik had gezien om te eten, t is wel duurder maar zag er lekker uit allemaal, dat heb ik nog gedaan. Ik wil heel stiekem nog naar de kapper, gewoon omdat het kan, maar in NL schijnt het best koud te zijn dus laat maar.
Nou, dan maar bier halen, weer een verhaaltje op de site zetten en voor de laatste keer mijn tas inpakken...

Morgen naar huis !!!! Lekkere koffie schoon huis en badkamer, lekker brood , enzo.
Ik ben blij dat ik naar huis mag, t'is genoeg hier, ik heb het onwijs gaaf gehad , leuke dingen gedaan en gezien. maar t'is genoeg....
Maar ja morgen naar huis betekend niet : morgen thuis... dat is pas overmorgen !!! Dat duurt GVD nog ff een tijdje.

Nou lieve mensen, vrijdag kom ik thuis en zal dan het laatste verhaal op de site zetten, ik vond het leuk om te doen, soms niet, maar het is een leuk naslagwerk.

Mensen.....
Tot snel

Mzzl Bas.
-X-

  • 23 November 2011 - 18:50

    Dees:

    bedankt dat je toch de tijd hebt genomen om het iedere dag te doen. Ik spreek ook namens San, we hebben er erg van genoeten en zo ook een deel van je vakantie met je meegemaakt. Een hele goed reis en tot heel snel. P.s. alles wat je nu reist is alleen maar dichter naar huis.
    Kus Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn reis naar Vietnam

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Laatste 2 hele dagen !!

21 November 2011

Welkom in Saigon

20 November 2011

Op stap in Phnom Phen

19 November 2011

Familie

18 November 2011

Phnom Phen
Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 191447

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: