Welkom in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu Welkom in Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Welkom in Saigon

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 November 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We gaan weer een Daggie reizen, met kater of nog lam?? Ik voel me niet echt best, eigen schuld dikke ... Kater !!! Haha..

Ik werd dus om 8 uur opgehaald , om naar het busstation gebracht te worden .Op dat station was weer hetzelfde liedje... Zelf op zoek naar je bus, vragen , vragen en hopen dat het goed gaat. Eindelijk de bus gevonden en mijn plekje gezocht. De treinen in Vietnam zijn echt beter dan deze bussen, stoelen te krap , te weinig ruimte enzo , maar goed ik ben weer onderweg naar Vietnam.

Ik probeerde een beetje te slapen, maar ging niet echt best, die gozer naast mij kon geen 10sec stilzitten... Net een wijf, de hele tijd met z'n nagels bezig ... Hij had net zogoed een travestiet kunnen zijn in Bangkok !!!

Na ongeveer 3 uur kwamen we aan bij de grens, toen ik in de bus stapte moest ik mijn paspoort afgeven aan een medewerker van de bus. Die regelde het papierwerk voor de grens. Toen we stopten bij de grens kreeg ik mijn paspoort terug en moest door de douane, er werden vingerafdrukken genomen (digitaal) en mocht weer terug de bus in. Daar werd weer mijn pasoort ingenomen. 100 meter verder moesten we er weer uit, dus ik sta op en loop richting buiten, zegt een dame dat ik mijn tas mee moet nemen, waarom dan?? Je moet weer door de douane en tassen controle... Weet ik veel, dat wordt niet verteld en dan is het een beetje vreemd. Tas uit de buik van de bus, rugzak erbij, wachten tot je naam genoemd wordt en dan door de scan , terug de bus in en op weg naar Saigon...

Eindelijk aangekomen in Saigon taxi genomen naar het hotel, spullen uitgepakt en maar weer de deur uit. Bij de receptie gevraagd waar het centrum is enzo, ben ik gaan wandelen, te lang te ver , pijn in mijn poten, mijn schoenen kan ik afschrijven als ik thuis ben !!

Ik ben eindelijk ook over mijn kater heen, dat heeft echt lang geduurd zeg, pffff. Ik ben echt wel moe, ik ga nog ff stukje schrijven op de site, foto's erbij en dan naar bed!! Zo gezegd , zo gedaan .

Maandag ochtend op tijd op, heb heerlijk geslapen , voel me goed. K heb honger, ga lekker ontbijten, lekker valt mee maar wel ontbijt!!

Ik wil vandaag naar het leger museum, met de overblijfselen van de Vietnam oorlog met Amerika .
Daar staan ook nog US tanks en mortieren en heli's enzo, en binnen was het net een echt museum : veeeel foto's en heel veel tekst . Al met al een leuke ochtend. Daarna wilde ik naar de dierentuin!!
Was leuk , oud, het stonk naar zeik, klein , veel lege hokken, viel erg tegen, maar het geeft niet, t kostte ook maar 35 euro cent !!!

Daarna op zoek naar lunch, das ook gelukt. En mijn voetjes... Pffff geen puf meer. Terug naar het hotel gelopen, ff uurtje geslapen, ik werd wakker door het geluid van harde regen en onweer.... Ja hoor een tropische bui !! Tijd voor een douche , ik doe kraan open, ga onder de douche staan wil het gordijn ducht doen.... Zit er aan kakkerlak aan de binnenkant van het douchegordijn ter groote van m'n wijs en middel vinger bij elkaar.... Ik schrok me de touw ............ Enzo , kippenvel , ik ben uit het bad gesprongen, heb me afgedroogd, spullen gepakt , naar beneden gelopen en gevraagd of ze dat beest weg wilde halen !!! Te vies!!

Sry sry sry we gaan het regelen... Ik ben weg gegaan om te eten. En ik wilde nog wel gemasseerd worden vandaag.... Verdomme!!! Ik ben de andere kant opgelopen van het centrum, veel te ver natuurlijk , ik heb gelijk drinken gekocht en ben na het eten terug gelopen naar het hotel en onderweg nog ff koffie gedronken. Terug in het hotel vertelden ze dat het beest weg was en moestaar ff gaan controleren... Hij zat et nog , ik terug naar beneden.... Enzo , k heb nu echt geen zin meer om te douchen , ook al is ie nu echt weg.

T is nu bijna 00:15, k heb weer een lang verhaal geschreven, en wordt morgen om 7:45 opgehaald om naar de Cu Chi tunnels te gaan ...

Nog een paar dagen... Dan ben ik thuis, slaap lekker, groetjes en de mzzl.

X Bas

  • 21 November 2011 - 20:58

    Mama:

    ach jochie, het zit je niet mee zeg, zo'n enorme kakkerlak als je al zo moe bent. van die massage is zeker ook niets meer gekomen? volgens mij begin jij een beetje moe te worden. nog maar een paar nachtjes, dan slaap je weer heerlijk in je eigen bed!
    maarre... probeer ook nog een beetje te genieten van je laatste vakantiedagen hè?!
    dikke kus, mama x.

  • 23 November 2011 - 09:48

    Dees En De Kids:

    DDat zijn geen grappen, gatverd.....
    En dan terug komen, en dan zit het ding er nog steeds, brrrrr kippenvel!
    Snap ik dat je moe bent....pff wat een vakantie. Maar ach je kan niet zeggen dat je niets hebt gedaan of gezien ;)
    Over 2 dagen ben je alweer thuis en dan weet ik zeker dat je het drukke gaat missen, wie weet zelfs je nieuwe beste vriend de kakkerlak.....Neee!
    Tot vrijdag reizende oom bas. (freggels, alleen daar heette hij Roel. Haha)
    Kus dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn reis naar Vietnam

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Laatste 2 hele dagen !!

21 November 2011

Welkom in Saigon

20 November 2011

Op stap in Phnom Phen

19 November 2011

Familie

18 November 2011

Phnom Phen
Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 191479

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: