Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Hue

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 November 2011 | Vietnam, Hué

Hallootjes hier is ik weer....

Vandaag ben ik de hele dag in Hue geweest, lekker de toerist uitgehangen.

Vanmorgen begon met ontbijt nadat ik heerlijk heb geslapen , echt lekker !!! Dat heeft ff moeten duren maar het is toch gelukt. Ontbijt was echt goed, lekker vers getoast brioche brood ( er zitten veel Fransen in Hue )met ham en salami, meer chorizo maar wat maakt dat uit. Verse en warme pain au chocolat en , belangrijk, LEKKERE KOFFIE , ja , ja,ja echt lekker.
Maar toen ik naar buiten keek zag ik dat het regende,maar de temperatuur was goed, dus wat doe je ?? Jas aan of mee ?? shirt met lange mouwen of mee?? weet nie.
Gekozen voor jas mee, niet aangehad, te warm. Eerst naar het station om een kaartje te kopen naar Da Nang voor morgen, kost maar liefst 70.000 VND. omgerekend 2 euro 80, dus...

Die hebben we vast, daarna naar de Citadel (oude keizerlijke stad ), dat was wel leuk, gave pagode's gezien en veel toeristen !!!! Die hebben ze hier ook !! GVD .
En weet je he , het is best raar om een Vietnamees Duits en Frans te horen spreken!!! Daarna door gelopen naar de markt< ook weer gekke dingen gezien... ( sorry jongens ik probeer echt fot's erbij te doen maar ik hier niet eens een USB kabel in de comp stoppen<, is allemaal weggewerkt, die houden jullie tegoed, ik heb er nu al 400 )

Vanmorgen heb ik mijn kamer voor een nacht bijgeboekt, ik vind het zo leuk hier, en dat vonden zij ook , daarom kreeg ik een upgrade naar een 1 persoons kamer met uitzicht RICHTING de river ipv mijn 3 persoons kamer zonder uitzicht... Maar met een voucher voor een massage naar keuze.... Met Happy End ??? nee dus. Fuck. Ook niet, pffffffff.
Maar goed , na mijn wandeling door de stad ben ik lekker in bad gegaan ( daar moet je ook tijd voor maken ) en daarna naar de SPA... Ben ik anderhalf uur gemasseerd door een lekker vietnamees chickie die dus niet aan Happy Ending deed ....

Daarna weer douchen, al die lekker ruikende olie moet van je lichaam. Oh ja ik kreeg ook een voetmassage.... Zat ik met mijn voeten in de Tom Yum, warm water met djeroet peroet( wat hier gewoon aan de bomen groeit!!) sereh en limoen, ik miste alleen de eelt etende visjes !!!

Toen de deur uit om te gaan eten, eerst langs de ....... brug want die moet 's avonds mooi verlicht zijn, dat wassie ook, zie de foto's ( bij thuiskomst).

Ik ben beland bij "Why Not" , waarom niet ?? omdat het kan, (leuk woordgrapje, hahaha ), halve liter bier besteld en een soort nasi wat een specialiteit is in Hue, gevuld met Rijst , ja natuurlijk rijst, en garnalen en calamaris en varkensvlees en rijst enzo, dit was echt heerlijk, dit goedje heb ik weggespoeld met nog een halve liter "Why Not ", omdat het kan .... Was echt heerlijk.

Ondertussen was 1 van de receptie dames een nieuwe sim kaart voor mij aan het kopen omdat mijn beltegoed van mijn eerder gekochte simkaart op was.Na aankomst in het hotel hebben de dames met z'n drieen mijn nieuwe simkaart geinstalleerd, en het werkt!!! en het is nog 150.000 VND goedkoper dan im HA Noi, hufters.

K heb voordat ik dit bericht ging schrijven in de bar een heerlijk Corona-tje gehaald ,wat goedkoper is dan in NL in de AH.Wat een land< ik begin het steeds leuker te vinden.... Morgen dus naar Da Nang, daar schijnt het morgen tussen de 26 en 31 graden te worden, dus daar doen we helemaal niks, niks dus, slapen, op het strand liggen en cocktails drinken ( of gewoon bier, ook lekker, zelfs de plaatselijke !!)

Of dat allemaal gaat lukken horen jullie nog van mij,

groetjes van mij en ik vind het leuk dat jullie me missen !!!

En blijf reageren,want voor de rest heb ik niet zo veel vrienden hier ....

Mazzeltjes

• 10 November 2011 - 16:03

Hello:

hallo,
    Mijn naam is Slyvia Ik ben blij om u te contacteren, ik ben een jonge alleenstaande vrouw is nooit getrouwd geweest op zoek naar ware liefde voor een lange termijn relatie, als je serieus bent kunt u contact met mij opnemen met deze e-mail, zodat ik kan om u mijn foto's en voor details over mij (slyvia.koneh@live.com)
    van jou in Love,
    slyvia
    slyvia.koneh@live.com
    .....................................
    Hello,
    My name is Slyvia I'm happy to contact you, i am a young single girl never married seeking true love for a long term relationship,if you are serious you can contact me with this email so that i can send you my photos and for details about me (slyvia.koneh@live.com)
    yours in Love,
    slyvia
    slyvia.koneh@live.com

• 11 November 2011 - 08:01

Papa Toet:

Goeie, morgen jongen ja voor jou dus niet maar hier is het op het ogenblik 8.50 uur.het is Vrijdagmorgen al weer,ik ben op het ogenblik thuis dus ziektewet ik heb namelijk een TENNISARM. Maar genoeg over mij ,hoe is het met mijn gozertje zit je inmiddels al op het terras met een lekker biertje. Je bent een Kanjer zo in je Uppie. Nou ,basje als je thuis komt kan je vast wel chineeeeees in het KORIAANSSSSSSBESTLLEN ,,HA,HA .HA. NOU J HEEL VEEL PLEZIER,GENIET ER VAN WIJ DENKEN. AAN JE.DOEIIIIIIIIIIIIII.Jo.

• 12 November 2011 - 07:06

Bro:

Hé maatje,
    als ik t zo begrijp kun je nog werken aanje teint ook.
    Massage
    op elke hoek.(spreken ze er ook spaans ??? zou t een mogelijke vakantie bestemming worden voor ons,haha)
    Hebben ze er geen meeneem chickies dan bij de buurt super?
    Wat voor bier krijg je ? zwaar ,of zoals wij het kennen ,misschien wel zoals san michuel>spaans bier???

Ennyway.. je hebt een love u long time volger ,heb je dat gelezen bij je reactieverslagen?

Ga je nog iets doen met bootjes.... meevaren vzo ;-)

Wanneer ga je alweer vliegen?
    Wij hebben vanavond t breijer feest ook bes leuk.

Veel plezier nog
    We vollow u