I Am Legend - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu I Am Legend - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

I Am Legend

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

07 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Duuuuuus : de trein naar Thanh Hoa om 6:15, prima stoelen prima stek, goed kom maar op , ik ben klaar voor de reis van 5 uur !!! Ik heb toch nog 2 uur geslapen in die trein, na een par stops kwamen er steeds meer mensen bij en die namen spullen mee..... alsof ze aan het verhuizen waren.

Na 3,5 uur werd ik door een conducteur vriendelijk verzocht om uit te stappen omdat we er bijna waren, OOOHH , zo snel ?? Het is maar goed dat hij op mijn kaartje heeft gekeken want ik was nog niet van plan om uit te stappen !!!

Maar goed we zijn in Thanh Hoa, dus... En Nu ?? Niemand die me ophaald, niemand die op me wacht, dus... Fuck best alleen.

Eerst ff op een bankje mijn dagboek bijgewerkt, en toen zag ik een coffee tent, beter echt trek in... (ik zit nu te lachen terwijl ik dit schrijf).
Er komt en meisje naar me toe en vraagt op haar beste Vietnamees of ik wat wil drinken , en ik zeg op mijn beste Engels : graag, doe maar koffie !! en toen keek ze heel vreemd.. ik ook..toen begreep ze mij nadat ik op het reclame bord wees.. Toen keek ze heel blij en vroeg in haar beste Vietnamees hoe ik het graag dronk !!! ik zeg : doe maar ja doe dan !!! stom wijf snap je nou helemaal niks... Koe.

Enfin, ik kreeg koffie wat op ruwe diesel leek maar wel lekker was( ik hoef de hele dag geen koffie meer )ik kreeg ook een kopje thee en een glas met ijsklontjesen : een super lieve glimlach met de uitdrukking : mongooltje hier is je koffie !!Dusss.

Even larer een taxi genomen naar het dorpje Sam Son. Leek me echt gaaf, aan het strand,weinig toeristen, lekker in en hangmatje liggen , boek erbij en een cocktailtje, maar niks was minder waar... Ik ben in 6 hotels geweest die er wel leuk uitleken maar die allemaal dicht zijn omdat dat goedkoper is dan open blijven !!!!! godverdegodver touw tiefus en ik heb het al zo warm.

Eindelijk een hotel gevonden die wel een kamer voor mij had... Niet te doen, maar voor 300.000 Dong (10 euro).ik kan er voor kiezen om de hele dag in een hangmat te gaan liggen en te verhongen omdat er niks open is en te slapen in een kamer waar je niet dood gevonden wil worden...

Ik ben naar het strand gegaan, heb een colatje besteld, ben in een hangmat gaan liggen , en had gewoon ff een geluk momentje.

Ik heb een taxi terug genomen naar Thanh Hoa, heb een geweldige kamer op de 11 e etage voor 25 euro incl ontbijt, ben de stad in gegaan en heb een kaartje voor de trein gekocht. Ga zo op terras zitten , gooi me vol met bier en ben helemaal blij !!!

Zoooo , dat wilde ik ff kwijt, welkom in het altijd vriendelijke Vietnam.

Mazzeltjes en tot snel,

Blijf vooral reageren, vind ik leuk !!!!!!!!

• 07 November 2011 - 12:48

Dees:

Lieve Bas, zo verweg en toch zo dichtbij door je onwijs leuke reisverghalen. San heeft gelijk hoor, dat doe je echt geweldig. Het is een gave, misschien moet je er iets mee gaan doen? (haha) Gaaf om de foto's erbij te zien. Wat een toestand zeg om een beetje normaal in een hangmat te kunnen liggen met een drankje. Maar als ik het goed begrijp is dat helemaal goed gekomen. (is je boek al uit? hihi)
    Hier alles vrij normaal, ik lijk op een hamster die net door een tram is overreden (en ik kan dat weten ;) ) na vrijdag. Langzaam maar zeker krijg ik mijn oude gezicht weer terug, als de pijn nou ook weg gaat ben ik voor 2 november, als jij weer terug bent, redelijk opgedroogd. Maar daar gaan jij zeker nog niet aan denken want je bent er net. Genietze en blijf jij vooral je verhalen schrijven, vind ik leuk!!!!! Dikke kus Je schone zus en de mannen.

• 07 November 2011 - 12:48

Dees:

p.s. Yes YOU are legend!

• 07 November 2011 - 18:54

Ksenija:

Poeh dat was wel even een avontuurtje he. Wat hebben wij het toch goed in Nederland! Wij zijn ons luxe leventje al zo gewend hier, dat alles van zelf sprekend is geworden.

En de klimaat is a killer. Hoewel je wel tegen zou moeten kunnen. Je staat toch elke dag in de keuken. Dan ben je beetje "bakken" gewend? ha ha ha...... Ja ja russische humor : p

Wat gek dat die hotels dicht blijven. Ze zijn wel heel lui daar in het oosten.....

Maar zo leer je dus overleven Bas! En niet via doe het zelf en anwb zaak ha ha ha.

Nou ben benieuwd naar je volgende dag uit je leven

groetjesssszzzz

• 07 November 2011 - 18:56

Mama:

lieve schat,
    wat fijn dat je deze dag toch optimistisch eindigt, na je teleurstelling van vanmorgen! hopelijk morgen een Europees ontbijt, waarna je de wereld weer aan kan. 'ns kijken of Vietnam nog meer te bieden heeft behalve uitgestorven stadjes als je richting het zuiden trekt. anders toch ff googlen op bezienswaardigheden.
    anyway, blijven genieten hoor, laat je plezier niet bederven door 1 tegenslag. dag lief, dikke kus van papa en mij. xx

• 07 November 2011 - 23:15

Steef:

Vette shit ouwe!! lees je hele reisverslag nu pas voor het eerst...wat een lul met je wekker!! Hahaha!

Hoeveel is het tijdsverschil eigenlijk??

Geniet pik, en ik volg je vanaf nu op de voet!!

XJE!