Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bas Toet - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: bastoet

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 November 2011 | Vietnam, Hanoi

HA LO,

Hier weer een update van mijn reis.

Gisteren naar Halong Bay geweest, die stukken rots die in de zee staan , weet je nog, wat ook op de lijst van Unesco staan , ja die !!

Ik werd om 8:15 opgehaald uit het hotel en had om 7:30 ontbijt. Het busje die ons zou brengen , ik en nog 20 aziaten uit heel Azie , was iets klein, ik kon mijn benen niet fatsoenlijk voor me neer zetten, zo klein was het. Ik denk dat ze alleen mini jappen vervoeren ofzo. Maar goed ik was eindelijk onderweg en de reis duurde maar 4 uur, ach tijd zat.

Eindelijk aangekomen in Halong regende het pijpenstelen (wat een raar woord als je het zo leest ! ) konden we de boot niet op want ::: Safety First !! Ik ben aan een tafeltje gaat zitten met een vent uit NL die al 10 jaar in Ha Noi woont (rare snuiter) en een stel uit California, leuk stel. Later kwam er een jongen bij ons zitten uit Singapore en die bleek een jaar te hebben gestudeerd in Delft... Was nog gezellig ook.

Ik kan nu wel een heel verhaal vertellen met wat ik gezien heb, doe ik wel hoor maar dan met foto's...
Het was erg indrukwekkend !!! We hebben ook nog een grot tocht gedaan, ook tof !!

Rond 17:00 uur kwamen we terug aan wal en zijn toen fijn aan de terug reis begonnen, toen ik uitstapte was ik best stuk. Ergens hapje eten, naar de kamer douchen spullen klaarleggen voor morgen (vandaag dus) enzo.

Ik heb net een treinkaartje geregeld via de receptie van het hotel voor morgen ochtend.
Ik ga morgen naar Thanh Hoa ( FF goole Earth jongens). Dat ligt 120 km onder Ha Noi, ik wordt om 5:15 opgehaald door een taxi en de tocht duurt 5 uur !!! ja 5 uur over 120 km ???Ik denk dat m'n broer het in een half uur doet :-)) Maar ja , tijd zat..

Ik ga zo nog ff de stad in, ontbijten en ontspannen en genieten van het weer, ongeveer 28 graden en de zon schijnt, het kan ook 29 graden zijn, weet niet zo goed ...

  • 06 November 2011 - 08:23

    Ksenija:

    Hei Bas, ben der weer.
    Leuk zo'n dagboek.
    Volgens mij kijk je jouw ogen uit daar he. Op zulke momenten kan je jouw moedertaal sprekende mensen erg warderen. Weet er alles van......
    En de busjes zijn inderdaad voor mini mini aziaatjes gemaakt. Anders is het ook zo overbodig van het matiriaal. Onderdelen toestanden... ha ha.
    5 uur over 120km???!!! Poeh. Vandaar dat je 3,5 week voor uit hebt getrokken. Alle tijd om je dagboek bij te werken, ha ha en je krijgt geen uitgesmeerde foto's door de snelheid van het busje he. Ook handig.

    Nou heel veel plezierrrrrr

  • 07 November 2011 - 08:29

    Bro:

    Wat een leuke tekst schrijver ben jij zeg...
    En wat een indrukwekkende foto'sheb ie op je je verslag gezet.
    Maar t meest onder de indruk was jijzelf op het moment daar zeker vanwege de afmetingen van de wanden.
    Heb je ook op deze sloepen gezeten?

    Zie dat je vandaag en morgen wat regen kan verwachten klopt dat (wanneer je dit morgen leest kun je hier uiteraard paas uitslag geven)
    Dag dat je met een houten trein naar je volgende bestemming ging ... is dit gewijzigd ?

    Zaterdag ff naar schev geweest maar dit is niet meer te herkennen als zodanig ...tjonge jonge de strandweg naar rechts kan niet meer en tot kijduin toe staan er hekken op het strand geen "kl*re meer aan zo" nu moeten maar s gas geven om het af te krijgen... ;-(

    Tot later
    deToets

  • 07 November 2011 - 14:20

    Marcel:

    He gozer,

    Volgens mij heb je het best naar je zin daar, soms een beetje eenzaam maar daar hoef je niet voor Vietnam te zitten :)).

    Vind je nog steeds stoer dat je dit in je eentje onderneemt en ben best een beetje jaloers als ik die foto's zie en je dagboek leest.

    Maare die busjes zijn waarschijnlijk niet gemaakt voor mensen met een westers postuur.

    Ben je al vrouwen tegen gekomen met een adamsappel die zich voor een knaak en een bounty aanbieden ?

    Blijf je dagboek bijhouden is leuk om te lezen spreek je snel.

    Greetz je buddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn reis naar Vietnam

Recente Reisverslagen:

23 November 2011

Laatste 2 hele dagen !!

21 November 2011

Welkom in Saigon

20 November 2011

Op stap in Phnom Phen

19 November 2011

Familie

18 November 2011

Phnom Phen
Bas

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 191430

Voorgaande reizen:

07 December 2015 - 15 Januari 2016

Cigaros en Cervezas in Latijns Amerika!!!

14 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Berlijn, Auschwitz en Praag !!!

04 November 2014 - 29 December 2014

Nieuw Zeeland en terug naar Indonesie !!

05 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Duiken op de Filipijnen !!

15 Oktober 2013 - 03 December 2013

Bangkok, Myanmar en India

16 Oktober 2012 - 28 November 2012

Mijn reis naar Singapore, Maleisie en Indonesie !!

10 Februari 2012 - 18 Februari 2012

Op naar het land van de Samba en carnaval

02 November 2011 - 25 November 2011

Mijn reis naar Vietnam

Landen bezocht: